Wirtualna centrala telefoniczna wspiera zdalną pracę i biznes | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Wirtualna centrala telefoniczna wspiera zdalną pracę i biznes

Szukasz sposobu na zwiększenie efektywności biznesowej i wsparcie pracy zdalnej w Twoim przedsiębiorstwie? Nieocenionym wsparciem będzie firmowa wirtualna centrala telefoniczna. To usługa telekomunikacyjna, dzięki której można pracować zdalnie z dowolnej lokalizacji. Dowiedz się, czym dokładnie jest wirtualna centrala telefoniczna i jakie korzyści biznesowe da Ci jej wdrożenie. 

Czym jest wirtualna centrala telefoniczna?

Wirtualna centrala telefoniczna VoIP to nowoczesna usługa oferowana przez firmy telekomunikacyjne. Jej działanie opiera się na dobrej jakości połączeniu internetowym oraz technologii chmurowej. W dużym skrócie polega to na tym, że posiadane przez Ciebie telefony IP są podłączone do internetu, a ich numery zapisuje się w dedykowanym schemacie IVR dla wirtualnej centrali telefonicznej. Dzięki temu pracownicy mogą korzystać z tych numerów z dowolnej lokalizacji, ponieważ zyskują do nich dostęp poprzez przeglądarkę internetową. To wygodne rozwiązanie, które odpowiada na obecne wyzwanie i potrzeby biznesowe. Te w ostatnich latach znacznie ewoluowały. 

Odpowiednio zaprojektowana i wdrożona centrala VoIP daje wiele możliwości. Jeżeli skorzystasz z niej w swojej firmie, to narzędzie da Ci takie funkcjonalności jak m.in.:

  • przygotowanie zapowiedzi głosowych IVR;
  • pocztę głosową;
  • kolejkowanie połączeń przychodzących;
  • przekierowywanie połączeń do odpowiednich konsultantów lub działów;
  • nagrywanie rozmów telefonicznych w celu ich analizy;
  • wysyłanie wiadomości SMS;
  • grupowanie numerów wg przyjętych kategorii;
  • odbieranie i wysyłanie faksów bez konieczności posiadania fizycznego urządzenia;
  • wymiana danych po integracji z zewnętrznymi systemami (np. CRM). 

To tylko wybrane z korzyści, które daje korzystanie z telefonii VoIP. Tego typu rozwiązanie może być wykorzystywane w wielu branżach. Usprawnia to działanie: infolinii, działów contact center czy też działów sprzedaży.

Usługa wirtualnej centralki telefonicznej a wsparcie pracy zdalnej w Twojej firmie

W jaki sposób technologia ta wspiera pracę zdalną w Twojej firmie? Przede wszystkim numer stacjonarny VoiP jest dostępny wszędzie tam, gdzie pracownik połączy się z dobrym łączem internetowym. Dzięki temu konsultanci działu obsługi klienta z powodzeniem mogą wykonywać swoje obowiązki w zaciszu domowym lub w trakcie wyjazdu. Wystarczy, że użytkownik zaloguje się do panelu i zyskuje dostęp do narzędzia. Dużym atutem tego rozwiązania jest to, że dane firmowe dostępne są w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki temu pracownik może sprawdzić historię połączeń czy też zapiski z CRM przed rozmową lub w jej trakcie i sprawnie odpowiedzieć na potrzeby klienta. To doskonałe rozwiązanie w kontekście pracy w zespole rozproszonym, co coraz chętniej wykorzystywane jest we współczesnych przedsiębiorstwach. 

Aplikacje VoIP pozwalają na odbieranie połączeń nie tylko poprzez telefon komórkowy, ale również inne urządzenia mobilne, w tym m.in.: tablety i laptopy. To bardzo wygodne rozwiązanie, a praca w oparciu o nie jest jednakowo komfortowa bez względu na wybrane narzędzie. Dodatkowym atutem centrali telefonicznej tego typu jest to, że połączenia można kierować na dowolne numery stacjonarne lub komórkowe, nagrywać komunikaty IVR czy też skonfigurować automatyzację obsługi klienta przy narzędziu Voicebot. Pod tym względem wirtualna centrala VoIP jest bardzo praktyczna. 

Jak wdrożenie wirtualnej centrali telefonicznej wpłynie na efektywność biznesową Twojej firmy?

Zarządzanie połączeniami przychodzącymi od klientów w chmurze jest bardzo wygodne. Przede wszystkim nie musisz inwestować w fizyczną infrastrukturę i tradycyjną telefonię stacjonarną, co przekłada się na realne oszczędności finansowe. Operatorzy proponują różne pakiety, które można dopasować bezpośrednio do potrzeb Twojej firmy. Oszczędność w kosztach prowadzenia obsługi telefonicznej może wynosić nawet 60%. Oczywiście optymalizacja kosztów prowadzenia biznesu to nie jedyny powód, dla którego warto zainwestować w centralę telefoniczną w wersji wirtualnej. 

W ramach jednego numeru stacjonarnego centrala VoIP może obsługiwać nawet do 10 kanałów. Oznacza to, że klienci nie muszą zapamiętywać wszystkich numerów kontaktowych do Twojej firmy. Wystarczy, że zadzwonią pod numer główny, a następnie zostaną umiejętnie poprowadzeni do odpowiedniego specjalisty. Wpływa to korzystnie na zadowolenie klientów oraz na skrócenie czasu obsługi ich zgłoszeń. Ponadto kolejkowanie połączeń i nadawanie im priorytetów sprawią, że żadne zgłoszenie nie zostanie pominięte. To bardzo ważne w kontekście zachowania wysokiego standardu świadczonych usług i zadbania o potrzeby każdego pojedynczego klienta. Wpłynie to nie tylko na efektywność biznesową Twojego przedsiębiorstwa, ale również na jego wizerunek i pozycję rynkową. 

Wraz z rozwojem Twojej firmy mogą zmieniać się jej potrzeby. To normalna kolej rzeczy. Skalowanie przedsiębiorstwa wiąże się z określonymi wyzwaniami i kosztami. Te ostatnie możesz zoptymalizować w oparciu o telefonię VOiP. Jak to możliwe? Jest to związane z tym, że usługa ta działa w oparciu o model SaaS (software as a service) i udostępniane w tzw. chmurze. Dzięki temu nie ma potrzeby rozbudowy standardowej infrastruktury komunikacyjnej, co pozwala na wyeliminowanie wielu dużych wydatków.  

Wirtualna centralka telefoniczna VPBX od EasyCall

Szukasz sposobu na zwiększenie jakości obsługi klienta, poprawę efektywności biznesowej i usprawnienie pracy zdalnej w Twojej firmie? Bez dwóch zdań warto rozważyć inwestycję w wirtualną centralę telefoniczną od Easy Call. Firma ta specjalizuje się w tego typu wdrożeniach i od lat wspiera klientów z różnych sektorów. Wśród udanych wdrożeń znajduje się m.in. to dla K. Team France Auto Service z branży motoryzacyjnej.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy