Wizerunek firmy - o co należy zadbać? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Wizerunek firmy – o co należy zadbać?

Wizerunek firmy – o co należy zadbać?

Wizerunek firmy to część marketingu, na którą pracuje się latami. Od tego, jak klient postrzega daną markę, zależy sukces lub porażka prowadzonego biznesu. Na co powinniśmy zwracać uwagę przy tworzeniu dobrego wrażenia o firmie? W jaki sposób można zadbać o właściwy wizerunek firmy? Przychodzimy z odpowiedzią!

Co widzą klienci?

Na budowanie wizerunku firmy ma wpływ wiele czynników. Nie zawsze oferowany produkt, czy usługa są tym najważniejszym. Czystość i estetyka miejsca, w którym przyjmujemy klientów, jest jednym z kluczowych czynników, o które należy zadbać. Pomoże w tym profesjonalna firma sprzątająca, oferująca usługi na wysokim poziomi: https://wikami.com.pl/sprzatanie-biur/. Usługa sprzątania biura to gwarancja reprezentacyjnie wyglądającej przestrzeni. Zaniedbane biuro daje wrażenie niechlujności, które klienci wiązać będą z produktem czy usługą. Powinno się tego unikać i priorytetowo traktować porządek w miejscu pracy. Równie ważny jest wystrój wnętrza i organizacja przestrzeni.

Dla klientów liczy się wiele aspektów związanych z działalnością naszej firmy. Konsumenci zwracają uwagę na drobiazgi, czasem bardziej, a czasem mniej świadomie – pamiętajmy o tym. Od szczegółów i detali, jak czyste biuro, miła atmosfera czy program lojalnościowy będzie zależał dokonany przez klienta najlepszej dla siebie oferty. Warto wiedzieć, co zrobić, aby wybór padł na naszą firmę.

Kolejną kwestią jest dobry kontakt z klientem i profesjonalna obsługa posprzedażowa. Aby zyskać stałych klientów, którzy będą polecać konkretny produkt czy usługę, trzeba zadbać o zadowolenie konsumenta. Wyjaśnianie wątpliwości przed zakupem jest tak samo ważne jak uczciwe i szybkie rozpatrywanie reklamacji. Warto pamiętać, że wyjście z twarzą z trudnej sytuacji czasem wymaga przyznania się do błędu. Klienci docenią ten fakt, w przeciwieństwie do nieuczciwych praktyk, które zostaną zapamiętane, rozpowszechnione i mogą skutecznie odstraszyć nowych klientów.

Wizerunek firmy - o co należy zadbać?

Czy grupa docelowa pomaga w budowaniu wizerunku?

W zależności od rodzaju usługi i produktów, które chcemy sprzedać, inna jest grupa docelowa klientów. Z tego względu nie zawsze budowanie wizerunku będzie wyglądało tak samo. Sklep ze sprzętem do snowboardu z pewnością przyciągnie inną klientelę niż pracownia eleganckich kapeluszy, czy dom maklerski. O grupie docelowej warto pamiętać nie tylko w przypadku kampanii marketingowych i w social mediach. Dla marki wizerunek jest permanentną formą reklamy, warto poświęcić czas i z uwagą budować go tak, aby przyciągał klientów.

Niemniej takie detale jak miła atmosfera, profesjonalizm i dbałość o szczegóły istotna jest w każdej branży. Niezależnie od tego w jakiej branży się obracamy – profesjonalizm i wysoka jakość zawsze są w cenie.

Warto dobrze przemyśleć naszą identyfikację wizualną. Logo i związana z firmą kolorystyka to jedne z aspektów, które klient zapamięta i będzie kojarzył z naszą firmą. Dobrze zaprojektowane logo, powinno pozytywnie kojarzyć się klientowi, a dodatkowo wiązać się z profilem działalności naszej firmy. Warto zachować kaną stylistykę i gamę kolorystyczną nie tylko w materiałach reklamowych, ale także wprowadzić ją w social mediach i wnętrzach przedsiębiorstwa.

Czynnik ludzki i jakościowy – filary budowania wizerunku

Obsługa klienta i pracownicy to zawsze największy atut każdej marki. Klient ma kontakt z konkretnym człowiekiem. To jego twarz czy głos będzie kojarzył z naszą firmą. Warto zadbać o zadowolenie zespołu i upewnić się, że pracownicy to profesjonaliści, których zachowanie zgodne jest z polityką naszej firmy. To, jak klient zostanie potraktowany przez pracowników, przełoży się bezpośrednio na opinię o marce. Zwykła uprzejmość lub opryskliwość mogą zaważyć na decyzji zakupowej. Postawmy na takich pracowników, którzy zjednają sobie klientów.

Ostatnim, choć nie najmniej ważnym aspektem budowania wizerunku jest jakość świadczonych usług czy sprzedawanych produktów. Zwykle za najwyższą jakością idzie wyższa cena. Niemniej, nie należy się jej bać. Klienci zwykle są w stanie zapłacić więcej, jeśli są pewni jakości. Pójście na ilość i zaniżanie ceny kosztem jakości to taktyka krótkodystansowa. W ten sposób z pewnością nie zbudujemy pozytywnego wizerunku i nie zyskamy stałych klientów. Jakość to wartość nie do przecenienia, w ostatecznym rozrachunku to właśnie ona decydować będzie o sukcesie firmy.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy