Jak optymalizować strategię omnichannel, by osiągnąć wysoką efektywność kosztową w branży retail oraz e-commerce? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Jak optymalizować strategię omnichannel, by osiągnąć wysoką efektywność kosztową w branży retail oraz e-commerce?

Jak optymalizować strategię omnichannel, by osiągnąć wysoką efektywność kosztową w branży retail oraz e-commerce?

O tym, jak ważna jest optymalizacja procesów przy zachowaniu najwyższej efektywności kosztowej w obecnym środowisku biznesowym, chyba nie trzeba nikogo przekonywać — a przynajmniej nie specjalistów z branży retail i e-commerce, którzy dzięki skrupulatnie budowanej strategii omnichannel są w stanie skutecznie docierać do odbiorców z komunikatem, jednocześnie generując nawet 30 proc. oszczędności. Jak to możliwe? Odpowiedź na to pytanie zamieszczamy poniżej!

SMS, e-mail oraz Push notyfikacje, czyli zgrane trio

Branże retail i e-commerce preferują sprawdzone rozwiązania komunikacyjne, dlatego od lat swoje strategie omnichannel zwykle budują w oparciu o SMS, Puch notyfikacje oraz e-mail. Ostatnio jednak wiodące marki, które wyznaczają nowe trendy na rynku, zaczęły optymalizować wykorzystanie tych trzech kanałów. Efekt? Znacznie lepsza konwersja przy zachowaniu wymiernych oszczędności. Okazuje się, że w tym przypadku kluczem do sukcesu jest poznanie potencjału narzędzi oraz przyzwyczajeń swoich użytkowników!

Tworząc plan komunikacji, przede wszystkim trzeba być w pełni świadomym, że każdy kanał ma swoje wady i zalety. Chcąc przeprowadzić kampanię e-mail, należy więc wziąć pod uwagę fakt, że jest to zdecydowanie najtańszy kanał komunikacji, ale tylko pod warunkiem, że posiadamy własną bazę kontaktów. W tym przypadku możemy też wysyłać najbardziej rozbudowane komunikaty, jednak e-maile reklamowe zwykle charakteryzują się niższymi współczynnikami OR i CTR.

SMS-y za to oferują szybki czas oraz bardzo wysoki wskaźnik dotarcia. Od e-maili i powiadomień Push są jednak droższe, a nadawcę ogranicza liczba znaków. Powiadomienia Push natomiast, wykorzystując efekt świeżości, dają gwarancję dużego zainteresowania — w przeciwieństwie do SMS-ów użytkownicy chętnie je odczytują także wieczorem. Co więcej, dla nadawcy ich wykorzystanie przekłada się na szeroką konfigurację czy możliwość natychmiastowego wyświetlania komunikatów na ekranach smartfonów odbiorców. Tym, co może nas ograniczać, jest jednak grupa klientów, bo jedynie osoby posiadające zainstalowaną aplikację będą mogły odebrać nasz komunikat.

Nie bez znaczenia jest także platforma, z jakiej korzystają nasi odbiorcy. Obecne (z udziałem 56%) systemu mobilne są na pierwszym miejscu pod względem popularności, co ma swoje zalety oraz rodzi pewne wyzwania. Do tych drugich na pewno należy zaliczyć sytuację, w której komunikat chcemy wysłać do jednego odbiorcy trzema kanałami jednocześnie. W tym przypadku ryzykujemy, że wszystkie wiadomości zostaną odebrane właśnie na smartfonie, co u odbiorcy może wzbudzić irytację.

Platforma CPaaS szansą na efektywny omnichannel

Znajomość możliwości kanałów oraz preferencji użytkowników to jedno. Drugim, równie istotnym elementem w tworzeniu kampanii omnichannel, są same narzędzia, które wykorzystujemy do wysyłki. Okazuje się, że chcąc optymalizować procesy związane z komunikacją, musimy pomyśleć o wdrożeniu rozwiązania CPaaS, np. takiego jak REDLINK. Dlaczego? Powodów jest wiele, ale do najważniejszych na pewno należy zaliczyć możliwość wysyłki SMS-ów, e-maili oraz notyfikacji Push z pozycji jednego interfejsu, co przekłada się na znacznie większą wygodę, szersze możliwości oraz wyższe bezpieczeństwo.

Przykład? W przypadku ewentualnych problemów nie musimy kontaktować się z wieloma firmami, bo nasze zgłoszenie procesowanie będzie przez jedno biuro obsługi klienta. Co więcej, cały zestaw usług zabezpieczony jest też przez jednego dostawcę, dzięki czemu minimalizujemy ryzyko ewentualnego wycieku np. poufnych informacji.

Z perspektywy nadawcy równie istotna jest także możliwość łączenia baz kontaktowych. Panel REDLINK pozwala na identyfikację par czy całych grup kontaktów (adres e-mail, numer telefonu oraz App Token), dzięki czemu kampanię może realizować w sekwencji, czyli uzależniać wysyłkę jednej wiadomości od reakcji na drugą. Efekt? Jeżeli np. odbiorca odczyta naszą wiadomość, ale nie kliknie linku, z użyciem już innego kanału możemy ponowić wysyłkę wiadomości, która uzupełniać będzie informacje poprzedniej.

30 proc. oszczędności? To wcale nie takie trudne

Umiejętnie budowana strategia oparta na SMS-ach, e-mailach oraz notyfikacjach Push nie dość, że zapewnia wyższą efektywność kampanii, to dodatkowo pozwala osiągnąć wymierne oszczędności. Za najlepszy przykład mogą posłużyć tutaj klienci usługi REDLINK, którzy dzięki platformie są w stanie zmniejszać wydatki nawet o 30 proc. Jak osiągnąć taki wynik? Wiele firm przyznaje, że podstawowym warunkiem jest zbieranie (do centralnego systemu) oraz analizowanie informacji o naszych klientach. Jeżeli dobrze poznamy ich preferencje oraz zachowania, m.in. za sprawą segmentacji będziemy w stanie do nich dotrzeć z komunikatem, który nie tylko dla odbiorców będzie atrakcyjny, ale też będzie im potrzebny.

SPRAWDŹ OFERTĘ REDLINK – https://www.redlink.pl/

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy