Social Media jako platforma e-commerce. Nowy raport The power of social & live commerce.
Siła handlu w social commerce – raport Fundacji Kobiety e-biznesu.
Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z partnerami przygotowała pierwsze w Polsce analityczne i eksperckie opracowanie rozwijającego się trendu w zakupach online, czyli social i live commerce.
W raporcie zostały wskazane schematy konsumpcji w mediach społecznościowych. Badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2021 roku. Ten trend e-commerce ma tendencję wzrostową – blisko 44% badanych zadeklarowało, że będzie coraz częściej dokonywało zakupów w Social Media, które są od ponad 5 lat częścią życia dla 71% respondentów tego badania.
Cele raportu:
- Świadomość social commerce i live commerce w Polsce
- Oszacowanie wielkości rynku handlu społecznościowego na polskim rynku – jak duży jest ten rynek? Które platformy społecznościowe najskuteczniej napędzają handel społecznościowy w Polsce? Jakie kategorie produktów powinny inwestować w ten handel?
- Charakterystyka social commerce i live commerce – określenie pozycji i aktualnego stanu tego zjawiska:
- Zdefiniowanie profilu osób kupujących i sprzedających
- Określenie stopnia zaawansowania sprzedaży social/live commerce – potrzeby sprzedawców, najpopularniejsze branże, sposoby sprzedaży, modele biznesowe
- Charakterystyka klientów social/live commerce – potrzeby kupujących, najpopularniejsze branże, drivery i bariery zakupowe, częstotliwość i wartość zakupów, stopień zadowolenia z tej formy zakupu
- Narzędzia potrzebne do rozwoju handlu z wykorzystaniem social media
- Powiązanie social commerce z e-commerce i pozostałymi platformami sprzedażowymi
- Formy płatności w social commerce
- Wskazanie aktualnych schematów konsumpcji social media – czas poświęcany na SoMe, dynamika zmian zachowań na przestrzeni czasu, przyczyny i cele korzystania z SoMe
- Określenie otwartości na zjawisko social commerce i live commerce w Polsce
Metodologia
Badanie przeprowadzone w kwietniu 2021 na grupie ponad 1000 osób
- OMNIBUS na panelu internetowym (CAWI)
- Badanie CAWI – badanie realizowane na panelu internetowym połączone z otwartą rekrutacją w social mediach i mailingiem kierowanym do grupy docelowej.
GŁÓWNE WNIOSKI Z RAPORTU:
Partnerzy
Patroni medialni
Patroni honorowi
Kontakt PR
O Fundacji: Fundacja Kobiety e-biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się poprawą życia kobiet i rozwojem zawodowym głównie w branży e-commerce. Organizacja określiła swoją misję, w której nadrzędnym celem jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w internecie. Zarząd Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska chce pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych.
Kontakt dla mediów
Iwona Pietrzak, Flywheel PR, e-mail: iwona.p@flywheel.pl, tel. 512 600 646