Jak pozycjonować stronę www? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Blog

Jak pozycjonować stronę www?

Jak pozycjonować stronę www?

Co to jest i na czym polega pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, z którym na pewno zetkniemy się, jeśli chcemy, aby nasza witryna znalazła się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie jest zatem odpowiednim dostosowaniem strony internetowej do wyszukiwarki Google. Strona powinna być uznana za wartościową, przydatną i korzystną dla użytkowników. Wówczas będzie wyświetlana na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania w internecie.

Bez niego raczej jest mało prawdopodobne, że wiele osób będzie przechodziło z sieci na naszą witrynę. Google promuje i umieszcza na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania dobre strony. Czyli takie, które są odpowiednio zoptymalizowane, poprawnie wykonane oraz są wartościowe dla czytelnika. Wchodząc głębiej – czym zatem jest dobre pozycjonowanie stron internetowych? Dlaczego się je w ogóle wykonuje? Jak pozycjonuje się strony internetowe? Wszystkie informacje na temat pozycjonowania zamieszczamy poniżej.


Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który polega na optymalizacji witryny i dodatkowych działaniach. Ich celem jest zwiększać pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Nie od dziś wiadomo, że osoba poszukująca treści koncentruje się na wynikach wyświetlanych na pierwszej stronie, rzadko przechodzi na stronę drugą, a na trzecią trafiają chyba już tylko desperaci.

Samo pozycjonowanie składa się z dwóch części:

  • optymalizacji witryny, czyli działań onsite (na stronie) oraz
  • pozycjonowania zewnętrznego, czyli działań offsite (poza stroną).

Wspólnie oba elementy nazywane są ogólnie pozycjonowaniem strony www. Pozycjonowanie jest zatem działaniem polegającym na dostosowaniu strony internetowej do algorytmów Google, aby ten uznawał ją za ciekawą, wartościową, przydatną i atrakcyjną dla użytkowników oraz wyświetlał ją na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania w internecie. Ogólnie istnieje bardzo wiele komponentów, które mają większy lub mniejszy wpływ na to, jak wysoko znajdziemy się w wyszukiwarce Google. 

Część z działań pozycjonowania podpowiada nam sama marka Google, a część elementów wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce znamy jedynie dzięki np. analizom specjalistów czy przeprowadzonym badaniom. Można powiedzieć, że około 200 elementów jest znanych specjalistom SEO i profesjonalnym firmom, które tym obszarem się zajmują.

Pozycjonować można każdy typ witryny niezależnie od tego, czy jest to prywatny blog, serwis informacyjny czy sklep internetowy. Pozycjonować witrynę możemy zarówno samodzielnie, jak i poprzez zlecenie tej usługi wyspecjalizowanym firmom. Przeważnie zajmują się nim agencje SEO lub agencje interaktywne. Możemy zatem zlecić im kompleksowe pozycjonowanie witryny na wszystkie możliwe sposoby lub jedynie optymalizację, czy wykonanie link buildingu. Samo pozycjonowanie jest też procesem długotrwałym. Pierwsze efekty w zależności od rodzaju witryny czy konkurencji w kategorii możemy zobaczyć w przedziale czasowym od miesiąca do kilku miesięcy. Bezpiecznym okresem, w jakim powinny być widoczne efekty Twoich działań to 6 miesięcy, zatem nie zniechęcaj się, tylko działaj!

Dlaczego wykonuje się pozycjonowanie?


Pozycjonowanie stron internetowych wykonuje się w celu uzyskania jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google. Internauta znajduje stronę na daną frazę lub zapytanie w konkretnej kategorii. Jest to niezwykle ważne, jeśli chcemy pozyskiwać np. klientów czy użytkowników z internetu. Liczymy na to, że nasza strona będzie odnajdywana przez takie osoby. Możemy osiągnąć to jedynie, jeśli nasza witryna znajdzie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Największy ruch przypada pierwszej witrynie na liście wyników Google.

Pierwsze trzy wyniki w Google przeważnie zbierają ponad 50% całego ruchu w danej kategorii.

Na witryny, które są na miejscach od 4 do 10, na pierwszej stronie wyników otrzymują adekwatnie mniej wejść. Mogą więc liczyć na mniejszą liczbę internautów, którzy zdecydują się na wejście na naszą witrynę. Kolejne strony np. druga czy trzecia, otrzymują bardzo małe ilości ruchu. Dzieje się tak ze względu na wygodę oraz zaufanie internautów do Google. Użytkownicy najchętniej przechodzą na witryny, które znajdują się najwyżej w wynikach wyszukiwania, gdy szukają danej informacji.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie witryn?


Pozycjonowanie strony internetowej wykonuje się, aby uzyskać jak największy ruch na naszej witrynie. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na większą sprzedaż, jeśli prowadzimy sklep internetowy lub większą popularność naszego bloga. Duży ruch na stronie pomaga zarabiać więcej pieniędzy, szybciej rozwijać projekt czy trafiać do większej liczby odbiorców. 

Internauci ufają Google

pozycjonowanie stron www

Do korzyści pozycjonowania możemy zaliczyć także budowanie pozytywnego wizerunki marki w oczach klientów. Internauci ufają Google i jeśli wyszukiwarka poleca naszą witrynę, umieszczając ją na wysokich pozycjach, klienci również podchodzą do niej pozytywne. Oprócz renomy przekłada się to także na polecanie naszej strony i budowanie pozytywnego wizerunku wśród innych osób. Samo pozycjonowanie jest dobrym sposobem na regularne pozyskiwanie ruchu organicznego z sieci. Raz wykonane i przeprowadzane regularnie będzie tanim sposobem na pozyskanie wielu wejść na naszą witrynę, czego nie można powiedzieć np. o reklamach płatnych, w których koszt sprowadzenia jednego użytkownika na stronę jest wyższy.

Jak w praktyce przebiega pozycjonowanie stron www?

Pozycjonowanie strony internetowej składa się z wielu elementów. Pierwszym i jednym z najważniejszych elementów jest optymalizacja samej witryny internetowej oraz fakt posiadania przyjaznej użytkownikowi wersji mobilnej strony. Optymalizacja strony polega ona na wybraniu odpowiednich ustawień czy jej konfiguracji. Pozytywnie na pozycjonowanie wpływa bezbłędny oraz prosty kod html, poprawny szkielet strony czy prosty układ witryny. Kolejnymi działaniami, które wykonuje się przy optymalizacji witryny, jest odpowiednie ustawienie metadanych czy tytułów i opisów witryny widocznych w sieci. Bardzo ważnym elementem pozycjonowania są teksty SEO dodawane na stronie. To właśnie dzięki tym tekstom Google wie, o czym jest nasza witryna. Rozpoznaje jak dużo informacji się na niej znajduje i czy są to treści wysokojakościowe.

Słowa kluczowe

Teksty SEO zawierają w sobie odpowiednie słowa kluczowe, pod którymi chcemy być wyszukiwani. Google wyszukiwarka widzi, w jakiej kategorii działamy i kiedy powinna wyświetlać naszą stronę. Kolejnymi czynnościami, jakie wykonuje się przy pozycjonowaniu witryny, jest np. linkowanie wewnętrzne.

Linkowanie wewnętrzne polega na umieszczaniu odnośników w tekstach do innych części serwisu. Przede wszystkim ułatwia to indeksowanie witryny przez Google.

Pozycjonowanie poprzez link building


Witrynę pozycjonuje się również poprzez działania poza samą witryną. Należeć będzie do nich np. link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych. Jest to umieszczanie w sieci na różnego rodzaju forach, blogach czy innych witrynach linków do naszej strony www. Ma to na celu sprawienie, że Google będzie postrzegało naszą witrynę jako popularną – skoro wiele osób ją poleca w sieci.

Są to tylko najpopularniejsze sposoby pozycjonowania, a cały proces składa się z wielu poszczególnych czynności, które wykonuje się, aby strona była zgodna z zaleceniami Google i atrakcyjna dla algorytmów zaszytych w wyszukiwarce.

Autor: Anna Heimberger

więcej o pozycjonowaniu i SEO dowiesz się na naszym kanale You tube https://www.youtube.com/channel/UCmSxlOosB3NJwqxxn_JmxBA

Sprawdź też porady w strefie wiedzy https://www.kobietyebiznesu.pl/strefawiedzy/

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy