Certyfikaty „Top Women w e-biznesie” rozdane
Certyfikaty „Top Women w e-biznesie” rozdane
Edukacji w zakresie e-handlu potrzebuje aż 28% mieszkanek miejscowości poniżej 20 tys. mieszkańców.
Fundacja Kobiety e-biznesu wręczyła certyfikaty uczestniczkom tegorocznej edycji programu edukacyjnego “Top Women w e-Biznesie 2022/2023”. Gala finałowa, będąca jednocześnie podsumowaniem i zakończeniem cyklu spotkań, odbyła się 26 maja. Podobnie jak cały projekt miała formułę online.
W wydarzeniu wzięły udział uczestniczki programu, przedstawiciele organizatorów, mentorzy oraz zaproszeni goście specjalni, m.in. Beata Tadla, która zmotywowała kobiety do działania.
Projekt szkoleń z zakresu e-commerce i digital był realizowany od lutego br. W czasie czterech miesięcy programu Top Women w e-Biznesie, w szkoleniach podzielonych na 7 weekendowych sesji, wzięło udział 250 kobiet, wyłonionych spośród ponad 750 zgłoszeń z całej Polski a także z zagranicy – Hiszpanii, Irlandii czy Niemiec.
To była rekordowa edycja pod względem liczby uczestniczek. Ze względu na rosnące zainteresowanie programem i potrzebę pozyskania przez rzesze kobiet wiedzy w zakresie prowadzenia biznesu i radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku, zwiększyliśmy liczbę miejsc w porównaniu do lat ubiegłych. Było to możliwe dzięki współpracy z naszymi partnerami, którym w tym miejscu za to bardzo dziękuję.- komentuje Anna Heimberger, prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, pomysłodawczyni projektu.
Od początku istnienia programu, tj. łącznie do 3 edycji Top Women w e-Biznesie zgłosiło się już ponad 3 tys kobiet. – podsumowuje Dorota Bachman, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu. – Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, osoby które nie zostały zakwalifikowane zaprosiliśmy do udziału w rekrutacji do IV edycji, która wystartuje już w październiku 2023. – zachęca Dorota Bachman.
Certyfikat z e-biznesu i pakiety korzyści od Partnerów programu
Top Women w e-Biznesie to projekt szkoleniowy skrojony tak, aby odpowiadać na potrzeby i cele przedsiębiorczych kobiet, tworzyć nowe inicjatywy gospodarcze i wspierać rozwój biznesu. Dlatego ważne jest, aby tak dobrać partnerów i tematy do programu edukacyjnego, aby umożliwić uczestniczkom zdobycie pełnej wiedzy w zakresie wystarczającym do uruchomienia działalności w ciągu pół roku od zakończenia programu.
W ramach szkoleń online zaproszeni prelegenci i prelegentki przybliżyli w szerokim zakresie tematykę relacji w e-biznesie. Spotkania z ekspertami i ekspertkami obfitowały w informacje dotyczące m.in. tego, jak założyć działalność gospodarczą i prowadzić e-biznes, jak zaprojektować samodzielnie własną stronę internetową oraz zbudować platformę skutecznie sprzedającego sklepu internetowego. Uczestniczki poznawały tajniki kreowania profesjonalnego wizerunku marki oraz budowania jej świadomości za pośrednictwem social mediów. Zdobywały umiejętności promowania swojej witryny w wyszukiwarce oraz wykorzystywania narzędzi do mierzenia efektywności działań w on-line.
Każda z uczestniczek otrzymała imienny certyfikat, który jest cenną pozycją w CV – pomaga zdobyć nową pracę, przekwalifikować się. Dodatkowo, absolwentki zostały wyposażone przez partnerów w pakiety z rabatami i obniżonymi prowizjami na usługi niezbędne na start dla nowego biznesu.
Certyfikat Top Women w e-Biznesie jest też przepustką do wybranych form wsparcia oferowanych przez partnerów programu, do wykorzystania w trakcie i po zakończeniu programu. Co warte podkreślenia – Partnerzy chętnie wspierają absolwentki programu również na kolejnych etapach ich rozwoju biznesowego i personalnego.
Udział w Top Women w E-Biznesie ma dla absolwentek także dodatkowy wymiar. Są to relacje, wymiana doświadczeń, a także osobiste spotkania z organizatorami, partnerami i mentorami. W trakcie trwania projektu uczestniczki miały okazję m.in. uczestniczyć w warsztatach networkingowych w siedzibie Allegro w Warszawie. Dzięki uczestnictwu w programie kobiety nabrały odwagi do rozpoczęcia działalności online.
Kim są absolwentki programu Top Women w e-biznesie? Czego oczekiwały od udziału w programie?
Wyniki badania “Potencjał Kobiet w e-biznesie” przeprowadzonego na grupie uczestniczek programu potwierdzają rosnące zapotrzebowanie na edukację cyfrową kobiet niezależnie od wieku i miejsca zamieszkania. Program cieszy się zainteresowaniem kobiet w każdej grupie wiekowej, od 18 do 66 roku życia. Średni wiek uczestniczek to 38 lat.
Ponad połowa kobiet (54%) jest zatrudniona na umowę o pracę, a ponadto ambitnie chce się rozwijać i zdobywać nowe kompetencje. Do 3 edycji programu aplikowało również wiele kobiet (16%), które do tej pory zajmowały się domem i opieką nad dziećmi.
Program, dzięki formule on-line, wypełnia lukę edukacyjną i przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu kobiet z małych miejscowości. Edukacji w zakresie e-handlu potrzebuje aż 28% mieszkanek miejscowości poniżej 20 tys. mieszkańców.