Jak usprawnić współpracę między zespołami sprzedaży i marketingu? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Jak usprawnić współpracę między zespołami sprzedaży i marketingu?

Jak usprawnić współpracę między zespołami sprzedaży i marketingu?

Dział sprzedaży pragnie zysku i rosnących słupków. Dział marketingu twierdzi, że aby sprzedawać, należy inwestować w reklamę i komunikację zewnętrzną. Tak odmienne podejście do tematu nierzadko generuje szereg konfliktów i niejasności. Dlatego też tak ważne jest, aby stosować metody i narzędzia ułatwiające współpracę i wymianę pomysłów między dwoma działami. Wśród wielu rozwiązań na szczególną uwagę zasługują rozwiązania Microsoft.

Sedno problemu

Bardzo często cele działu sprzedaży pokrywają się z celami działu marketingu. Podstawową różnicą jest jednak sposób i droga ich osiągania. Te odmienne punkty widzenia wymuszają konieczność dochodzenia do kompromisów.

Organizacje, w których doskonale współpracują ze sobą działy sprzedaży i marketingu, osiągają o 32% wyższe wzrosty w skali roku (Aberdeen, 2023). Firmy, które nie są w stanie wypracować wspólnej linii, mierzą się ze stratami rzędu 7% w skali roku. 

Przyczyną niemożności osiągnięcia porozumienia jest m.in. problem z komunikacją, brak dedykowanych narzędzi, a także skomplikowane mierniki efektywności i niespójna definicja celu. 

Połączenie marketingu i sprzedaży – narzędzia

Oczywiście jednym z najskuteczniejszych sposobów na usprawnienie komunikacji, wymiany dokumentów, a także tworzenia analiz i wniosków jest wdrożenie dedykowanych metod – zarówno niosących wsparcie zespołu ds. sprzedaży, jak i ds. marketingu.

W tym celu konieczne jest wybranie narzędzi, które pozwolą np. na szybkie identyfikowanie potencjalnych klientów, na zwiększanie ich zaangażowania, na zdobywanie informacji o tym, kim są i czego potrzebują odbiorcy, a także tych, które zagwarantują łatwiejszy cykl sprzedaży, zezwolą na automatyzację i wzbogacenie relacji z obecnymi klientami.

Microsoft Dynamics 365 Marketing

Microsoft Dynamics 365 Marketing to aplikacja służąca automatyzacji pracy działu marketingu. Jej celem jest m.in. optymalizowanie działań marketingowych, a także symulowanie interakcji z klientami w celu zwiększenia szansy na osiąganie sukcesów biznesowych. Narzędzie to łączy w sobie zarówno dane online, jak i offline. 

Dzięki pracy Microsoft Dynamics 365 Marketing (https://www.anegis.com/produkty/microsoft-dynamics-365-marketing) możliwe jest efektywne połączenie sprzedaży i marketingu, co z kolei ułatwia podejmowanie decyzji biznesowych. Wszystko to dzięki m.in. możliwości śledzenia bieżących efektów kampanii, a także tworzenia spersonalizowanych komunikatów na podstawie np. dotychczasowego zaangażowania klienta.

Funkcje:

  • Tworzenie kampanii, które automatycznie dostosowują się do zachowań klientów.
  • Segmentowanie i nadawanie priorytetów poszczególnym leadom.
  • Dostarczanie narzędzi do budowania kampanii i generowania leadów, spływających z poszczególnych kanałów komunikacji.
  • Zautomatyzowanie pracy.
  • Tworzenie szablonów w Word lub Excel, dzięki którym możliwa jest szybka wymiana danych z klientami i innymi współpracownikami. 

Microsoft Dynamics 365 Sales

Microsoft Dynamics 365 Sales od Anegis ma na celu wspierać zespół podczas podejmowania decyzji związanych ze sprzedażą i zapytaniami klientów. Narzędzie to pomaga nie tylko przewidywać potrzeby klientów, ale także prognozować sprzedaż, w celu zwiększania efektywności i osiągania jak najwyższych zysków. Aplikacja umożliwia szybsze zamykanie transakcji oraz dzielenie się zebranymi informacjami, które można przedstawić np. działowi marketingu. 

Funkcje:

  • Zdolność do prowadzenia bardziej responsywnej komunikacji z klientem.
  • Mierzenie nastrojów społecznych.
  • Mierzenie potencjalnych zagrożeń. 
  • Ocena rentowności leadów, ze wskazaniem poziomu zaangażowania. 
  • Szereg narzędzi do sprawnego prowadzenia kanałów w social mediach (np. polecanie interesujących treści).
  • Automatyczne generowanie tagów i szybkie identyfikowanie zamiaru zakupu. 
  • Możliwość wyszukiwania i kontaktowania się z osobami decyzyjnymi w sprawie sprzedaży

Podsumowanie

Zarówno dział marketingu, jak i sprzedaży dąży do realizacji określonych — nierzadko podobnych — celów. Złożoność ich wewnętrznych działań wymaga coraz częściej wdrożenia narzędzi, które wprowadzą automatyzację i będą się wzajemnie uzupełniać. Możliwości współczesnych technologii są na tyle szerokie, że zadanie to wydaje się być łatwiejsze, niż kiedykolwiek wcześniej. Warto więc z tego skorzystać. 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top-women
Polecamy