Wydarzenia | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Już ponad 500 zgłoszeń w trwającej rekrutacji do trzeciej edycji TOP Women w e-biznesie

Już ponad 500 zgłoszeń w trwającej rekrutacji do trzeciej edycji TOP Women w e-biznesie

Absolwentka: “Wsparcie Partnerów pozwoliło pchnąć moją działalność na wyższy poziom”

Mimo niepewnych nastrojów rynkowych, branża e-commerce cały czas rośnie. Absolwentki programu Top Women w e-biznesie, rozwijają swoje start-upy, wspierają się i dzielą doświadczeniem. Zachęcają też inne kobiety do udziału w programie. Rekrutacja do trzeciej edycji największego bezpłatnego programu szkoleniowego trwa do 15 stycznia 2023. Jak się zgłosić?

TOP Women w e-biznesie. Jak absolwentki wspominają program?

 TOP Women w e-biznesie to największy w Polsce społeczny program edukacyjny dla kobiet. Już po raz trzeci panie będą miały wyjątkową szansę wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach prowadzonych przez najlepszych ekspertów i praktyków z branży e-commerce.

“Absolwentki programu TOP Women w e-biznesie są jego najlepszymi ambasadorkami – mówi Anna Heimberger, założycielka Fundacji Kobiety e-biznesu. – Fundacja wraz z Partnerami dba o wysoki poziom merytoryczny szkoleń, coaching i mentoring, ale to od samych uczestniczek zależy jak wykorzystają tę szansę w trakcie i po programie. Jestem szczęśliwa i dumna, gdy widzę na naszej zamkniętej grupie, jak wspaniale dziewczyny się wspierają. Top Women w e-biznesie to już nie tylko program, ale także społeczność, która rośnie w siłę. Zainteresowanie programem jest tak duże, że zdecydowaliśmy się zwiększyć liczbę miejsc w 3. edycji do 250.” – dodaje Anna Heimberger.

Również uczestniczki wspominają program, jako doświadczenie, które zmieniło ich nastawienie do prowadzenia działalności.

“Nie muszę wszystkiego wiedzieć, aby otworzyć swój e-biznes. W trakcie projektu przekazano nam ogrom wiedzy, której nie byłybyśmy w stanie same uzyskać. (…) Program zmotywował mnie do działania i dodał mi pewności siebie” – wspomina Sylwia Matuszak, absolwentka programu Top Women w e-biznesie.

“Warsztaty miały bardzo merytoryczny i praktyczny charakter, a wiedzę z nich płynącą wykorzystuję do rozwijania mojego biznesu. Stały kontakt z innymi uczestniczkami na grupie, wymiana doświadczeń czy wyzwań to bardzo motywujący element programu, z kolei wsparcie Partnerów pozwoliło pchnąć działalność na wyższy poziom” – mówi Paula Schabińska, uczestniczka programu Top Women w e-biznesie.

Ważną sesją, otwierającą program, która pomaga kobietom zbudować wiarą w siebie jest warsztat z zakresu metamorfozy i budowania własnego wizerunku w biznesie. Partnerem, który szkoli i wspiera kobiety w dokonaniu wizerunkowej metamorfozy jest marka Hebe.

Obserwujemy z wielkim podziwem jak Polki z całej Europy – nie tylko te mieszkające w Polsce – myślą przedsiębiorczo, rozwijają się, podążają za marzeniami o własnym biznesie i samorealizacji. Wsparcie jakie daje program TOP Women w e-biznesie jest nieocenione. To dzięki takim inicjatywom zdolne, kreatywne i inteligentne kobiety zdobywają się na odwagę by wykonać pierwszy krok, pokonać strach i urzeczywistniać swoje pomysły. Marka Hebe od zawsze wychodzi naprzeciw potrzebom kobiet, pomagając im stawać się jeszcze bardziej zadbanymi, szczęśliwymi i pewnymi siebie. Także jako partner w biznesie wspieramy polskie marki i młodych przedsiębiorców i przedsiębiorczynie. Niezmiernie cieszymy się, że jesteśmy patronem już III edycji tego wyjątkowego przedsięwzięcia, jakim jest program TOP Women w e-biznesie. – mówi Magdalena Mularuk, Dyrektor Marketingu Hebe.

Bezpłatny program TOP Women w e-biznesie. Kto może wziąć w nim udział?

Do udziału w programie zgłosić się może każda kobieta, która chce się przekwalifikować, rozpocząć własną działalność, rozwinąć dotychczasowe działania, zdobyć nowe kompetencje, także cyfrowe. Ten program skierowany jest również do Polek powracających na rynek pracy po urlopie macierzyńskim. To także wsparcie dla tych przedsiębiorczyń, które pierwsze kroki w e-biznesie mają już za sobą, ale ze względu na dynamiczną sytuację na rynku i niepewne nastroje potrzebują poszerzyć kompetencje zawodowe oraz poznać inne osoby, które wspierają, inspirują, motywują się wzajemnie.

Jak rozwijać e-commerce w kryzysie? – doradzą eksperci biznesu i Partnerzy programu 3. edycji TOP Women

W kapitule programu zasiadają eksperci z branży e-commerce, płatności online oraz przedstawiciele firm, które rozwijają narzędzia dla e-biznesu. Partnerzy wspólnie zdecydowali, aby tak dobrać tematykę kursu, by była jak najbardziej przydatną merytoryczną wiedzą dla kobiet zdobywających nowe kompetencje.

Nadchodzące spowolnienie konsumenckie wymaga nowego podejścia i przygotowania się do prowadzenia biznesu, wprowadzenia efektywnych działań lub zmiany zawodu. Partnerzy zapytani o to, czy widzą szanse dla otwierania i rozwoju nowych e-biznesów w sytuacji spowolnienia gospodarczego oraz na jakie trudności należy się przygotować, zwracają uwagę na kilka aspektów.

Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro:

“Doskonale zdajemy sobie sprawę, że decyzja o prowadzeniu własnego biznesu, zwłaszcza w dynamicznym świecie cyfrowym i w coraz bardziej skomplikowanym otoczeniu ekonomicznym nie należy do najłatwiejszych. Chcąc wesprzeć przedsiębiorców w ich rozwoju, w 2020 roku utworzyliśmy Akademię Allegro, czyli bezpłatną platformę edukacyjną. W tym roku, uruchomiliśmy program Startup Asystent, który oferuje bezpłatne wsparcie już na etapie rejestracji firmy, a także pomoc w jej późniejszym prowadzeniu. Dzięki programowi, firmy rozpoczynające sprzedaż na Allegro zyskają także szereg dodatkowych korzyści. Tym samym, staliśmy się pierwszym marketplacem, który oferuje tak kompleksowe wsparcie w prowadzeniu biznesu. Nie tylko tworzymy rozwiązania do bieżącego zarządzania sprzedażą i rozwoju firmy, ale ułatwiamy ten pierwszy, najważniejszy krok jakim jest rozpoczęcie działalności – mówi Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG w Allegro.

Anna Spychalska-Grzeszek, Dyrektor Obszaru Marketingu i Produktów, Fundacja Polska Bezgotówkowa

“Nie ma lepszych czy gorszych czasów na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Oczywiście aktualna sytuacja rynkowa stwarza wiele nowych wyzwań, ale i szans biznesowych. Jeśli mamy przemyślany pomysł na biznes, znamy swoje mocne i słabe strony, wiemy jak zdobywać klientów to warto podjąć wyzwanie. Co ciekawe wielu uznanych ekonomistów twierdzi, że czasy kryzysowe mogą być najlepszą szkołą dla biznesu! mówi Anna Spychalska-Grzeszek, Dyrektor Obszaru Marketingu i Produktów, Fundacja Polska BezgotówkowaJako Fundacja mocno wpieramy przedsiębiorców na każdym kroku prowadzenia ich działalności. Od 1 stycznia 2023 roku w ramach Programu Polska Bezgotówkowa wydłużamy okres finansowania urządzeń w tym terminali w telefonie do 12 miesięcy. Jednocześnie, nadal systematycznie rozbudowujemy także nasz portal edukacyjny Akademia Przedsiębiorcy, dedykowany zarówno przedsiębiorcom rozpoczynającym swoją ścieżkę biznesową, jak i prowadzącym działalność. Akademia to kompendium wiedzy z zakresu prowadzenia nowoczesnego i efektywnego biznesu”– dodaje Anna Spychalska-Grzeszek.

Jacek Kinecki, CEO Przelewy24

Wzrost liczby porzuconych koszyków i spadki sprzedaży to realne zagrożenia dla sklepów internetowych, jakie identyfikujemy w czasach spowolnienia gospodarczego. Aby im przeciwdziałać, warto wdrożyć alternatywne metody płatności (zwane także rozwiązaniami finansującymi), czyli płatności odroczone i raty online. Dzięki nim kupujący mogą zrealizować zakupy w każdej chwili. Możliwość wydłużenia terminu spłaty okazuje się szczególnie przydatna, gdy klienci chcą skorzystać z promocji ograniczonej czasowo (np. na Black Friday), nie nadwyrężając ustalonego miesięcznego budżetu. mówi Jacek Kinecki, CEO Przelewy24Ponadto, warto zadbać o podstawy, czyli zapewnić szybki i intuicyjny proces płatności, dostosowany do obecnych oczekiwań klientów. To sprawi, że ryzyko porzucenia koszyka na ostatnim etapie transakcji stanie się znacznie mniejsze.”  – dodaje Jacek Kinecki.

Zapisz się już dziś! Półroczny kurs szkoleniowy dla kobiet

Masz poczucie, że nadszedł czas, żeby dokonać zmiany w swoim życiu zawodowym? Masz pomysł na e-biznes, ale brak Ci odwagi by zacząć?  Zainwestowałaś w e-sklep, ale wyniki sprzedaży Cię nie satysfakcjonują?

Weź udział w rekrutacji i dołącz do grona Top Women w e-biznesie. Aplikować należy przez stronę internetową https://www.kobietyebiznesu.pl/topwomen2022-2023/

Kolejne etapy rekrutacji znajdują się w poniższym harmonogramie.

Harmonogram III edycji Top Women w e-biznesie

  • do 15.01.2023 – przyjmowanie zgłoszeń
  • do 1 lutego 2023 – weryfikacja zgłoszeń kandydatek
  • 4 lutego 2023 – ogłoszenie listy 250 uczestniczek
  • 24 lutego 2023 – uroczysta inauguracja programu i rozpoczęcie zajęć
  • maj 2023 – uroczysta gala kończąca program

Program Szkoleń w programie Top Women w e-biznesie

Tegoroczny cykl szkoleń obejmuje wykłady prowadzone przez profesjonalistów, którzy znają najnowsze trendy oraz rozwiązania dla biznesu. Podczas wykładów będą odbywały się również warsztaty oraz konkursy. Jednym z ulubionych jest konkurs TOP pomysł na e-biznes, podczas którego uczestniczki programu mogą zdobyć wsparcie finansowe dla swojej nowej działalności gospodarczej. Wystarczy, że prześlą zgłoszenie.

Podczas 12 weekendowych sesji online Uczestniczki m.in. nauczą się jak założyć działalność gospodarczą i prowadzić e-biznes, jak zaprojektować samodzielnie własną stronę internetową oraz zbudować platformę skutecznie sprzedającego sklepu internetowego. Poznają tajniki kreowania profesjonalnego wizerunku marki oraz budowania jej świadomości za pośrednictwem social mediów. Zdobędą umiejętność promowania swojej witryny w wyszukiwarce oraz wykorzystywania narzędzi do mierzenia efektywności działań w on-line.

Ważną sesją, otwierającą program, jest warsztat z zakresu metamorfozy i budowania własnego wizerunku w biznesie.

Wszystkie zajęcia będą rejestrowane i dostępne w formie nagrań wideo na dedykowanej to tego celu platformie. Co ważne, uczestniczki będą miały wsparcie ekspertów podczas trwania programu i także po jego zakończeniu, na etapie tworzenia własnego biznesu.

Dodatkowym atutem programu jest także możliwość poznania wielu inspirujących kobiet z różnych stron Polski i wzajemnej wymiany doświadczeń między nimi oraz wspierania się w pierwszych krokach w biznesie.

Po raz kolejny ambasadorką programu jest Małgorzata Ohme, jedna z najbardziej znanych i cenionych psycholożek oraz dziennikarek w Polsce. Od lat wspiera i motywuje kobiety do rozwoju i działania.

Program powstaje dzięki współpracy z Partnerami, takimi jak: Visa, Allegro, MODIVO, InPost, Ceneo, ERGO Hestia, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Przelewy24, Hebe, Ziaja, Future Collars i Progressivo.

Patronat honorowy objęła Izba Gospodarki Elektronicznej.

Patronat medialny nad programem objęły: Wirtualna Polska, Money.pl, Claudia, Glamour, polki.pl, e-biznes.pl, ecommerceportal.pl