Wydarzenia | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Głosowanie i nominacje do konkursu Kobieta e-commerce 2022

Głosowanie i nominacje do konkursu Kobieta e-commerce 2022

Konkurs Kobieta e-commerce 2022  – trwa głosowanie internautów

 Wśród nominowanych znane nazwiska – Ohme, Rubik, Steczkowska

Już za miesiąc odbędzie się uroczysta Gala konkursu Kobieta e-commerce 2022 podczas, której zostaną nagrodzone przedsiębiorczynie oraz influencerki za wybitne osiągnięcia w obszarze e-commerce. To jedyny w Polsce konkurs adresowany do kobiet aktywnych w biznesie cyfrowym, organizowany przez Fundację Kobiety e-biznesu oraz Partnerów. Pierwsza edycja tego wydarzenia wraz z prestiżową Galą, którą uświetni pokaz mody Modivo, odbędzie się 21 kwietnia w Warszawie.

Ambitne bizneswoman, przedsiębiorcze mamy, rozpoznawalne Influencerki! Kim są kandydatki do tytułu Kobieta e-commerce?

piękne kobiety konkurs i głosowanieW pierwszej edycji konkursu Kobieta e-commerce nominacje otrzymało aż 80 pań w dziewięciu kategoriach konkursowych. Nominowane kobiety wyłonione zostały z ponad 250 zgłoszeń. Są wśród nich zarówno znane nazwiska (m.in. Małgorzata Ohme, Agata Rubik, Magda Steczkowska), jak i kobiety, które dotąd projektowały i rozwijały swoje działalności online na mniejszą skalę. Teraz zgłosiły się do konkursu, bo czują, że po wielu trudach nadszedł moment, by pochwalić się światu swoimi osiągnięciami.

Ogromna różnorodność projektów internetowych, którymi się zajmują, zaskakuje!

Kobiety rozwijają i prowadzą e-sklepy oraz e-usługi w bardzo różnych, nierzadko niszowych branżach, w których z racji swojej profesji lub zainteresowań czują się wyjątkowo pewnie, jak np. autorka platformy e-learnigowej z zakresu innowacyjnych technik projektowania i manipulacji tkanin, czy właścicielka e-sklepu z blejtramami dla malarzy i artystów.

Przedsiębiorczynie projektują i sprzedają swoje autorskie marki odzieżowe dla dorosłych i dzieci, tworzą platformy oferujące gotowe lub szyte na miarę usługi rekrutacyjne, mentoringowe, psychologiczne, prawnicze, consultingowe.

Większość z nich to wizjonerki, kreatorki nowych idei, które odważnie poruszają się w cyfrowym biznesie.

Kobiecy e-commerce odzwierciedla rynkowe trendy

Wśród nominowanych projektów konkursowych wybijają się najważniejsze z nich:

  • Od Influencer Marketingu do własnej marki

To trend widoczny już od kilku lat. Kobiety, które zaczynały od bycia Influencerkami i na przestrzeni lat zbudowały silną społeczność na swoim blogu lub na Instagramie, umiejętnie wykorzystały siłę swojej marki osobistej i zdecydowały się stworzyć własne brandy odzieżowe.

  • Odpowiedzialny ECOmmerce

Wśród nominowanych silną grupę stanowią kobiety odpowiedzialne społecznie i ekologicznie, które swoją troskę o planetę przekuwają na biznesy cyfrowe. Prowadzą e- sklepy z żywnością ekologiczną, produkują odzież i przedmioty z naturalnych włókien. W tym gronie jest też właścicielka e-sklepu z częściami zamiennymi do sprzętu AGD, który działa w myśl zasady “naprawiaj, nie wyrzucaj” oraz założycielka pierwszego w Polsce sklepu internetowego z pakietami neutralizującymi ślad węglowy codziennych aktywności. Kupując pakiety lub subskrypcje w sklepie, klient wspiera przekształcanie nieużytków porolnych w bioróżnorodne lasy

  • ReCommerce, czyli handel z drugiej ręki

ReCommerce zwany też reverse commerce, określany jako ogół działań, które dotyczą sprzedaży produktów używanych.W ten trend wpisuje się nominowana do nagrody w twórczyni platformy do sprzedaży przedmiotów z drugiej ręki, czy menadżerka z portalu, którego misją jest ratowanie żywności przed jej wyrzuceniem.

  • Rozwój technologii dla E-Commerce

Wśród nominowanych są też kobiety, które działają w sektorze B2B  – zajmują się nowymi technologiami i tworzą aplikacje i projekty dla rozwoju e-commerce, wykorzystywane przez największe marki w Polsce i zagranicą;  opracowują systemy, których głównym zadaniem jest zwiększanie zysków na marketplace’ach; czy tworzą rozwiązania typu FlexPWA Serwis i aplikacja w jednym, dzięki któremu jednocześnie powstaje serwis internetowy i aplikacja mobilna.

Jury wybierze Laureatki nagrody w każdej kategorii tematycznej

W pierwszej edycji konkursu Kobieta e-commerce nominacje otrzymało aż 80 pań, wyłonionych z ponad 250 zgłoszeń. Statuetki przyznawane są kobietom za szczególne osiągnięcia w biznesie cyfrowym w 9 kategoriach konkursowych :

  • Najlepszy sklep internetowy, której opiekunem jest Allegro
  • Technologia w e-commerce, w której wręczy nagrodę Accenture
  • Najlepszy e-marketing, której partnerem jest pl
  • Innowacja e-commerce, której patronuje InPost
  • Nowa usługa w e-commerce wspierana przez Audioteka
  • Odpowiedzialny e-commerce, którą opiekuje się MODIVO SA
  • Przedsiębiorcza mama w e-commerce dzięki #home.pl
  • Najlepszy start-up e-commerce z Przelewy24

Lista nominowanych  wraz z opisem osiągnięć każdej z kobiet dostępna jest https://www.kobietaecommerce.pl/nominowane/

Nad wyborem oraz jakością nominacji czuwa Jury Konkursu, w którym zasiadają eksperci od lat związani z branżą e-commerce:

  • Krzysztof Ślęczka, Head of Digital Commerce for Retail and CG&S, Accenture
  • Radosław Tyszko, Sales Departament Director Ceneo
  • Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce MODIVO i Dyrektor Marketingu MODIVO
  • Arkadiusz Seidler, Prezes – CEO Audioteka S.A.
  • Anna Spychalska-Grzeszek, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji Fundacja Polska Bezgotówkowa
  • Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability Allegro
  • Jacek Kinecki, CEO Przelewy24
  • Izabela Karolczyk-Szafrańska, Dyrektorka Marketingu InPost
  • Magdalena Chudzikiewicz, Członkini zarządu home.pl (CCO), dyrektor sprzedaży i marketingu home.pl
  • Kamila Grotowska, Education and Merchant Develoment Leader w Allegro
  • Patrycja Bilewska, Założycielka agencji ALLABOUTLIFE.PL i plebiscytu Influencer’s Top
  • Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan – Jędrzejowska, Założycielki Fundacji Kobiety e-biznesu

Spośród nominowanych Jury wybierze 9 Laureatek, które otrzymają tytuł i statuetkę kobieta E-commerce 2022 w konkretnej kategorii konkursu. Dodatkowo przewidywane są wyróżnienia. Ze zgłoszeń już widać, że konkurencja jest silna. Oznacza to, że w Polkach jest olbrzymi potencjał i warto promować i wyróżniać te, które najbardziej przyczyniają się do rozwoju e-biznesu.

Wyniki głosowania zdecydują o Laureatce nagrody Internautów Kobieta e-commerce 2022

Znane influencerki kobiety twarzeNiezależnie od decyzji Jury, każda z nominowanych Pań ma szansę na nagrodę w kategorii Wybór Internautów. Zwyciężczyni z największym % udziałem głosów, które zostaną oddane do 10 kwietnia 2022 roku przez Internautów, otrzyma oprócz tytułu i statuetki Kobieta e-commerce 2022 również nagrodę pieniężną.

„Zaproszenie internautów do głosowania na Kobietę e-commerce jest ważną formą promocji przedsiębiorczych pań, które nierzadko po cichu, bezimiennie tworzą wybitne projekty internetowe lub osiągają sukcesy w sprzedaży on-line. Najwyższy czas by dowiedziała się o nich cała Polska. –  komentuje Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu. –  Pomimo, że czas jest teraz trudny i nie sprzyja świętowaniu, zdecydowałyśmy się na kontynuację konkursu oraz organizacje Gali, gdyż wierzymy, że prestiżowy tytuł Kobieta e-Commerce 2022 pomoże kobietom w osiąganiu ich celów zawodowych i personalnych, niezależnie od warunków politycznych czy ekonomicznych Mamy nadzieję, że w kolejnej edycji pojawią się również Panie narodowości ukraińskiej- – dodaje Anna Heimberger.

Klikając https://www.kobietaecommerce.pl/nominowane/ można oddać głosy na swoje faworytki. Głosowanie potrwa do 10 kwietnia 2022 roku.

Podczas Gali, która odbędzie się 21 kwietnia 2022 Fundacja Kobiety e-biznesu zorganizuje również zbiórkę na potrzeby osób, z Ukrainy, które zmuszone zostały do opuszczenia swojego kraju.