Filmy biznesowe – jak przekonać potencjalnych klientów i pracowników do swojej firmy?
Świat reklamy zmienia się niczym obraz w kalejdoskopie. Dotyczy to również specyficznych produkcji, czyli filmów biznesowych. Zobacz, w jaki sposób dobre wideo może wesprzeć Twoją działalność!
- Film biznesowy możesz wykorzystać m.in. do promocji, działań wizerunkowych, rekrutacyjny czy do potrzeb wewnętrznych.
- Każdy kanał komunikacji – telewizja, serwisy internetowe, poszczególne social media – mają swój charakter, w który trzeba się wpisać.
- Dbałość o treść przekazu musi iść w parze z dopracowaniem wszystkich aspektów technicznych produkcji wideo.
Każda produkcja powstaje z konkretnymi założeniami – grupy docelowej, elementów brandingu, mierzalnych efektów. Sporo zależy też od miejsca emisji. Telewizyjne spoty i filmy biznesowe mają odmienną specyfikę od rolek, shorstów czy klipów w mediach społecznościowych. Współpracę z ekipą filmową najlepiej zaczynać możliwie wcześnie. To pomoże dopracować scenariusz, sposób przekazu oraz pozostałe składowe. Całość musi być wiarygodna i utrzymać uwagę odbiorców do ostatniej sekundy.
Rozmaite filmy korporacyjne współtworzą wizerunek firmy i zwiększają świadomość marki
Świat biznesu realizuje rozmaite cele za pomocą produkcji filmowych. Wśród nich są przede wszystkim:
- promocja, np. nagłaśnianie premier produktów;
- kreacja wizerunku, odpowiedź na kryzysy oraz inne działania PR-owe;
- rekrutacja utalentowanych, doświadczonych ludzi do zespołu;
- wewnętrzne szkolenia, procesy wdrożeniowe.
Od podstawowego celu filmu biznesowego zależy także miejsce publikacji. W telewizji najczęściej prowadzone są działania sprzedażowe i wizerunkowe – liczy się jak największy zasięg. Social media i ich możliwości segmentacji oraz selekcji odbiorców sprawdzają się w pozyskiwaniu klientów oraz nowych członków zespołu. Część filmów powstaje na specjalne wydarzenia, np. prezentacje podczas konferencji i targów.
Tylko dobrze zrealizowany film biznesowy pomoże zdobyć nowych klientów i zrekrutować talenty
Nawet najlepsze pomysły i scenariusze na niewiele się zdadzą, jeśli zawiedzie strona techniczna. Na efekt końcowy wpływają m.in. oświetlenie, charakteryzacja, rozdzielczość i ogólnie jakość obrazu, praca kamery, oprawa dźwiękowa – ogromne znaczenie ma również późniejszy montaż nakręconego materiału. Film korporacyjny nie może zanudzić odbiorców. Choć wersja ostateczna często trwa np. 2–3 minuty, same zdjęcia zajmują cały dzień roboczy… albo i dłużej. Postprodukcja zajmuje od paru dni do kilku miesięcy.
Biznesowy film opowiada historię przeznaczoną do konkretnej grupy docelowej, ale musi być też spójny z wartościami firmy. Komunikacja do inwestorów czy klientów inaczej rozkłada akcenty od produkcji tworzonej z myślą o employer brandingu. W obu przypadkach potrzebne są elementy wspólne, widzowie błyskawicznie wychwycą rozbieżności i „fałsz” marki. Profesjonalne usługi i fachowe doradztwo doświadczonych filmowców pomogą Ci uniknąć wszelkich pułapek i stworzyć wideo bardzo dobrej jakości.