Jak promować sklep internetowy w social mediach? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Jak promować sklep internetowy w social mediach?

Jak promować sklep internetowy w social mediach?

Jak promować sklep internetowy w mediach społecznościowych?


Śmiało można użyć stwierdzenia, że w dzisiejszych czasach promocja sklepów internetowych za pomocą kanałów social media jest nieodłącznym elementem strategii marketingowych niemalże każdej firmy. Jeśli tak nie jest, to zdecydowanie powinno się to zmienić. O tym jak portale społecznościowe mogą pomóc w reklamowaniu swojego biznesu w sieci dowiesz się z poniższego artykułu.

Od czego zacząć?

Na skuteczność podejmowanych działań ogromny wpływ ma podejście do całego tematu. Chaotyczne kroki nie wróżą niestety niczego dobrego. Oczywiście intuicja i przypadek mogą zdecydować o uzyskaniu na początek zaskakująco dobrych efektów, jednak musimy być świadomi, że nie będą to długofalowe wyniki i prędzej, czy później w statystykach zobaczymy gwałtowny spadek. Warto zatem podejść do tematu analitycznie. Precyzyjnie zaplanować poszczególne kroki, określić budżet, a następnie konsekwentnie trzymać się planu, analizować i wyciągać wnioski na przyszłość.

Wyznacz cel swoich działań

Na pytanie “jaki jest Twój cel biznesowy” każdy odpowie “chcę sprzedawać” i nie sposób się z tym nie zgodzić. Podejdź jednak do tematu nieco szerzej. Sprzedaż jest etapem końcowym, w którym nasz odbiorca zostaje naszym klientem, otrzymuje wybrany przez siebie produkt, a my zarabiamy. Cofając się do początku tego łańcucha zobaczymy, że na samym początku powinniśmy uświadomić naszego odbiorcę o istnieniu naszej firmy i naszego produktu.

Jak to zrobić?

Wybierając formę komunikacji, której celem będzie kreowanie wizerunku marki i zwiększenie jej rozpoznawalności w sieci.
Inną strategię przyjmiemy, gdy odbiorcy będą znali już naszą firmę, dzięki czemu będziemy mogli skoncentrować się na działaniach sprzedażowych. Ustalenie celu obecności w social mediach jest więc priorytetem.
Od tego zależeć będzie wybór kanału i formy komunikacji z odbiorcami.

Określ grupę docelową

social
social

Im większa grupa odbiorców tym lepiej, trafimy do szerszego grona, będziemy skuteczniejsi. Nic bardziej mylnego. Zawężenie grupy docelowej do grona osób potencjalnie najbardziej zainteresowanych Twoimi produktami pozwoli na dotarcie do bardziej konkretnych i zdecydowanych osób. Koniecznie zastanów się, gdzie Twoi Klienci mogą przebywać w sieci,
z jakiego są pokolenia, czym się interesują, jaki mają sposób życia… To pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie, gdzie ich spotkasz. Czy będzie to Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, a może TikTok? Jedne social media mają charakter biznesowy, inne z kolei są bardziej rozrywkowe i nie będą pasowały do każdego rodzaju działalności.

Wybierz kanał komunikacji

Po zrobieniu dokładnej analizy, wyznaczeniu celu oraz określeniu grupy docelowej staniesz przed wyborem platformy do komunikacji ze swoimi odbiorcami. To nieprawda, że musisz być wszędzie. Pamiętaj, jeżeli nie masz czasu lub budżetu na inwestycję w każde medium społecznościowe, skup się na jednym lub dwóch i tam skoncentruj wszystkie swoje
działania promocyjne. Nie każda marka musi być na Facebooku. Jeśli Twoje produkty można łatwiej i ciekawiej zaprezentować w formie video, pomyśl o założeniu kanału na YouTube i właśnie tam dziel się z użytkownikami wiedzą na ich temat. Posiadasz interesujące zdjęcia swoich produktów? Pokaż je na Instagramie.

Dokładnie przemyśl plan działań swojej marki w sieci, edukuj, inspiruj, szukaj niszy i działaj.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy