fbpx
biuro@kobietyebiznesu.pl

O Fundacji w miesięczniku Uroda

O Fundacji w miesięczniku Uroda

Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Gdybym miała wymienić trzy typowe cechy pracujących Polek, byłyby to: niesamowity zapał, zaangażowanie i ambicja. Od lat współpracuję z kobietami i wierzę, że dla nich o wiele rzadziej niż dla mężczyzn liczy się stanowisko i zarobki, za to częściej pasja i satysfakcja. Jednocześnie wciąż mają o wiele trudniej, bo np.  muszą łączyć pracę z wychowywaniem dzieci czy prowadzeniem domu. Dlatego w Fundacji Kobiety E-biznesu chcemy je wspomagać – szczególnie w tym nowym i trudnym obszarze, czyli cyfryzacji.

Pandemia przeniosła prawie całe nasze życie do internetu. Dla pani, która np. od 10 lat prowadzi sklep odzieżowy, przestawienie się na sprzedaż online jest bardzo trudne. Nagle musi prowadzić całą komunikację w internecie, w nowy sposób zdobywać klientów. Żeby pomóc tym kobietom, które dopiero startują w internecie, na stronie internetowej naszej Fundacji zamieściliśmy ponad 200 artykułów z poradami i inspiracjami. Uczymy, jak zarządzać firmą, co robić, żeby w końcu zacząć się pojawiać się w wyszukiwarce Google’a, jak założyć e-sklep – jeśli jakaś kobieta do nas napisze z prośbą o wsparcie czy np. o pomoc w napisaniu regulaminu zakupów, na pewno jej pomożemy.

Prowadzimy też program edukacyjny TOP Women w e-biznesie, w którym bierze udział 200 kobiet. Uczestniczki programu zupełnie za darmo mogą nauczyć się wszystkiego, co w internetowym biznesie jest potrzebne. Nasze zajęcia prowadzą praktycy, którzy „zjedli zęby” na pracy w obszarze onlinie: współpracujemy m.in. z Allegro, OLX, Przelewy24, Idosell, Canon, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Hebe, Visa. Wspólnie z ekspertami uczymy, jak samodzielnie założyć stronę internetową albo jak zostać mistrzynią social mediów. To „twarda” wiedza, którą połączyłyśmy z poradami dotyczącymi wizerunku. Czy chcemy tego, czy nie, pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, dlatego podpowiadamy, jak dobrze wypaść na spotkaniu, zarówno „w realu”, jak i przed kamerką online, bo przecież dziś dużo spotkań odbywa się zdalnie. Uczymy, jak budzić zaufanie w rozmówcy, jak emanować pewnością siebie, bo bywa, że nawet najbardziej kompetentne kobiety sprawiają wrażenie bardzo niepewnych siebie i zagubionych.