Już jest! ekologiczne, wielokrotnego użytku opakowanie dla sklepów internetowych.

InPost i Modivo sklep internetowy rozpoczęły test wykorzystania opakowań wielokrotnego użytku dla e-sklepów. Dzięki temu nawet dziesięciokrotnie można zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania.
Odpowiedzialny i ekologiczny e-commerce to jeden z celów na najbliższe lata największych graczy na polskich rynku. Temat ilości śladu węglowego generowanego przez transport, zbyt dużej ilości wyrzucanych niepotrzebnych opakowań po przesyłkach to pięta achillesowa branży sklepów internetowych. Innowacyjność, myślenie out of the box to jedyna szansa na wprowadzenie niestandardowych rozwiązań, które mogą przyczynić się do ochrony środowiska i całej naszej planety. Pierwszy krok na dużą skalę został właśnie wykonany dzięki zastosowaniu ekologicznych opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku w procesie zamówień sklepów internetowych.
Ekologiczne i wielokrotnego użytku opakowania dla sklepów internetowych
Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną – zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie umożliwia zwrot opakowania do magazynu InPost, po czym wraca ono do e-sklepu.

„Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi” – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Zobacz video https://www.youtube.com/watch?v=YHdPXJBaTGA
Jako pierwsze w Polsce do projektu przystąpi Modivo – platforma e-commerce spółki eobuwie.
„Zrównoważone podejście w kontekście rosnącego biznesu jest dla nas bardzo ważne. […] Dlatego jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu InPost, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu” – dodał prezes eobuwie z grupy CCC Damian Zapłata.
Brzoska zaznaczył, że dzięki rozbudowanej sieci Paczkomatów InPost jako jedyny w Polsce jest w stanie zadbać o to, aby opakowanie wracało do powtórnego obiegu.
Paczkomaty to najbardziej ekologiczna forma przesyłek dla zamówień internetowych
Jak wiemy każde zakupy czy online czy offline związane są z transportem. Podróżując od sklepu do sklepu zwiększamy ilość śladu węglowego która dramatycznie zanieczyszczamy powietrze. W handlu internetowym to też ważny obszar do optymalizacji. Przemieszczający się samochodem, wielokrotnie z dostawą lub zwrotem kurier nie przyczynia się do obniżenia poziomu śladu węglowego. Wydaje się, że paczkomaty okazują się najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz firmy InPost wynika, że zamówienie przesyłki do Paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75 proc. w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. W 2020 r. dostawy do Paczkomatów ograniczyły emisję CO2 o ponad 180 tys. ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów ma się przyczynić się do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
eobuwie z Grupy CCC jest liderem rynku sprzedaży obuwia i akcesoriów online w Europie Środkowo-Wschodniej, oferującym ponad 170 tys. produktów od ponad 580 marek. Spółka działa obecnie na 16 europejskich rynkach. Rozwija także własny e-commerce z modą premium – Modivo.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.
Artykuł przygotowany na bazie materiałów firmy InPost