Czy warto mieć swój sklep internetowy? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Czy warto mieć swój sklep internetowy?

Czy warto mieć swój sklep internetowy?

Internet to miejsce spotkań, dyskusji i miejsce, gdzie spędzamy swój wolny czas. Szczególnie zakupy online dla wielu to codzienność bez względu na to, czy chodzi o odzież, produkty spożywcze czy akcesoria dla dzieci. Ten dynamiczny wzrost kupujących to nie tylko wynik pandemii, która przeniosła większość sfer życia do strefy online. E-handel rozwija się prężnie już od wielu lat, a jego zalety sprawiają, że coraz więcej osób z niego korzysta. A może sam zastanawiasz się nad tym, czy otworzyć sklep internetowy? Poznaj atuty e-commerce!

Sprzedaż online a digitalizacja społeczeństwa

Jedną z przyczyn rozwoju branży e-commerce i zyskiwania coraz większej przewagi sklepów internetowych nad punktami stacjonarnymi, jest digitalizacja społeczeństwa. Obecnie konsumenci kupują wszystko online. Od sprzętu RTV i AGD, poprzez książki, kończąc na środkach czystości i innych produktach codziennego użytku. 

Ludzie zdecydowanie widzą w kupowaniu online więcej zalet niż wad. Na pewno jedną z nich jest możliwość zrobienia zakupów w niedziele i święta, czyli wtedy kiedy sklepy są ustawowo nieczynne. Współczesne sklepy internetowe mają szeroki asortyment, którego ceny niejednokrotnie są atrakcyjniejsze od tych proponowanych stacjonarnie. Dodatkowo coraz więcej e-sklepów wprowadza możliwość darmowej dostawy. 

Ponadto głównymi czynnikami motywującymi do kupowania przez internet są szybkość i wygoda. Takie zakupy można robić w każdym momencie dnia, czy to w łóżku, czy podczas robienia obiadu, oglądając serial, będąc w odwiedzinach u znajomych, jadąc samochodem, podczas przerwy w pracy, czyli krótko mówiąc – zawsze i wszędzie. Na wybór konkretnej rzeczy ma się nieograniczony czas, jednocześnie nie tracąc go na jazdę i stanie w korkach oraz przepychanie się wśród tłumów ludzi w centrach handlowych. 

Sklep internetowy – korzyści dla właściciela

Dlaczego warto otworzyć własny sklep internetowy? Z pewnością najważniejszą kwestią jest oszczędność pieniędzy. Już na wstępie odpadają koszty związane z zatrudnieniem wielu pracowników, wynajmem lokalu i jego utrzymywaniem. Ważna jest również oszczędność czasu w prowadzeniu e-sklepu, na którą wpływa automatyzacja takich procesów jak np. obsługa zamówień, obsługa płatności czy zarządzanie ofertą produktową. Sprzedawca może zaopatrzyć się także w licznie udogodnienia m.in. specjalne systemy księgowe, narzędzia marketingowe do wysyłki newsletterów czy obsługi czatów na stronie www.

Posiadając swój e-sklep, właściciel prezentuje swoje produkty przez 365 dni w roku. Możliwość zrobienia zakupów online o każdej porze dnia i nocy sprawia, że grono potencjalnych odbiorców stale się powiększa. Dodatkowo można zarządzać swoim sklepem z dowolnego miejsca na świecie, bo nie trzeba być dostępnym fizycznie w konkretnym miejscu. 

E-handel nie ogranicza się tylko do rynku krajowego. Sklep internetowy daje szansę na dotarcie z ofertą także do klientów zagranicznych, co wiąże się z większymi przychodami. Poza tym e-commerce to brak skomplikowanych procedur i brak konieczności posiadania wiedzy programistycznej, a dobrze zrealizowany pomysł na biznes na pewno szybko przyniesie zauważalne zyski. 

Sklep internetowy w Warszawie – skorzystaj z pomocy specjalistów!

Prowadzenie biznesu wiąże się z baczną obserwacją rynku i reagowaniem na jego  zapotrzebowanie. Zaprojektowanie i wdrożenie własnego sklepu online jest świetnym sposobem na zyskanie większego grona odbiorców. Warto wówczas skorzystać z pomocy specjalistów, gdyż np. sklepy internetowe w Warszawie mają dużą konkurencję, a jeszcze większą gdy sprzedawca realizuje sprzedaż na całą Polskę. Dzięki obszernej wiedzy specjalistów z zakresu e-commerce i znajomości trendów można stworzyć miejsce dostosowane do danego biznesu, które będzie sposobem na zarobek. Taka pomoc sprawdzi się także wówczas, gdy strona już istnieje, ale nie przynosi zysków.

Aby zlokalizować ekspertów w okolicy, najlepiej wpisać w wyszukiwarkę “sklepy internetowe Warszawa”. Profesjonalnie stworzony e-sklep będzie funkcjonalny i atrakcyjny dla odbiorców. Współpracując z taką firmą jak np. emedia, której atutami są ogromna wiedza, wieloletnie doświadczenie i zespół zaangażowany w projekty, sukces w e-commerce jest na wyciągnięcie ręki! Inwestując w ten sposób, zyskuje się możliwość efektywnego sposobu prezentacji swoich produktów czy usług.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy