Jakie metody płatności warto wdrożyć w sklepie internetowym?

Na rynku płatności cyfrowych mamy do wyboru wiele rozwiązań. Każdy ze sprzedających online powinien we własnym zakresie odpowiedzieć sobie na pytanie: jakich płatności oczekują jego klienci? Jak wpisać się w ich potrzeby? Oferta serwisu Przelewy24 zawiera 350 metod, spośród których każdy e-commerce może wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie.
Dla kupujących online najważniejszymi wartościami są wygoda, szybkość i elastyczność. Dotyczy to także płatności. Polacy najchętniej rozliczają się ze sprzedającymi szybkim przelewem albo BLIK-iem. Te dwie metody są obecnie niezbędne do sprawnego funkcjonowania e-sklepu. Jednak coraz więcej klientów oczekuje nowych możliwości, dzięki którym będą mogli kupić więcej, korzystać z promocji i nie zamrażać własnych środków. Nową metodą płatności, idealnie wpisującą się w te potrzeby, jest P24NOW, wprowadzona kilka miesięcy temu na rynek przez serwis Przelewy24.

Trzy w jednym: limit odnawialny, e-raty i płatność odroczona
P24NOW to ogólnodostępna metoda płatności, którą klient może płacić w wielu sklepach – do wysokości otrzymanego limitu (maksymalnie 10 000 zł). Za każdym razem sam podejmuje decyzję, czy zapłaci na raty, czy w modelu odroczonym do 54 dni później. Po spłacie danego zakupu, wysokość limitu klienta odnawia się.
Kiedy klienci chcą płacić na raty lub płatnością odroczoną?
W czerwcu 2021 r. serwis Przelewy24 przeprowadził badanie, w którym zapytano ankietowanych, w jakich sytuacjach rozważają skorzystanie z płatności odroczonych lub rat. Z odpowiedzi klientów sklepów internetowych wynika, że chcą mieć możliwość stosowania tych metod płatności w wielu różnych kategoriach zakupowych: od sprzętu RTV/AGD i wyposażenia wnętrz, przez modę, kosmetyki aż po usługi związane z turystyką. Ponad połowa badanych wskazywała, że w przypadku promocji na interesujący produkt, który przekracza ich możliwości finansowe w danym momencie, byliby skłonni zamówić go na raty lub z płatnością odroczoną.

Źródło: Badanie świadomości marki Przelewy24 i P24NOW, czerwiec 2021
Trzy w jednym: limit odnawialny, płatność na raty lub do 54 dni później
Dlaczego warto wdrożyć P24NOW?
- Oferujesz swoim klientom nowoczesną metodę płatności, która pozwala im kupić więcej.
Promocje typu “drugi produkt 50% taniej” stają się bardziej dostępne, bo klient może zapłacić za zamówienie nawet do 54 dni później lub na raty.
- Zwiększasz obroty i zmniejszasz liczbę porzucanych koszyków.
Twoi klienci mogą korzystać z atrakcyjnych ofert i kupować spontanicznie, nie martwiąc się o swoje finanse. Możliwość opłacenia zamówienia na raty lub do 54 dni później sprawi, że klienci przejdą sprawnie przez cały proces transakcyjny, bo nie muszą sprawdzać stanu konta przed zakupem w Twoim sklepie.
- Nic nie ryzykujesz. Klient wybiera dogodny sposób spłaty, a Ty od razu otrzymujesz pełną kwotę transakcji.
Pieniądze od razu po potwierdzeniu zakupu trafiają na konto sklepu. Kupujący rozlicza się z bankiem, a nie ze Sprzedającym.
- Łatwa integracja. Aktywacja P24NOW w sklepie internetowym nie wymaga dodatkowych prac developerskich.
Umożliwienie klientom wyboru ulubionej metody płatności zwiększy ich poziom satysfakcji i zadowolenia. Wprowadzając do gamy oferowanych rozwiązań płatniczych płatności odroczone oraz e-raty, dotrzesz do grupy osób, które świadomie zarządzają swoimi finansami.
Jeśli chciałabyś dowiedzieć się więcej o wdrożeniu nowych metod płatności, zapraszamy do kontaktu z serwisem Przelewy24: partner@przelewy24.pl