fbpx

Polki z mniejszych miast chcą się rozwijać w e-commerce. Ruszyła II edycja TOP WOMEN w e-biznesie

Polki z mniejszych miast chcą się rozwijać w e-commerce. Ruszyła II edycja TOP WOMEN w e-biznesie

18 lutego 2022 ruszyła 2. edycja społecznego programu edukacyjno-rozwojowego Top Women w e-biznesie, organizowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu i Partnerów. Weźmie w nim udział 200 uczestniczek z Polski i z Europy, wyłonionych spośród rekordowej liczby niemal 700 zgłoszeń.

Program, prowadzony jest przez 30 ekspertów i praktyków z branży e-commerce, składa się z 37 wystąpień, podzielonych na 7 modułów tematycznych. Będzie odbywał się w piątkowe popołudnia i soboty w formule on-line. Szkolenia potrwają do 21 maja.

Uroczysta inauguracja, podobnie jak cały program, odbyła się w formule on-line.

Gościem specjalnym wydarzenia była ambasadorka programu Małgorzata Ohme, jedna z najbardziej znanych i cenionych psycholożek oraz dziennikarek w Polsce, która wspiera i motywuje kobiety do rozwoju i działania. 

Rekrutacja do II edycji programu TOP Women zakończyła się niewątpliwym sukcesem. Ponad 3 osoby ubiegały się o jedno miejsce w programie. Liczba kobiet zainteresowanych uczestnictwem w programie Fundacji Kobiety e-biznesu niemalże podwoiła się w stosunku do poprzedniej edycji.

“Świadczy to o dużym potencjale i potrzebie edukacji Polek w obszarze e-commerce. Kobiety coraz odważniej radzą sobie w biznesie cyfrowym i chcą przenosić lub rozszerzać swoją działalność o kanał internetowy. Dostęp do wiedzy, jak to zrobić skutecznie jest dla nich ogromnym wsparciem” – mówi Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu będącej organizatorem konkursu.

Wykształcone, aktywne zawodowo kobiety zdominowały II edycję programu Top Woman w e-biznesie

Jak wynika z ankiet zgłoszeniowych, wśród kobiet, które szukają edukacji z dziedziny e-biznesu, już drugi raz z rzędu pojawiły się panie ze wszystkich grup wiekowych, od 18 do 65 roku życia.

Podobnie jak w I edycji Programu, największą część, bo prawie 50%, stanowiły kobiety aktywne zawodowo, w wieku 36-50 lat. Drugą, najliczniejszą grupą (37%) są kobiety w wieku 25-35 lat, będące na początku swojej kariery zawodowej. W ankietowanej grupie pojawiły się również młode dziewczyny, poniżej 24. roku życia oraz kobiety 50+, w tym również panie po 60 r.ż.

“Wyniki rekrutacji nie są dla nas zaskoczeniem. Pokazują nie tylko to, jak bardzo kobiety są otwarte na zmiany, ale też, że widzą potrzebę podnoszenia kompetencji, które stają się obecnie kluczowe na rynku. Co warte podkreślenia, zainteresowanie zdobyciem umiejętności z zakresu e-commerce rośnie, niezależne od wieku i miejsca zamieszkania.” – mówi Agnieszka Brytan – Jędrzejowska, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu

Awans lub własna firma – to główne motywy podnoszenia kompetencji w e-biznesie przez kobiety

Zdecydowana większość, bo aż 70% kobiet aplikujących do Programu rozważa założenie działalności gospodarczej. W tej grupie dominują osoby młodsze. Co ciekawe, w najmniejszych miastach (do 20 tys. mieszkańców) wskaźnik ten jest jeszcze wyższy i sięga aż 75%.

Podobnie jak przy I edycji interesowało nas co motywuje kobiety do podnoszenia kompetencji w obszarze e-commerce. Aż 45% kandydatek tegorocznego badania wyraziło opinię, że kobietom trudniej jest awansować w obszarach digitalowych niż mężczyznom. Świadczy to o znacznym zapotrzebowaniu na działania edukacyjne właśnie w tej grupie. Kobiety chcą budować własne e-biznesy jako alternatywę do pracy na etacie albo jako działalność prowadzoną równolegle z inną pracą” – mówi Dorota Bachman, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Większość pań ma już za sobą pierwsze doświadczenia w sprzedaży internetowej.

Sprzedają przede wszystkim na platformie Allegro (43%).

Allegro jest jedną z najczęściej wybieranych platform do handlu internetowego przez kobiety rozpoczynające działania w e-commerce. Dlatego jeden z modułów w całości został przygotowany przez Allegro, aby wprowadzić kobiety w tajniki realizowania satysfakcjonujących wyników sprzedaży na tej właśnie platformie.

Branża e-commerce w Polsce rozwija się coraz szybciej i tym samym, daje ogromne możliwości. Allegro jako jeden z dziesięciu największych portali e-commerce na świecie, a jednocześnie ulubiona platforma polskich konsumentów to niewątpliwie najlepsze miejsce by wyskalować swój biznes i dotrzeć do milionów kupujących. Dowód? Z naszej platformy korzysta 13,3 mln aktywnych kupujących oraz ponad 135 tys. sprzedawców, spośród których większość stanowią przedstawiciele małych i średnich firm. Ta imponująca skala Allegro to nie tylko nasz powód do dumy, ale również ogromne zobowiązanie i odpowiedzialność. Właśnie dlatego, od lat dzielimy się wiedzą na temat e-commerce. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że prowadzenie własnego biznesu, zwłaszcza w dynamicznym świecie cyfrowym, wymaga ciągłej edukacji i przysłowiowego “trzymania ręki na pulsie”. Akademia Allegro, czyli platforma edukacyjna stworzona z myślą o sprzedawcach Allegro, to jedna z naszych odpowiedzi na tę potrzebę. Tylko w 2021 roku odwiedziło ją prawie 1,4 mln osób, którzy mogli skorzystać z m.in. 450 darmowych webinarów oraz 50 kursów e-learningowych. Dane mówią więc same za siebie, potrzeba wiedzy wśród młodych przedsiębiorców jest ogromna. Tym bardziej cieszę się, że jako Allegro możemy również wspierać Fundację Kobiety e-Biznesu oraz drugą edycję programu Top Women w e-biznesie – mówi Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability Allegro.

Na uczestniczki czekają sesje szkoleniowe, wizerunkowe, mentoringowe i konkursy z nagrodami!

Program TOP Women w e-biznesie obejmuje 14 weekendowych sesji online, podczas których Uczestniczki nauczą się m.in.jak założyć działalność gospodarczą i prowadzić e-biznes, jak zaprojektować samodzielnie własną stronę internetową i zbudować platformę skutecznie sprzedającego sklepu internetowego.

Ważną sesją, otwierającą program, jest warsztat z zakresu metamorfozy i budowania własnego wizerunku w biznesie. Po niej każda z uczestniczek będzie miała szansę zawalczyć o zwycięstwo w konkursie Top Women Look.

Partnerem, który pomaga kobietom w dobrej organizacji pracy w domu, profesjonalnym podejściu do zdjęć produktowych w sklepie internetowym oraz w social mediach, a także w profesjonalnym budowaniu marki osobistej jest Canon, który już po raz drugi wspiera program TOP Women w e-biznesie.

„Od pierwszej edycji widzimy energię i ogromne zaangażowanie kobiet uczestniczących w warsztatach z naszymi ekspertami. W Canon działamy w myśl filozofii, którą podsumowujemy jednym japońskim słowem. Brzmi ono „Kyosei”, a oznacza życie i działanie dla wspólnego dobra. To ono kształtuje naszą misję i wartości, stanowiąc fundament naszej firmy. Nie jesteśmy jedynie producentem i dostawcą wysokiej jakości sprzętu do obrazowania. Pragniemy być kimś znacznie więcej – partnerem, który dba o swoje otoczenie i wszystkich, którzy się w nim znajdują. Wierzymy, że dzięki wiedzy, którą przekażemy uczestniczkom programu będzie im łatwiej realizować marzenia, budować nowe biznesy w internecie oraz rozwijać pasje. Dlatego w ramach aż 4 warsztatów merytorycznych mówimy o tym w jaki sposób przygotować świetną transmisję online, zorganizować i wyposażyć biuro w domu, jak przygotować profesjonalne i jednocześnie inspirujące zdjęcia produktowe oraz jak kreować markę osobistą dzięki idealnym zdjęciom. Staramy się przekazać jak najwięcej praktycznych wskazówek, żeby każda z uczestniczek mogła skorzystać i rozwinąć skrzydła także dzięki nam – mówi Zuzanna Schӧn, B2C Marketing Director 4CE – Poland, Czech, Slovakia, Hungary.

Program powstał dzięki współpracy z Partnerami, takimi jak: Visa, Allegro, InPost, Nest Bank, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Sky-shop.pl, Przelewy24, Canon, Modivo, Hebe, Ziaja, Firmy Jutra Google i PFR, Future Collars i Progressivo.

Patronat honorowy objęły: Izba Gospodarki Elektronicznej oraz Uniwersytet Łódzki.

Patronat medialny nad programem objęły: Radio ZET, Wirtualna Polska, Money.pl, Claudia, Glamour, Coaching, Zwierciadlo.pl.

Więcej o programie edukacyjnym

https://www.kobietyebiznesu.pl/topwomen2021-2022/