Dlaczego i kiedy potrzebujesz nowych zdjęć do swojego e-sklepu?
Kiedy ostatni raz pomyślałeś, że nadszedł czas na nowe zdjęcia do Twojego sklepu internetowego? Niezależnie od tego, czy chodzi Ci to po głowie od zeszłego lata, czy od wczoraj, ten artykuł jest dla Ciebie. W branży e-commerce zdjęcia reklamowe są bowiem czymś znacznie więcej niż tylko ilustracjami — to narzędzie sprzedażowe, które może znacząco wpłynąć na wzrost konwersji i zaufanie Twoich klientów.
Fotografia a branża e-commerce
Estetyka i profesjonalizm — właśnie tym powinny cechować się Twoje zdjęcia reklamowe, na których, jak podaje BusinessDIT, polega aż 75% kupujących przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Dlatego jeśli są niskiej jakości, mogą z powodzeniem zniechęcić potencjalnych klientów nawet w przypadku, kiedy oferujesz produkty najwyższej klasy. Profesjonalne zdjęcia budują zaufanie i sprawiają, że Twój e-sklep wydaje się bardziej wiarygodny.
Najwyższy czas pomyśleć o zmianie
Kiedy jest odpowiedni moment na aktualizację zdjęć? Istnieje kilka sytuacji, w których warto rozważyć ich realizację. Oczywiście, kiedy dodajesz nowe produkty do swojej oferty potrzebujesz spójnej wizualnej reprezentacji, która będzie pasować do reszty sklepu. Mowa nie tylko o tym, co proponuje fotografia packshot, ale o wszystkich zdjęciach znajdujących się na Twojej stronie.
Kolejnym powodem do aktualizacji zdjęć jest chęć unowocześnienia oferty. Moda, design i trendy zmieniają się szybko, a to, co było atrakcyjne wizualnie rok temu, może teraz wydawać się przestarzałe. Regularne odświeżanie zdjęć sprawia, że Twój sklep nadąża za zmieniającymi się gustami klientów oraz prezentuje się jako nowoczesny i dynamiczny biznes.
Wyróżnienie się na tle konkurencji to kolejny istotny aspekt. W świecie e-commerce konkurencja jest ogromna, a nowe sklepy pojawiają się codziennie. Profesjonalne, wysokiej jakości zdjęcia mogą być tym, co przyciągnie klientów na Twoją stronę. Mogą sprawić, że Twoja oferta będzie bardziej atrakcyjna i wyjątkowa od konkurencji.
Czasem motywacją jest obecność w mediach społecznościowych, które są aktualnie jednym z najważniejszych narzędzi strategii marketingowej e-sklepów. Profesjonalne zdjęcia reklamowe są częściej zauważane, udostępniane, lajkowane, a nawet komentowane, co zwiększa zasięg i widoczność Twojej marki.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
Warto również wspomnieć, że przemyślane zdjęcia reklamowe posiadają też moc przyciągania klientów. Świeże spojrzenie może zaintrygować osoby, które wcześniej nie były zainteresowane Twoimi produktami. To nie kwestia estetyki, ale przede wszystkim budowania zaufania, wyróżnienia się na tle konkurencji i przyciągania nowych klientów.
Jeśli zależy Ci na kompleksowym budowaniu wizerunku, sprawdź studio f360. Fotografia packshot, zdjęcia reklamowe, z produkcji, sesje biznesowe, a nawet nowoczesna prezentacja 360 stopni — to wszystko po to, aby wspólnymi siłami stworzyć spójny i wiarygodny obraz marki. Zadzwoń, aby omówić strategię prezentacji Twoich produktów.