Brook Preloader

Wzrost sprzedaży dzięki wyszukiwarce grafiki Google

Wzrost sprzedaży dzięki wyszukiwarce grafiki Google

Stajemy się coraz bardziej społeczeństwem obrazkowym. Twoi klienci także. Na te potrzeby odpowiada także wyszukiwarka grafiki Google. Dobry i wyczerpujący opis produktu to podstawa, bo pozwala poznać zalety produktu, materiały z jakich jest wykonany, jego zastosowanie czy dokładne wymiary. Im bardziej szczegółowy opis, tym mniej pytań ze strony klienta, a tym samym bardziej odciążony dział obsługi klienta sklepu.

W niektórych branżach większe i coraz większe znaczenie mają jednak dziś zdjęcia produktu. Mowa tu przede wszystkim o branży fashion czy home&deccor, ale nie tylko. To właśnie dzięki zarówno pięknym zdjęciom jak i ich odpowiedniej optymalizacji klient bardzo często dowiaduje się o produkcie po raz pierwszy i ma z nim pierwszy kontakt. Jak? Wyszukiwarka grafiki Google Ci pomoże.

Jeszcze kilka lat temu chcąc kupić buty przez Internet, do okna wyszukiwarki wpisywaliśmy frazy „buty”, „buty damskie” albo „buty męskie”. Dziś zadajemy wyszukiwarce zdecydowanie bardziej precyzyjne i szczegółowe zapytania wiedząc, że otrzymamy na nie odpowiedzi. Przez lata wyszukiwarka grafik Google i jej algorytmy zostały poddane ogromnym udoskonaleniom i są w stanie odpowiedzieć dziś na bardzo zaawansowane zapytania. Dla właściciela sklepu internetowego to właśnie ci klienci stanowią atrakcyjną grupę, ponieważ nie są typowymi „oglądaczami”, a wykazują potrzebę znalezienia bardzo konkretnej rzeczy w celu zakupu.


Wyszukiwarka grafiki Google – zadbaj o mikroformaty w swoim sklepie

Wyszukiwarka grafiki Google to dziś także bardzo atrakcyjna forma katalogu lub gazetki i sposób na zainspirowanie lub przyciągnięcie uwagi. Dzięki użyciu mikroformatów w sklepie możemy przekazać do wyszukiwarki grafiki informacje o dostępności produktu, jego cenie, czy kilka zdań opisu zachęcających do przejścia do naszego sklepu.

Sprawdź, czy Twój sklep posiada poprawnie wdrożone mikroformaty dla produktów: https://bit.ly/2yaCb3r (w narzędziu wklej adres dowolnego produktu w swoim sklepie). Zweryfikuj, czy wdrożone mikroformaty nie zawierają błędów.

Zobacz jak testować uporządkowanie danych w Google
Narzędzie Google do testowania uporządkowanych danych


Zadbaj o odpowiedni opis zdjęć produktów

Samo posiadanie ładnego zdjęcia nie przyciągnie klienta z wyszukiwarki jeśli nie będzie odpowiednio opisane. Co to znaczy? Każdy obrazek na stronie powinien mieć swój unikalny tytuł – „title” i tekst alternatywny „alt”. To dodatkowe miejsce gdzie warto umieścić słowo kluczowe w postaci nazwy produktu. Dzięki niemu wyszukiwarki odpowiednio zaindeksują obrazek w wyszukiwarce grafiki.

Umieść "title" i "alt" przy każdym obrazku, jeśli chcesz go pozycjonować w wyszukiwarce grafik Google
Obrazek z “title” i “alt” na stronie będzie się lepiej pozycjonować


W przypadku kiedy posiadamy kilka zdjęć jednego produktu każdy z nich powinien również różnić się od siebie. Czasem jest trudno opisać ten sam produkt na wiele sposobów, dlatego jeśli brak Ci pomysłu, możesz na końcu znacznika title zdjęcia dodać jego numer porządkowy w galerii, np. „Torebka Chanel – Zdjęcie nr 2”


Zdjęcia lubią tekst

Zdjęcia otoczone tekstem indeksują się znacznie lepiej w Google, dlatego dobrą praktyką jest prowadzenie bloga w ramach sklepu i zajawiać swoje produkty wraz ze zdjęciami w formie ciekawych inspiracji, np. na prezent, rankingów i zestawień. Pamiętaj o podpisywaniu zdjęć również na blogu. To ważne w odpowiedniej indeksacji zdjęcia.

Jeśli chcesz, żeby twoje teksty się lepiej indeksowały, dodaj zdjęcia odpowiedniej wagi i ze znacznikami "alt" i "title"
Zdjęcia w połączeniu z tekstem znacznie lepiej się indeksują w wyszukiwarce Google


Zdjęcia powinny być dobrej jakości, ale pilnujmy ich wagi, aby ich załadowanie nie wpływało negatywnie na czas ładowania się strony.

Dobre fotografie i obrazki to absolutnie niezbędny element w sprzedaży online. Powinniśmy dostarczyć klientowi obrazów, dzięki którym w pełni pozna produkt, który go interesuje. Brak najmniejszych szczegółów może spowodować, że klient zniechęci się do zakupu jeśli nie będzie całkowicie pewny co do wyglądu towaru.

Ważna jest jednak optymalizacja zdjęć w sklepie, aby w pełni wykorzystywać potencjał jaki drzemie w wyszukiwarce grafiki szczególnie jeśli prowadzisz sklep z branży fashion lub home & deccor. To dziś bardzo często pierwsze miejsce w internecie gdzie poszukujemy konkretnej części garderoby lub elementu wystroju wnętrza.



Autorka: Milena Jażdżewska – Head of SEO Wirtualna Polska. Ekspert w obszarze SEO i pozycjonowania. Od lat pomaga i wspiera marki w strategii widoczności w sieci internetowej. Wolontariuszka i działaczka społeczna.


Zobacz naszych Edukatorów w Strefie Wiedzy: https://www.kobietyebiznesu.pl/strefawiedzy/