Grafika reklamowa – gdzie szukać pracy? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Grafika reklamowa – gdzie szukać pracy?

Grafika reklamowa – gdzie szukać pracy?

W dobie rozwijającego się rynku e-commerce praca grafika komputerowego zyskuje na znaczeniu. Klient, nie mogąc dotknąć danego produktu, musi polegać jedynie na pokazywanych mu grafikach. Jeśli jesteś zainteresowany tym zawodem, to z tego artykułu dowiesz się, jakie wiążą się z nim obowiązki, na jakie wynagrodzenie możesz liczyć, a także gdzie rozpocząć poszukiwanie pracy.

Na czym polega grafika reklamowa?

Zadaniem grafika jest przeniesienie wizji Klienta w reklamę cyfrową. Tworzenie przekazów komunikacyjnych to kreatywne zajęcie, które wymaga dobrego wyczucia, a także zrozumienia zasad panujących w świecie marketingu.

Aby tworzenie skutecznych grafik reklamowych było możliwe, taki specjalista musi znać się na obsłudze zaawansowanych programów graficznych, a także posiadać odpowiednie umiejętności miękkie, aby w łatwy sposób zebrać od zleceniodawcy wszelkie potrzebne informacje.

Zakres obowiązków grafika

Celem pracy grafika reklamowego jest stworzenie spójnego, przemyślanego i zgodnego z oczekiwaniami zleceniodawcy projektu. W tym celu przydadzą Ci się następujące kompetencje:

  • Umiejętne prowadzenie dialogu z Klientem, dobre zrozumienie ich intencji i oczekiwań;
  • Bardzo dobra znajomość zaawansowanych programów graficznych;
  • Znajomość trendów marketingowych, obeznanie w świecie reklamy;
  • Wyspecjalizowanie w konkretnym rodzaju grafiki, na przykład wydawniczej bądź multimedialnej;
  • Umiejętne tłumaczenie swojej wizji wraz z wyjaśnieniem, dlaczego chciałbyś pójść w takim kierunku;
  • Otwartość na krytyczne uwagi i gotowość do naniesienia poprawek.

Praca grafika reklamowego wymaga umiejętnego balansowania pomiędzy wymaganiami Klienta, a wprowadzaniem własnej wizji. Zleceniodawca nie zawsze może być świadomym tego, jakie rozwiązanie będzie dla niego najlepsze, jednak mimo to musi być on zadowolony z otrzymanej grafiki reklamowej. Konieczne jest więc poszukiwanie konsensusu.

Grafik reklamowy – zarobki i poszukiwanie pracy

W pracy kluczowe są umiejętności oraz doświadczenie – nie inaczej wygląda grafika reklamowa. Studia oraz budowanie portfolio to dobry start. Wiele możesz dzięki temu zyskać. Jeśli chodzi o ścieżkę kariery, to istnieje kilka rozwiązań. Jednym z nich będzie praca w agencji reklamowej, a innym wybranie drogi freelancera. W dobie dużego zapotrzebowania na usługi tego typu, każda z powyższych opcji może być ciekawym rozwiązaniem.

Jak wygląda kwestia zarobków? W przypadku mediany dla grafika komputerowego mówimy o 4 800 zł brutto. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że w mniejszych miejscowościach będą to niższe kwoty. Z drugiej strony doświadczony specjalista będzie mógł liczyć na większe wypłaty. Osoby, które wyrobiły sobie renomę, zarabiają nawet trzykrotnie więcej.

Poszukując pracy, możesz zacząć od ogłoszeń w sieci, gdzie dodatkowo poznasz opinie innych osób a temat firm, które Cię interesują. Jednym z takich miejsc jest platforma GoWork.pl. Zwróć również uwagę na to, że w przypadku tego zawodu czasami możliwe jest podjęcie pracy zdalnej. To dodatkowa szansa na znalezienie zatrudnienia.

Zawód grafika reklamowego bazuje na kreatywności, zrozumieniu języka sprzedaży oraz dobrej współpracy z Klientem. Jest to praca, która potrafi nieść ze sobą wiele satysfakcji z wykonanych projektów, a do tego zostawia dużo przestrzeni do rozwoju, również tego finansowego.

Artykuł sponsorowany.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy