Jak zostać managerem gwiazd i skutecznie promować artystów?
Dla wielu osób praca z artystami wydaje się spełnieniem marzeń. Dostarcza bowiem wielu ciekawych wyzwań i pozwala obcować z kulturą. Manager gwiazd towarzyszy im w trasie koncertowej i jest obok nich na galach, na których odbierają nagrody branżowe. Jego praca wiąże się z nienormowanymi godzinami i częstymi wyjazdami, w tym również podróżami zagranicznymi. Jeśli jesteś osobą elastyczną, dobrze zorganizowaną i dysponujesz świetnymi umiejętnościami komunikacyjnymi, ten zawód pomoże Ci się spełnić. Sprawdź, jak zostać managerem gwiazd!
Zbuduj dobrą relację z artystą
Zaufanie stanowi podstawę udanej współpracy z artystami. Od początku powinieneś dbać o relacje ze swoimi podopiecznymi, aby czuli się bezpiecznie, powierzając Ci swoją karierę i wizerunek. W budowaniu więzi bardzo ważna jest empatia i elastyczność. Musisz nauczyć się rozpoznawać emocje i potrzeby gwiazd, aby móc na nie właściwie odpowiedzieć. Artyści od swojego managera oczekują lojalności i traktowania ich interesów w sposób priorytetowy.
Dokładnie analizuj zapisy umów zawieranych przez artystów
Piosenkarze, muzycy i aktorzy zawierają różne umowy. Współpracują z wytwórniami, agencjami eventowymi i firmami, których produkty i usługi promują w zamian za wynagrodzenie. Jako manager gwiazd masz za zadanie przeanalizować warunki każdego kontraktu, a w razie potrzeby je negocjować. Umowa powinna być jak najkorzystniejsza dla Twojego podopiecznego. Przygotowując się do pracy w tym zawodzie, musisz poznać podstawy prawa autorskiego.
Starannie planuj trasy koncertowe
Manager gwiazd bierze udział w organizacji tras koncertowych. Dba przy tym o wynagrodzenie podopiecznego, jego komfort i warunki techniczne podczas występu. Uczestniczy w próbach artystów, a w przypadku pojawienia się problemów próbuje je rozwiązać. Koordynuje działania zespołów technicznych, aby każdy występ przebiegał bez zakłóceń. Monitoruje logistykę, w tym zakwaterowanie oraz transport dla artysty i ekipy. Utrzymuje stały kontakt z organizatorami wydarzeń, negocjując korzystne warunki współpracy.
Nawiąż współpracę z platformami streamingowymi
Dawniej artyści zarabiali na sprzedaży płyt i kaset magnetofonowych. Dziś czerpią zyski z odtworzeń utworów i teledysków na platformach streamingowych. Pracując jako manager muzyczny, w imieniu swoich podopiecznych nawiązujesz współpracę z największymi graczami na rynku.
Wybieraj współprace reklamowe spójne z wizerunkiem artysty
Ważnym źródłem dochodu artystów są reklamy. Piosenkarze, muzycy i aktorzy promują produkty oraz usługi znanych marek. Kampanie powinny pozostawać zgodne z ich wizerunkiem, dlatego powinieneś selekcjonować propozycje, kierując się dobrem swoich podopiecznych. Jeśli artysta od lat mówi, że robi zakupy spożywcze na bazarku ekologicznym, promując sieć supermarketów, straci wiarygodność w oczach swoich fanów.
Weź udział w kursie dla managerów artystycznych
Jeśli zastanawiasz się, jak zostać managerem gwiazd, zapisz się na kurs prowadzony przez praktyków. Podczas szkolenia zdobędziesz wiele przydatnych umiejętności. Poznasz podstawowe zagadnienia związane z prawem autorskim. Dowiesz się, jak analizować umowy i dobierać współprace. Nauczysz się również reagować w sytuacjach kryzysowych.
Odkryjesz tajniki skutecznej promocji artystów w mediach i na platformach społecznościowych. Zrozumiesz, jak budować wizerunek swojego podopiecznego oraz jak planować jego karierę długofalowo. Uczestnicząc w zajęciach, poznasz sprawdzone strategie negocjacyjne, które pomogą ci uzyskać najlepsze warunki współpracy. Dowiesz się, jak zarządzać relacjami z mediami i organizatorami wydarzeń. Dzięki interaktywnym warsztatom zdobędziesz pewność siebie w pracy z artystami i branżowymi partnerami.