Jak otworzyć sklep na Allegro i rozkręcić go w 3 miesiące
Słyszałaś o trendzie wzrostowym w polskim e-commerce i chodzi Ci po głowie podbój którejś z platform marketplace? Dobry pomysł – w końcu, jak wskazują przewidywania badaczy, dobra passa na rynku handlu internetowego potrwa jeszcze minimum kilka lat. Wśród dostępnych portali sprzedażowych pod tym względem zdecydowanie wyróżnia się Allegro. To największy serwis tego typu w Polsce – posiada 15 milionów aktywnych użytkowników. Warto wykorzystać taki potencjał! Nie wiesz, jak? Jesteś w odpowiednim miejscu. Z naszego artykułu dowiesz się, jak sprzedawać na Allegro.
Załóż konto sprzedażowe i dodaj swoje produkty
Twoim pierwszym krokiem powinno być założenie konta sprzedażowego. Zrobisz to, klikając w odpowiednią opcję na głównej stronie Allegro. Po wypełnieniu formularzu musisz tylko aktywować swoje konto poprzez kliknięcie w otrzymany link i wykonać przelew weryfikacyjny w wysokości 1,01 zł. Gdy portal aktywuje Twoje konto, zwróci Ci całą kwotę. Cały proces zwykle zajmuje 3 dni robocze. Po tym czasie możesz wykupić abonament Allegro (już najniższy, czyli podstawowy, znacząco usprawni Twoją sprzedaż) i zacząć dodawać produkty.
Wybierz kilkanaście ofert, które będą Twoimi silnikami napędowymi
Nie wszystkie produkty, które wystawisz na Allegro, będą sprzedawać się równie dobrze. Po pewnym czasie zauważysz, że niektóre towary cieszą się większym zainteresowaniem kupujących niż inne. Najlepiej wyselekcjonować kilkanaście ofert znajdujących się w trendzie wzrostowym (to znaczy, że jest na nie popyt!) i odpowiednio o nie zadbać, aby dodatkowo rozkręcały sprzedaż innych produktów na koncie, radzi Pirk Spark, tegoroczny Quality Champion wśród agencji Allegro Ads Partner+, zajmujących się rozwijaniem sprzedaży dla firm na serwisie.
Co to znaczy „zadbać”? Przede wszystkim warto dopracować kwestie grafik i opisów produktowych. Im atrakcyjniejsze będą, tym większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia uwagi potencjalnych kupujących. Ważne są także takie kwestie jak tytuły i odpowiednie wypełnienie parametrów. Jeśli zależy Ci również na zwiększeniu sprzedaży pozostałych produktów, stwórz połączenia pomiędzy nimi i bestsellerami, tworząc tzw. zestawy (“Kup razem”) i korzystając z opcji wielowariantowości.
Sprzedaż nowych produktów trzeba rozkręcić reklamą
Aby wybić produkt na portalu, warto zainwestować w Allegro Ads, czyli system reklamowy stworzony przez marketplace. Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, postaw przynajmniej na intensywne kampanie przez 3-4 tygodnie. Dzięki temu Twoje produkty pozyskają ruch, a Ty zauważysz wzrost konwersji. To z kolei przełoży się na zwiększenie trafności (współczynnik odpowiada za zajmowanie wyższych miejsc w wynikach wyszukiwania), co dodatkowo zwiększy ruch i sprzedaż – także w dłuższej perspektywie.
Da się w 3 miesiące rozkręcić sprzedaż nowego sklepu na Allegro
Jak podpowiada nam agencja Pirk Spark, zwykle wystarczą 3 miesiące, aby rozkręcić sprzedaż nowego sklepu na Allegro. Tj. rozwinąć go na tyle, aby nabrał wiatru w skrzydła. To, czy Ci się uda, może jednak zależeć od momentu, w którym wejdziesz na portal. Zdecydowanie najlepszymi miesiącami pod względem sprzedaży na Allegro są październik, listopad i grudzień. Potrzebujesz przykładów? Jak wynika z raportu Pirk Spark „10 branż na Allegro, o których się mówi”, najlepszym miesiącem w kategorii Elektronika jest grudzień – w 2023 roku tylko ten miesiąc przyniósł zyski na poziomie 90 milionów złotych. Ostatni miesiąc roku to także najwyższa sprzedaż kosmetyków. Kategoria ta w 2023 roku wygenerowała w ciągu zaledwie 30 dni niemal 40 mln złotych.
Aby załapać się na ten okres peaku sprzedaży, dobrze więc założyć sklep i rozpocząć działania organiczne min. 3 miesiące wcześniej. W ten sposób zdążysz się odpowiednio przygotować, a zwiększone przychody z ostatniego kwartału roku dadzą Ci napęd na następny rok i zwrócą koszty początkowych inwestycji w reklamę i przygotowanie aukcji.
Nie zapomnij o analizie rentowności swojego biznesu na Allegro!
Na koniec pamiętaj, że kluczowym jest choć raz w tygodniu podglądać statystyki sprzedażowe. Pomoże Ci w tym panel Allegro Ads oraz Allegro Analytics dostępne kontom sprzedażowym na Allegro, jednak dobrze również korzystać z dodatkowych narzędzi. Przykładowo, darmowa aplikacja AlleSpark pozwoli Ci na bieżąco analizować kondycję swojej sprzedaży na Allegro pojedynczych produktów i ocenić czy reklama danych ofert rzeczywiście się opłaca pod kątem czystych zysków.