Firmowa strona internetowa, która pracuje za Ciebie. Kiedy to jest możliwe?

Spis treści: Odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania, Skrócenie ścieżki zakupowej klienta, Budowanie marki przedsiębiorstwa, Realizowanie transakcji.
Każda strona internetowa musi mieć jakiś cel, czyli istnieć po coś. W przypadku witryn firmowych tym nadrzędnym celem jest pozyskiwanie większej liczby klientów z Internetu. Brzmi dobrze, ale też bardzo ogólnikowo. Cel posiadania strony internetowej warto nieco skonkretyzować. Naszym zdaniem jedną z najważniejszych korzyści dla przedsiębiorcy jest to, że dobrze zaprojektowana firmowa strona jest w stanie pracować za niego – przynajmniej w pewnym zakresie. Wyjaśniamy, co dokładnie mamy na myśli.
Uwagi ekspertów:
„Automatyczne systemy rankingowe Google zostały zaprojektowane tak, aby wyświetlać przydatne, wiarygodne informacje tworzone z myślą o użytkownikach, a nie tworzone w celu uzyskania wyższej pozycji witryny w rankingach wyszukiwarek i wśród najpopularniejszych wyników wyszukiwania.” Źródło: https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content?hl=pl
Odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania
Jako przedsiębiorca, zwłaszcza bezpośrednio zaangażowany w obsługę klienta, doskonale wiesz, jak irytujące jest ciągłe odpowiadanie na dokładnie te same pytania. A ile to kosztuje? A czy można zamówić próbki? A czy dostawa jest w cenie? A czy wystawiacie pełną fakturę VAT? Przykłady takich pytań można mnożyć.
Firmowa strona internetowa służy również temu, aby odciążyć przedsiębiorcę i pracowników działu obsługi klienta w odpowiadaniu na te najczęściej powtarzające się pytania. Wystarczy stworzyć na niej dział FAQ oraz zadbać o dobrą wartość informacyjną opisów poszczególnych produktów i usług.
Skrócenie ścieżki zakupowej klienta
Dobrze zaprojektowana strona internetowa, wypełniona wartościową treścią o dużym ładunku informacyjnym, może poprowadzić użytkownika za rękę prosto do koszyka zakupowego lub formularza kontaktowego. Gdy klient poprosi o ofertę, to będzie już prawie zdecydowany na zakup. Teraz wystarczy zrobić na nim dobre wrażenie podczas rozmowy, wymiany maili czy podczas uszczegóławiania zamówienia. W ten sposób strona „wykonała” część pracy, jaką zwykle ceduje się na handlowców czy samego właściciela firmy.
Specjalista podpowiada na temat projektowania strony:
„Doskonale wiesz, że w Internecie są miliony stron o różnej treści. Jedne są lepsze, drugie gorsze, ale wszystkie mają ten sam cel: przyciągnięcie uwagi użytkowników. Obecnie jest to bardzo trudne, ponieważ żyjemy w kulturze obrazkowej, mamy mało czasu na zastanawianie się, a wokół jest mnóstwo rozpraszających bodźców. W dokładnie takiej samej sytuacji jest Twój klient.” Źródło: https://soluma.pl/cenniki/cennik-tworzenia-stron-www/strona-www-biznes
Budowanie marki przedsiębiorstwa
Strona internetowa jest podstawowym narzędziem marketingu przedsiębiorstwa. Jeśli chcesz zdjąć ze swoich barków część obowiązków związanych z kreowaniem atrakcyjnego, eksperckiego wizerunku marki firmy, to wykorzystaj właśnie stronę. Zleć prowadzenie na niej bloga z porządnymi artykułami, zainwestuj też w bardzo dobrą treść opisową czy w explaining video, co z miejsca poprawi postrzeganie marki i zwiększy zaufanie do niej wśród użytkowników zaglądających na stronę.
W poradniku czytamy:
„Tradycyjna reklama wciąż ustępuje pola działaniom w sieci. E-commerce wyprzedziło już reklamę radiową i papierową, stale odrabiając dystans do telewizji. Nie można tego bagatelizować. Profesjonalna strona www jest dla firmy jednym z pierwszych i najważniejszych oręży w walce o klienta. To wirtualna siedziba przedsiębiorcy. Lepsza, bo czynna 24 godziny na dobę i bez żadnych ograniczeń.” Źródło: https://bizneo.pl/budowa-marki,ac84/strona-www-dla-firmy-postaw-na-profesjonalna-obecnosc-w-internecie,222
Realizowanie transakcji
Firmowa strona internetowa może – oczywiście zachowując wszelkie proporcje – zastąpić handlowca i umożliwić bezpośrednią sprzedaż produktu czy usługi. Warunkiem jest dobre sformatowanie oferty w taki sposób, aby była w pełni zrozumiała dla klienta i możliwa do sprzedaży bez jej indywidualizowania. Przykładem są tutaj wszelkie powtarzalne usługi i ustandaryzowane produkty.
Artykuł partnera