Czy zestaw do kontroli dostępu w firmie współpracuje z systemami zewnętrznymi? Zobaczmy!
Podstawowe zadanie stawiane przed kontrolą dostępu jest jasne: ma zabezpieczać pomieszczenia przed przedostaniem się nieuprawnionych osób. Ale możliwości wcale się na tym nie kończą. Sprawdźmy, co możesz zyskać dzięki integracji kontroli dostępu z innymi rozwiązaniami!
Z czego składa się zestaw kontroli dostępu?
Zestaw kontroli dostępu to zintegrowany system, który składa się z kilku połączonych ze sobą komponentów – zarówno urządzeń, jak i rozwiązań informatycznych. Najbardziej zauważalnym z nich jest czytnik kart dostępu, który identyfikuje użytkowników na podstawie kart zbliżeniowych lub danych ze skonfigurowanych urządzeń mobilnych z modułem NFC.
Po pozytywnej weryfikacji uprawnień dochodzi do odblokowania elektrozamka zamontowanego w drzwiach. Zainstalowany jest w nich również kontaktron, który zapobiega nieautoryzowanym próbom dostępu i w razie potrzeby może aktywować alarm.
Aby było to możliwe, potrzebny jest jednak sterownik kontroli dostępu drzwi, który zarządza wymianą danych między czytnikami a oprogramowaniem. Wiedza o posiadaniu uprawnień lub ich braku jest oczywiście pobierana z bazy danych. Całość wspiera oprogramowanie, które przetwarza spore zasoby informacji. Ich kreatywne wykorzystanie może – poza zapewnieniem bezpieczeństwa – zapewnić Twojej firmie dodatkowe korzyści.
Na czym polega kontrola dostępu w chmurze?
Zanim przejdziemy do dodatkowych możliwości oferowanych w ramach integracji z innymi rozwiązaniami informatycznymi i systemami, warto jeszcze rozważyć miejsce przetwarzania danych. Swego czasu zestawy kontroli dostępu bazowały głównie na serwerach i centrach danych utrzymywanych w konkretnym zakładzie, co wiązało się ze zdecydowanie wyższymi kosztami, wieloma dodatkowymi obowiązkami, a także ryzykiem. Oferowana przez UNICARD Systems kontrola dostępu w chmurze pozwala na rozwiązanie tych problemów.
Zamiast polegać na tradycyjnych, lokalnych systemach kontroli, dane i oprogramowanie są przechowywane w chmurze, co zapewnia większą elastyczność, skalowalność i dostępność. Użytkownicy mogą zarządzać uprawnieniami, monitorować ruch oraz wprowadzać zmiany poprzez bezpieczne połączenie niezależnie od swojej lokalizacji.
Cena chmurowej kontroli dostępu jest także zdecydowanie niższa, ponieważ obniżeniu ulegają koszty związane z infrastrukturą. Nie trzeba utrzymywać własnej serwerowni i sprzętu. Jednocześnie zwiększa się bezpieczeństwo dzięki regularnym aktualizacjom i zaawansowanym protokołom ochrony danych w chmurze.
Większe możliwości kontroli dostępu z integracjami
Jak widzisz, kontrola dostępu drzwi wymaga wymiany bardzo dużych zasobów informacji dotyczących z jednej strony użytkowników, a z drugiej ruchu osób. Można je wykorzystać także w ramach innych rozwiązań.
Nowoczesne systemy KD mogą być efektywnie integrowane z wieloma narzędziami, co znacznie rozszerza ich funkcjonalność i wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa oraz efektywności operacyjnej każdej organizacji.
Do najbardziej popularnych integracji należą:
- Systemy rejestracji czasu pracy: integracja z systemami do ewidencjonowania czasu pracy pozwala na automatyczne śledzenie obecności i czasu pracy pracowników, co ułatwia zarządzanie zasobami ludzkimi i wypłatę wynagrodzeń.
- Systemy zarządzania budynkiem (BMS): pozwala na centralne zarządzanie różnymi aspektami infrastruktury budynku, w tym z oświetleniem, ogrzewaniem, panelem windy czy zużyciem wody w zależności od obecności ludzi w danym obszarze.
- System rejestracji sal: elektroniczny system kontroli dostępu pozwala w znacznej mierze zautomatyzować i uprościć rezerwację, a więc również zoptymalizować wykorzystanie części wspólnych budynku.
- System higieny produkcji: to rozwiązania kluczowe z perspektywy przedsiębiorstw działających w przemyśle spożywczym.
- Inne systemy bezpieczeństwa: np. SSWIN czy PPOŻ, aby maksymalnie zabezpieczyć budynek oraz osoby w razie próby włamania, pożaru czy konieczności ewakuacji.