Jak stworzyć bardzo proste CV w Wordzie?
Choć każdy chciałby stać się posiadaczem idealnego CV, prawda jest taka, że nie wszyscy potrzebują perfekcyjnego dokumentu. Są zawody, w których estetyka życiorysu schodzi na dalszy plan, a główną rolę gra zdobyte doświadczenie i posiadane umiejętności. Do tej grupy możemy zaliczyć przede wszystkim fachowców wszelkiej maści, takich jak murarze czy elektrycy. W ich wypadku proste CV pozbawione ozdobników będzie w pełni wystarczające.
Jak stworzyć taki dokument w Wordzie? Podpowiadamy!
Proste CV w Wordzie – skorzystaj z gotowego szablonu
Istnieje pewien prosty sposób na szybkie stworzenie CV – wzór, lub raczej liczne gotowe wzory proponowane przez Word. Wystarczy po otworzeniu programu wejść w sekcję dostępnych szablonów, a naszym oczom ukaże się cały wachlarz propozycji, które można wykorzystać w trakcie tworzenia pisemnego przebiegu swojej kariery. By zawęzić obszar poszukiwań, filtrując dostępne szablony warto wybrać sekcję “Życiorysy i listy motywacyjne”.
Należy mieć na uwadze, że CV to dokument, na podstawie którego potencjalni pracodawcy zbudują o Tobie swoje pierwsze wrażenie. Zrezygnuj więc z przerostu formy nad treścią i wybierz w Wordzie szablon, który będzie przejrzysty i czytelny. Ważne informacje powinny być widoczne na pierwszy rzut oka, a nie ukryte za zbędnymi ozdobnikami. Oczywiście, na szablonach Word się nie kończy – cały życiorys można stworzyć także zupełnie samodzielnie.
Samodzielna budowa CV w Wordzie
Jeśli gotowe szablony CV nas nie interesują, pozostaje nam stworzenie życiorysu w Wordzie od zera. W tym celu po uruchomieniu programu należy otworzyć pusty dokument, a następnie wybrać interesującą nas czcionkę – najlepiej sprawdzą się tutaj klasyczne fonty, takie jak Arial, Times New Roman lub Calibri. Na górze strony dobrze jest umieścić wyśrodkowany nagłówek “Curriculum Vitae”. Jego rozmiar powinien być większy niż reszta treści.
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie do dokumentu naszych danych osobowych, wraz z doświadczeniem, wykształceniem oraz umiejętnościami. Nie zapomnij jednak o formatowaniu! Dla lepszej czytelności możesz wyjustować tekst, a nawet podzielić go na dwie części – w tym celu wejdź w “Układ strony”, a następnie kliknij napis “Kolumny”. Zadbaj o poprawną interpunkcję i ortografię. Wybrane nagłówki możesz pogrubić – ułatwi to nawigację po życiorysie. Tak przygotowane CV wystarczy już tylko zapisać w formacie PDF i rozesłać do potencjalnych pracodawców.
Artykuł partnerski.
Oliwia
dobre szablony CV. kilka powinno być za darmo.