Social Media jako platforma e-commerce
biuro@kobietyebiznesu.pl

Social Media jako platforma e-commerce. Nowy raport The power of social & live commerce.

Siła handlu w social commerce – raport Fundacji Kobiety e-biznesu.

raport

Fundacja Kobiety e-biznesu wraz z partnerami przygotowała pierwsze w Polsce analityczne i eksperckie opracowanie rozwijającego się trendu w zakupach online, czyli social i live commerce.
pobierz-caly-raport

W raporcie zostały wskazane schematy konsumpcji w mediach społecznościowych. Badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2021 roku. Ten trend e-commerce ma tendencję wzrostową – blisko 44% badanych zadeklarowało, że będzie coraz częściej dokonywało zakupów w Social Media, które są od ponad 5 lat częścią życia dla 71% respondentów tego badania.

Cele raportu:

  • Świadomość social commerce i live commerce w Polsce
  • Oszacowanie wielkości rynku handlu społecznościowego na polskim rynku – jak duży jest ten rynek? Które platformy społecznościowe najskuteczniej napędzają handel społecznościowy w Polsce? Jakie kategorie produktów powinny inwestować w ten handel?
  • Charakterystyka social commerce i live commerce – określenie pozycji i aktualnego stanu tego zjawiska:
    • Zdefiniowanie profilu osób kupujących i sprzedających
    • Określenie stopnia zaawansowania sprzedaży social/live commerce – potrzeby sprzedawców, najpopularniejsze branże, sposoby sprzedaży, modele biznesowe
    • Charakterystyka klientów social/live commerce – potrzeby kupujących, najpopularniejsze branże, drivery i bariery zakupowe, częstotliwość i wartość zakupów, stopień zadowolenia z tej formy zakupu
    • Narzędzia potrzebne do rozwoju handlu z wykorzystaniem social media
    • Powiązanie social commerce z e-commerce i pozostałymi platformami sprzedażowymi
    • Formy płatności w social commerce
  • Wskazanie aktualnych schematów konsumpcji social media – czas poświęcany na SoMe, dynamika zmian zachowań na przestrzeni czasu, przyczyny i cele korzystania z SoMe
  • Określenie otwartości na zjawisko social commerce i live commerce w Polsce

Metodologia

Badanie przeprowadzone w kwietniu 2021 na grupie ponad 1000 osób

  • OMNIBUS na panelu internetowym (CAWI)
  • Badanie CAWI – badanie realizowane na panelu internetowym połączone z otwartą rekrutacją w social mediach i mailingiem kierowanym do grupy docelowej.

GŁÓWNE WNIOSKI Z RAPORTU:

27% POLAKÓW DOKONAŁO ZAKUPU ZA POŚREDNICTWEM MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH!
25% CO CZWARTY POLAK DOKONAŁ ZAKUPU W TRAKCIE TRANSMISJI LIVE (NA ŻYWO) W SOCIAL MEDIA, W TYM 10% ROBI ZAKUPY W TEN SPOSÓB CZĘSTO. Na tle penetracji social commerce jest to niezwykle wysoki wynik!
18% POLAKÓW SPRZEDAJE W SOCIAL MEDIA!

czestotliwosc-zakupu-Raport-Fundacja-Kobiety-e-biznesu-2 drivery-zakupow-za-pomoca-social-media-4 penetracja-social-commerce-live-commerce-Raport-Fundacja-Kobiety-11 serwisy-spolecznosciowe -na-ktorych-dokonuje-sie-zakupy

Partnerzy

blik fb bnp przelewy24 skyshop theyflywheel makolabimagine atena red-link

Patroni medialni

wp-logo money-pl business-woman mediaplanet

Patroni honorowi

ministerstwo izba

Kontakt PR

O Fundacji: Fundacja Kobiety e-biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się poprawą życia kobiet i rozwojem zawodowym głównie w branży e-commerce. Organizacja określiła swoją misję, w której nadrzędnym celem jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w internecie. Zarząd Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska chce pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych.

www.kobietyebiznesu.pl

Kontakt dla mediów
Iwona Pietrzak, Flywheel PR, e-mail: iwona.p@flywheel.pl, tel. 512 600 646

pobierz-caly-raport