Jakie aplikacje przydadzą się przy Home Office? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Jakie aplikacje przydadzą się przy Home Office?

Jakie aplikacje przydadzą się przy Home Office?

Praca zdalna bez konieczności obecności w firmie to coraz częściej wybierany sposób wykonywania zawodu i zarabiania pieniędzy. Silne łącze internetowe, laptop lub smarfon, mikrofon i kamera to minimalne wymagania, które należy spełnić, aby rozpocząć pracę i dobrze komunikować się ze współpracownikami.

Wyzwaniem staje się również organizcja pracy w domu, ale o tym w innym poście.

Jaki komunikator wybrać do Home Office?

Zebrania, spotkania, dyskusje… to chleb powszedni każdej osoby pracującej w dużej organizacji. Czas spędzony w drodze na godzinne spotkanie, koszty dojazdu wymuszają innowacyjne rozwiązania technologiczne, ułatwiające wspólną komunikację. Niższe koszty i wykorzystanie nowych technologii czynią zdalną pracę jeszcze bardziej przydatną przez pracodawców.

Pracując dla korporacji mamy dostęp do dysków sieciowych i różnych aplikacji zakupionych z wykorzystaniem licencji biznesowych. Doskonale umożliwiają one przeprowadzanie online/video rozmów, spotkań lub czatów nawet z setkami współpracowników. Popularne na rynku aplikacje to Cisco webex meetings lub training albo Microsoft Teams. Biznesowe wersje mają wiele funkcji, współpracują z systemami smartfonów, a przede wszystkim aktualizowane są wraz ze zmieniającymi się trendami i potrzebami użytkowników.

Przykładowe płatne aplikacje wideo, czat spotkania

Do prywatnego wykorzystania lub na potrzeby prywatne, osób pracujących na własny rachunek, artystów, freelancerów, małych kilkuosobowych firm w zupełności wystarczą nieco mniej zaawansowane aplikacje, które często są w całości darmowe.

Wybierając je warto sprawdzić jakie funkcje są dostępne za darmo i czy to nie jest tylko wersja próbna czasowa. Ważne jest też:

  • ilu użytkowników jednocześnie może uczestniczyć w spotkaniu,
  • czy możliwe są nagrania,
  • czy można dzielić się ekranem, kiedy trzeba coś pokazać lub szybko wyciszyć rozmowę jeśli nagle zadzwoni klient,
  • czy aplikacja współpracuje z systemami smartfonów.

Przykładowe darmowe aplikacje wideo, czat, spotkania

 Skype – znany i lubiany kommunikator do bezpłatnych grupowych tel i wideokonferencji .

ooVoo – obsługuje błyskawiczne wiadomości i połączenia wideo HD w systemach Android, iOS, Windows i macOS do 8 osób jednocześnie w sieci LTE

Google Hangouts Meet – idealny do prowadzenia wideorozmów, spotkań online, rozmów na czacie. Do 1 lipca 2020 roku wszyscy klienci Google Suite mogą korzystać z zaawansowanych funkcji 

Slack – bardzo rozbudowany komunikator dla  małych lub średnich przedsiębiorstwach, których pracownicy współpracują ze sobą zdalnie przy wykorzystaniu Internetu.

Paltalk – nieco inna wersja aplikacji, w której przyłączysz się do społeczności bezpłatnych czatów wideo. Możesz poznać ludzi z całego świata. Tylko prosze pamiętać, że to post o efektywnej pracy ?

Instalując programy, które pomogą w kontakcie z naszymi biznesowymi współpracownikami możemy mieć pewność, że popełnimy mniej błędów a projekty będą bardziej zrozumiałe dla wszystkich.

To nie jest jednak wystarczające. Warto poszukać aplikacji do zarządzania zadaniami. Lista zadań, kalendarz, notatki, komentarze a jeszcze jak będą one widoczne dla współpracowników to niesamowita pomoc w codziennym funkcjonowaniu.

Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji do zarządzania pocztą email, kalendarzem czy zadaniami. Każda ma nieco inne funkcjonalności i w zależności od tego jaką pracę wykonujemy powinniśmy dobrać najbardziej odpowiednią dla swojego biznesu.

Polecane darmowe aplikacje do zarządzania zadaniami, kalendarzem lub pocztą email.

Trello prostota i wygodna w użytkowaniu. Idealna do zarządzania zadaniami i projektami w grupie.   Wykorzystuje tablice do zapisywania zadań, terminów, wklejanie linków i dodawanie wielu załączników jendocześnie.

Image result for Trello

Thunderbird      Aplikacja do organizacji poczty email. Łatwa i intuicyjna a przede wszystkim bezpłatna. Wiele dodatkowych funkcji i dodatków.

tb60-startpage

Toggl                   Aplikacja, która pomoże Ci planować, organizować się, dotrzymywać terminów i lepiej zarządzać swoim czasem.

Nasza praca w domu będzie bardziej efektywna i łatwiejsza gdy zainstalujemy pomocne aplikacje, które umożliwiają komunikację i uporządkowanie wykonywanych naszych zadań.

Google Drive   pozwala w prosty i bezpieczny sposób gromadzić i udostępniać różnego rodzaju pliki i   dokumenty.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy