Dlaczego wideo jest przyszłością e-commerce?

Według różnego rodzaju analiz rynkowych wideo ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe współczesnych konsumentów. Czy wiesz, w jaki sposób wykorzystać te informację? Dziś podpowiemy, jak materiały filmowe mogą pomóc w promocji Twojej marki!
1. Prezentacja wideo produktu
Nawet połowa klientów sklepów internetowych jest bardziej skłonna do zakupów w internecie, jeżeli ma okazję obejrzeć film, który prezentuje interesującą ich ofertę. Film wideo to bowiem nie tylko sama prezentacja, to także content, który niesie bardzo cenne dla kupujących informacje.
Wideo jest ciekawsze dla klientów i bardziej atrakcyjne, ponieważ przede wszystkim oszczędza cenny czas. Obecnie kupujący nie mają bowiem wystarczającej ilości czasu na zapoznawane się z rozległą kartą produktu, potrzebują krótszej drogi, jednak dalej chcą posiadać rzetelne informacje o danym produkcie czy usłudze. Wideoprezentacja produktu w branży e-commerce pozwala spełnić te wymagania i zadowolić klienta.
Prezentacja video jest naprawdę ciekawa dla niemal każdej branży. Dzięki wideo najlepiej pokażemy jak układa się sukienka w ruchu albo jak prezentuje się torebka na sylwetce. Łatwiej nam także będzie przedstawić kluczowe funkcjonalności i szczegóły wózka albo nosidełka dla dziecka. Te elementy coraz częściej decydują o dokonaniu zakupu konkretnego produktu.
2. Film wizerunkowy
Filmy wizerunkowe to przede wszystkim niezastąpiony element brand marketingu – ma on więc za zadanie budowanie świadomości marki wśród klientów, a także kreowanie jej pozytywnego obrazu w oczach odbiorców. Profesjonalny film wizerunkowy zapewni zaufanie oraz – co najważniejsze – zaangażowanie odbiorców, a to oczywiście przełoży się na decyzje zakupowe. W przypadku tego rodzaju filmów nie warto oszczędzać – muszą być niebanalne, ciekawe oraz przedstawiające „ludzką” stronę Twojego biznesu, która wzbudzi zaufanie i wywoła pozytywne emocje.
3. Film instruktażowy lub poradnik
Nie od dziś wiadomo, że ludzie uwielbiają wszelkiego rodzaju poradniki – bardzo chętnie je czytają, a coraz częściej oglądają. Warto to wykorzystać w dotarciu do potencjalnego odbiorcy, który nie zna jeszcze Twojego sklepu internetowego, ale być może szuka odpowiedzi na nurtujące go pytania:
– „jak urządzić nowoczesną kuchnię?”
– „jak zapanować nad agresywnym psem?”
– „jakie kosmetyki wykorzystać do pielęgnacji skóry trądzikowej?”
…
Przykłady można mnożyć bez końca, najważniejsze jest jednak to, że poradniki całkiem łatwo jest wykorzystać w każdej branży. Ciekawą odmianą poradników są filmy instruktażowe, które pokazują funkcje oferowanego przez Ciebie przedmiotu. Może to zachęcić do zakupu lub budować lojalność wśród klientów, którzy już na zakup się zdecydowali.
4. Unboxing
Chyba każdy z nas doskonale zna ten kadr: na ekranie widzimy osobę, która trzyma zamknięte pudełko, za chwilę je otworzy, a my razem z nią zobaczymy zawartość. Unboxing nie jest już jedynie krótkotrwałym trendem, to prawdziwy przemysł, który nie tylko youtuberom, ale i sprzedawcom działającym w branży e-commerce może przynieść realne zyski.
Dlaczego unboxing jest tak popularny? Ponieważ:
- daje możliwość zapoznania się z produktem jeszcze przed zakupem,
- pozwala na poznanie opinii innych oraz
- pomaga wywołać u odbiorcy to uczucie ekscytacji, kiedy otwiera się pudełko z nowo zakupionym towarem.
W tego typu filmach wideo chodzi przede wszystkim o to, aby pokazać radość towarzyszącą odpakowaniu produktu, który został zamówieniowy przez internet, a która może stać się udziałem odbiorcy takiego filmiku.
Żeby tego typu wideo odniosło jak największy sukces, do współpracy warto zaprosić influencera. Kluczowe jest tutaj jednak dobranie odpowiedniej osoby, dopasowanej do grupy docelowej, do której kierujemy nasz produkt lub usługę.
5. Wideo pokazujące produkcję
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy oraz jednocześnie sam produkujesz asortyment, który jest w nim sprzedawany (mowa tutaj m. in. o niewielkich warsztatach domowych, produkcji typu hand made itp.), tego rodzaju film pozwoli Ci pokazać unikalny proces wytwórczy oraz podkreślić wysoką jakość materiałów, z jakich korzystasz. Takie filmy są wykorzystywane przede wszystkim do wzmacniania pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych i obecnych klientów. Pomagają także w budowaniu wiarygodności.
Kilka zasad, których musisz przestrzegać, decydując się na wykorzystanie wideo w branży e-commerce:
- filmy wideo muszą cechować się wysoką jakością,
- decyduj się na krótkie materiały (maksymalnie 3-5 minut) – odbiorca nie powinien się poczuć znużony,
- dbaj o różnorodność, bądź kreatywny, nie powielaj schematów,
- dbaj o to, żeby treści były wartościowe i ciekawe dla odbiorcy,
- publikuj filmy na różnych kanałach (YouTube, Snapchat, Facebook…) – nie tylko na stronie swojego sklepu internetowego.
Wideo to niewątpliwie przyszłość e-commerce – warto wykorzystać ten trend, by zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowych. Nie wahaj się i już dziś zacznij inwestować w budowanie świadomości marki, właśnie przy wykorzystaniu tego rodzaju krótkich filmów, możliwości są bowiem ogromne. Powodzenia!