TOP WOMEN
w e-biznesie
Edycja 2021
Podsumowanie
I edycji darmowego programu edukacyjnego TOP WOMEN w e-biznesie
Do pierwszej edycji Programu TOP Women w e-biznesie zgłosiło się niemal 400 kobiet, na 200 miejsc. W tym z Niemiec, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Średnia wieku kandydatek to 36 lat. Dla dwunastoosobowej Kapituły Programu przy ocenie zgłoszeń aplikujących kobiet ważne było uzasadnienie każdej z kandydatek dotyczące udziału w programie TOP Women.
Blisko 80% spośród uczestniczek planuje uruchomić swoją działalność gospodarczą. Zgłosiły się do programu TOP Women w e-biznesie, żeby rozpocząć sprzedaż online we własnej firmie. Większość z nich ma ciekawe pomysły albo chce zbudować sobie alternatywę dla swojej pracy na etacie. Wiele z nich obawia się o przyszłość, ale mają też odwagę, są otwarte na zmiany i chcą się rozwijać. Polki są aktywne, kreatywne i nie boją wyzwań.
Eksperci i praktycy biznesu podczas 7 weekendowych konwentów przekazali uczestniczkom praktyczną wiedzę z zakresu prowadzenia biznesu online. 29 maja zakończyły się zajęcia w trakcie, których 30 wykładowców realizowało 29 merytorycznych wystąpień, prezentacji i warsztatów. Program trwał 15 tygodni, wsparło nas 21 partnerów i patronów medialnych. Projekt Fundacji Kobiety e-biznesu spotkał się z daleko większym od zakładanego zainteresowaniem.
11 czerwca 2021 odbyła się Gala zakończenia I edycji Programu TOP Women w e-biznesie. Gala odbywała się online i zgromadziła kilkaset osób w jednym miejscu z całej Europy. Gościem specjalnym Gali była Małgorzata Ohme.
WSPARCIE PO ZAKOŃCZENIU
Program TOP Women w e-biznesie to nie tylko wykłady i praktyczne warsztaty, ale realne wsparcie ze strony ekspertów i partnerów. Uczestniczki, po zakończeniu wykładów w danym module, mogły zadawać dodatkowe pytania, a po zakończeniu Programu te osoby, które otworzyły działalność gospodarczą, miały możliwość skorzystania z merytorycznego wsparcia wykładowców oraz partnerów. Każda z uczestniczek, poza zestawem materiałów merytorycznych, otrzymała pakiet startowy, który pozwolił bezpiecznie uruchomić własny e-biznes.
Partnerami I edycji Programu TOP Women w e-biznesie byli: Allegro, Visa, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Hebe, IdoSell, OLX, Canon, Przelewy24, Progressivo, Flywheel PR, Future Collars, Izba Gospodarki Elektronicznej i Uniwersytet Łódzki.
Patronat honorowy – Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.
Patronat medialny nad programem objęły: Wirtualna Polska, Money.pl, Uroda Życia, Mamo to Ja, Polki.pl i MeloRadio.
Partnerzy 2021
Dziękujemy wszystkim Partnerom, którzy przyczynili się do organizacji I edycji programu TOP WOMEN w e-biznesie
Visa to światowy lider płatności cyfrowych, który wspiera inkluzywny rozwój gospodarczy i znajduje się w samym centrum procesu przesyłania pieniędzy. Visa to symbol zaufania, bezpieczeństwa i akceptacji. Naszą misją jest połączenie całego świata za pośrednictwem najnowocześniejszej, niezawodnej i bezpiecznej sieci płatniczej, wspierając tym samym rozwój ludzi, firm i całej gospodarki. Visa wspiera rolę kobiet we wzroście ekonomicznym. Prowadzi szereg programów, które dodają kobietom sił w dążeniach do inkluzywnego społeczeństwa cyfrowego. Więcej informacji na stronie www.visa.pl, blogu Visa oraz na Twitterze @Visa_PL.
Od ponad 20 lat ułatwiamy Polakom zakupy w sieci i promujemy ideę przedsiębiorczości. Allegro to ulubione miejsce zakupów oraz platforma, na której prowadzi działalność ponad 122 tysiące firm – większość z nich to polskie małe i średnie przedsiębiorstwa. Innowacje, które powstają w Allegro wpływają na życie milionów Polaków, dzięki nim mogą wygodnie kupić wszystko czego potrzebują, oszczędzając jednocześnie pieniądze i czas.
Z serwisu ogłoszeniowego OLX korzysta ponad 12 mln użytkowników miesięcznie. W praktyce oznacza to, że platformy używa co trzeci Polak! To tutaj szukają usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, a nawet meble. Dlatego przeniesienie firmy do internetu powinno dziś stanowić naturalny ruch każdego przedsiębiorcy.
Hebe to nowoczesna i przyjazna sieć drogerii oferująca starannie wyselekcjonowany, zróżnicowany asortyment oraz produkty dostępne na wyłączność – wszystko w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Oferta Hebe to m.in. kosmetyki koreańskie i naturalne, a także marki Hebe: Hebe Professional, Hebe Naturals, Hebe Cosmetics, Hebe for Men, by Hebe i Hebe Basics. Drogerie Hebe to najlepszy wybór dla zdrowia i piękna.
Fundacja została powołana w 2017 r. na mocy porozumienia zawartego przez Związek Banków Polskich, Ministerstwo Rozwoju, Visa oraz Mastercard. Fundacja prowadzi Program Polska Bezgotówkowa, który wspiera przedsiębiorców we wdrażaniu i korzystaniu z płatności bezgotówkowych. Do tej pory w ramach Programu zainstalowano ponad 350 tys. terminali płatniczych. Wśród beneficjentów Programu jest ponad ćwierć miliona przedsiębiorców, a także podmioty administracji publicznej oraz związki wyznaniowe. Szczegóły znajdą Państwo na stronie: www.polskabezgotowkowa.pl
IdoSell to rozwiązanie, które oferuje sklepy internetowe zarówno dla tych, którzy sprzedają dużo, jak i tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem internetowym. Nasi klienci otrzymują nie tylko nowoczesny, funkcjonalny i piękny sklep, ale też wsparcie techniczne, nowoczesne narzędzia, sprzedaż wielokanałową, system automatyzacji marketingu, liczne integracje i wiele innych.
Możesz polegać na naszym kompleksowym podejściu w zakresie potrzeb marketingowych dopasowanych do specyfiki Twojego biznesu. Od 20 lat rozwój naszych kompetencji opieramy o wiedzę, obserwację zmieniającego się świata oraz doświadczenie. Działamy holistycznie i strategicznie, dobierając narzędzia tak, aby osiągnąć zamierzony efekt i wysoką skuteczność.
Serwis Przelewy24 od ponad 16 lat współtworzy polską branżę e-commerce. Oferujemy ponad 350 metod płatności. Już 150 000 partnerów obdarzyło nas zaufaniem i korzysta z naszych innowacyjnych rozwiązań płatniczych.
Marka Canon już od ponad 80 lat pomaga użytkownikom na całym świecie utrwalać za pomocą obrazu wszystko, co dla nich ważne. Portfolio produktów obejmuje aparaty i kamery, drukarki domowe i wielkoformatowe, projektory, ale także usługi biznesowe i technologie medyczne. Rozwój produktów i usług Canon jest ściśle połączony z filozofią Kyosei, która oznacza życie i pracę dla wspólnego dobra.
Agencja Flywheel PR powstała w 2011 r. i świadczy usługi z zakresu komunikacji w obszarze PR, digital, events. Specjalizuje się w branży farmaceutycznej (m.in. Polpharma, Roche, Sanofi, Queisser Pharma Poland) oraz mediowej (m.in. Discovery Networks, BBC Studios, Eleven Sports, NBC Universal, Viacom, Kino Polska). Tworzy i realizuje kampanie społeczne i edukacyjne. Nagrody branżowe, m.in. Golden Stevie Awards, Złoty Spinacz, Mixx Awards.
Future Collars (do 2020 r. pod nazwą Coders Trust) to szkoła online, w której uczymy programowania i kompetencji cyfrowych, promując trend ciągłej nauki (lifelong learning). Nauka odbywa się na platformie e-learningowej, a lekcje na żywo prowadzą Mentorzy – doświadczeni praktycy IT. Realizowane pod okiem mentorów projekty tworzą zalążek portfolio kursanta, niezbędnego w procesie rekrutacji. Elastyczny model nauki pozwala zdobyć nowe praktyczne umiejętności bez potrzeby rezygnacji z dotychczasowych zobowiązań. W 2020 r. Koźminski Business Hub uznał nas za jeden ze Startupów Pozytywnego Wpływu.