Czy tania strona internetowa na szablonie graficznym musi być nudna? Udowadniamy, że nie! | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Czy tania strona internetowa na szablonie graficznym musi być nudna? Udowadniamy, że nie!

Czy tania strona internetowa na szablonie graficznym musi być nudna? Udowadniamy, że nie!

Spis treści: Dobór kolorystyki, Zmiana układu strony, Zindywidualizowane elementy graficzne, Typografia, Dodatkowe funkcjonalności.

Każda strona internetowa w cenie kilkuset złotych siłą rzeczy musi powstać w oparciu o gotowy szablon graficzny, ponieważ w ten sposób można zaoszczędzić mnóstwo czasu i ograniczyć koszty pracy programistów oraz grafików. Nieporozumieniem jest natomiast twierdzenie, że wszystkie strony na szablonie graficznym wyglądają tak samo, są nudne i niczym się nie wyróżniają. Istnieje szereg sposobów na zindywidualizowanie charakteru takiej witryny, a kilka z nich omawiamy w naszym artykule.

Tania strona WWW? Proszę bardzo:
 „Zrywamy z twierdzeniem, że świetna strona internetowa musi być droga i jest dostępna wyłącznie dla bogatych firm. Ty także możesz sobie na nią pozwolić – nawet jeśli dopiero startujesz z biznesem i nie narzekasz na nadmiar środków.” Źródło, czytaj więcej: https://soluma.pl/cenniki/cennik-tworzenia-stron-www/strona-www-biznes

Dobór kolorystyki

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić chcąc zindywidualizować wygląd witryny zaprojektowanej na szablonie graficznym jest zmiana kolorystyki. Sięgamy tutaj po barwy zastosowane na etapie brandingu, czyli określające tożsamość danej marki biznesowej.

Zmiana układu strony

Gotowy szablon graficzny nie jest oczywiście „sztywny”, co oznacza, że śmiało można się pokusić o zmianę jego układu i tym samym struktury strony. Kluczowy wpływ na to będzie mieć obszerność oferty, jaką planujemy zaprezentować osobom odwiedzającym witrynę. W praktyce natomiast zmiana układu sprawia, że użyty szablon na pierwszy rzut oka w ogóle nie przypomina oryginału, dzięki czemu eliminujemy problem wtórności projektu graficznego strony.

Musisz to wiedzieć:

User experience, w skrócie UX, to określenie obejmujące wszystkie aspekty interakcji użytkownika z firmą, jej usługami i produktami, w tym praktyczne odczucia dotyczące użyteczności, funkcjonalności oraz efektywności aplikacji lub systemu, ale też zagadnienia dotyczące przyjemności oraz satysfakcji z jego posiadania lub korzystania. Podstawowym wymogiem podczas projektowania doskonałego user experience jest bezproblemowe zaspokajanie potrzeb konsumenta. Aby to zagwarantować, projektant musi nie tylko uwzględnić wymogi funkcjonalne aplikacji lub witryny internetowej, ale też skupić się na zagadnieniach psychologicznych, marketingowych i społecznych.” Źródło: https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-8cb9adf2-09a5-4a29-b6ff-8e71ef8d3a80/c/Firma-i-rynek_1_2013_Agnieszka-Szydlowska.pdf

Zindywidualizowane elementy graficzne

Czyli zdjęcia na sliderach, ikony, przyciski CTA itd. To, że sięgamy po gotowy szablon graficzny, nie oznacza, że musimy używać dokładnie tych samych elementów. Wręcz jest to niewskazane, ponieważ warstwa graficzna witryny musi współgrać z tematyką strony.

Typografia

Zmiana czcionki to żaden problem, dlatego warto w ten prosty sposób urozmaicić szablon graficzny i sprawić, że strona od razu zyska nieco indywidualizmu. Pamiętajmy natomiast, że styl czcionki musi w pierwszej kolejności korelować z charakterem marki.

Ekspert przypomina

Typografia jest jednym z najczęściej bagatelizowanych elementów strony internetowej. Często widać, że wybór konkretnych fontów był zupełnie przypadkowy, bo „akurat tutaj to ładnie wyglądało”. Nieprzestrzeganie zasad typograficznych (m.in. trzymanie się jednego rodzaju czcionki) skutkuje tym, że strona jest nie tylko nieczytelna, ale też chaotyczna i wygląda mało profesjonalnie.” Źródło: https://portalmarketingowy.pl/strony-www,ac229/co-to-znaczy-ze-strona-jest-nieczytelna-jakich-bledow-nalezy-koniecznie-unikac,466

Dodatkowe funkcjonalności

Oczywiście nie możemy zapominać, że chcąc utrzymać niski koszt produkcji strony mamy ograniczone pole manewru w zakresie wzbogacania witryny o dodatkowe funkcjonalności. Wciąż jednak można dosłownie przebierać w np. bezpłatnych wtyczkach, które pozwalają poprawić funkcjonalność strony poprzez m.in. dodanie formularza kontaktowego, galerii zdjęć, modułu recenzji klientów itd.

Artykuł partnera

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy