Brook Preloader

Forum Retail Challenge 2020 – Fireside Chat z Ewą Szmidt-Belcarz, CEO Empik Group

Forum Retail Challenge 2020 – Fireside Chat z Ewą Szmidt-Belcarz, CEO Empik Group

Forum Retail Challenge to największe wydarzenie, skupiące retailerów aktywnie działających na polskim rynku. Fundacja Kobiety e-biznesu jest Partnerem Forum.

W ramach Forum poprowadzimy FIRESIDE CHAT, czyli rozmowę 1:1 z Prezes Empik Group, strategiem i wizjonerką Ewą Szmidt-Belcarz.

RETAIL W POLSCE ZA 5 LAT – MOJA WIZJA – Ewą Szmidt-Belcarz, CEO EMPIK GROUP

Moderator: Dorota Bachman, Współzałożycielka, FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU

Tematy główne:

  • Jakim przeobrażeniom uległa strategia Grupy Empik?
  • Czy odejście od „go green” jest tylko chwilową zmianą, czy trend stracił na ważności w skali globalnej i lokalnej polskiej?
  • Jakie formaty mają szanse na dynamiczny rozwój w przyszłości, a jakie mogą zniknąć z mapy handlu?

Szczegółowe zagadnienia i pytania:

PYTANIE 1: Pandemia wywarła ogromny wpływ na handel – ewolucji uległy m.in. trendy i zwyczaje konsumenckie. Zmieniło się też znaczenie poszczególnych kanałów sprzedaży. Pandemia odciska swoje piętno na handlu detalicznym już od kilku miesięcy. Jak według Pani obserwacji – jako eksperta – zmienił się w tym czasie polski handel detaliczny?

PYTANIE 2: Covid-19, zamknięcie centrów handlowych i dość powolny powrót klientów do galerii handlowych wywarły wpływ na większość biznesów. Jakim przeobrażeniom uległa strategia Grupy Empik? Co zyskało większy priorytet i znacząco przyspieszyło?

PYTANIE 3: Covid-19 spowodował także zmiany w zachowaniach konsumentów. Zmieniły się priorytety i kluczowe parametry decyzyjne. Konsumenci cenią bardziej bezpieczeństwo. Nastąpiło gwałtowne spowolnienie trendu „go green”, ściśle związanego z zachowaniami poszanowania środowiska i dbania o ekologię, np. unikanie plastikowych opakowań. Wszyscy zostaliśmy zmuszeni do używania maseczek i często także w sklepach rękawiczek foliowych. Czy odejście od „go green” jest tylko chwilową zmianą, czy jednak ten trend z powodu Covid-19 straci na ważności w skali globalnej i lokalnej polskiej?

PYTANIE 4: Z ostatniego raportu McKinsey wynika, że sprzedaż e-commerce na świecie w pierwszych dwóch miesiącach pandemii urosła o 10%. To jest naprawdę ogromny skok w bardzo krótkim czasie. W Polsce także obserwujemy ogromne wzrosty sprzedaży internetowej. Czy jest to trwały trend? Czy możemy już dziś mówić, że nastąpi utrwalenie nawyku robienia zakupów przez internet? Czy utrzyma się dynamika wzrostu e-commerce w Polsce i na świecie?

PYTANIE 5: Jak ułoży się granica między robotyką i automatyzacją a człowiekiem wspierającym sprzedaż? Przed COVID-19 75% konsumentów oczekiwała interakcji ze sprzedawcą. Obecnie, aż 40% klientów obawia się robienia zakupów i kontaktu ze sprzedającym. Dane te pochodzą z raportu Deloitte. Czy czeka nas w przyszłości wyłącznie bezdotykowa sprzedaż detaliczna z użyciem terminali paczkowych i dronów albo szybkiej dostawy autami autonomicznymi? Czy postępować będzie swego rodzaju „dehumanizacja” i automatyzacja zakupów, czy po fali Covid wzrośnie rola ludzi w odbudowaniu sprzedaży w retailu?

PYTANIE 6: Sytuacja na rynku handlowym potwierdza, że duże sieci handlowe – zwłaszcza hipermarkety – muszą poważnie zweryfikować dotychczasowe plany rozwoju. Według danych firmy Nielsen, w pierwszych miesiącach pandemii (luty-maj 2020 r.) udział hipermarketów w sprzedaży produktów spożywczych z i tak już małego 9% udziału spadł do 8%. Czy zatem jest na polskim rynku miejsce na wszystkie dotychczasowe formaty sklepów? Które z nich przetrwają? Jakie formaty mają szanse na dynamiczny rozwój w przyszłości, a jakie mogą zniknąć z mapy handlu?

PYTANIE 7: Jak będą wyglądać sklepy przyszłości? Czy będą w nich sprzedawcy, czy też rozwinie się model sklepów bezobsługowych? Czy powszechne będą rozwiązania VR i AR w sklepach? Czy sklepy będą tylko salonami wystawowymi, w których część powierzchni będzie zagospodarowana na magazyny, dzięki którym będą w stanie w ciągu kilku godzin dostarczać produkty na terenie danego miasta.

PYTANIE 8: Każdy kryzys weryfikuje rynek. Silne firmy są w stanie przejść przez sytuację kryzysową niemalże „suchą nogą” i wykorzystać moment, kiedy następuje odbicie do dalszego dynamicznego wzrostu. Można powiedzieć, że potrafią wyjść z zakrętu z odpowiednią prędkością. Z jaką prędkością będzie wchodzić w zakręty Empik i jaką pozycję będzie miał na rynku za 5 lat? Co dla Państwa jest najważniejsze w skutecznym budowaniu strategii długookresowej?

Debata FIRESIDE CHAT z Prezes Empik Group, strategiem i wizjonerką Ewą Szmidt-Belcarz odbędzie się 30 września 2020.

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie organizatora tego wydarzenia – Brave Conferneces: https://retailchallengepoland.pl/program-2020-2-dzien/