fbpx

Kluczowe funkcje i integracje oprogramowania sklepu internetowego

Kluczowe funkcje i integracje oprogramowania sklepu internetowego

Własny sklep internetowy to doskonały pomysł na biznes dla przedsiębiorczych kobiet. Jeśli przekonałaś się do tej idei i chcesz zacząć handlować w Internecie, musisz wybrać odpowiednie oprogramowanie do tego celu. Sprawdź najważniejsze funkcje i integracje, jakie powinna posiadać platforma e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego. 

Podstawowe aspekty

Twój sklep internetowy powinien być:

  • responsywny, tj. zaprojektowany w technologii RWD, dzięki której będzie wyglądał i działał tak samo na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych (np. smartfonach);
  • bezpieczny, na bieżąco aktualizowany i posiadający niezbędny w e-handlu certyfikat SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo danych przepływających przez witryny;
  • prosty w budowie, byś mogła zaprojektować go całkowicie samodzielnie, bez pomocy programisty, oszczędzając tym samym pieniądze;
  • łatwy w obsłudze, by jego prowadzenie nie sprawiało Ci trudności, nawet jeśli nie masz wiedzy technicznej czy doświadczenia w sprzedaży online;
  • wspierany przez support, byś mogła skorzystać z jego pomocy zawsze, gdy będziesz tego potrzebować – najlepiej bezpłatnie.

Sklep posiadający wszystkie z wymienionych cech, otworzysz na platformie e-commerce typu SaaS. Oprogramowanie w abonamencie takie jak Sky-Shop posiada mnóstwo funkcji, które czynią handel w sieci prostym i przyjemnym.

Integracje

Platforma e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego powinna posiadać poszerzające wachlarz jej możliwości integracje. Poznaj 5 ich rodzajów.

1. Wsparcie różnych metod płatności

Konsumenci płacą za e-zakupy wieloma sposobami. Do najczęściej wybieranych metod płatności w sklepach internetowych należą:

  • błyskawiczny przelew online;
  • transakcja mobilna BLIK;
  • przelew tradycyjny na rachunek bankowy sklepu;
  • płatność kartą debetową lub kredytową;
  • płatność przy odbiorze w ramach przesyłki pobraniowej; 

Niektórzy sprzedawcy zapewniają też możliwość płacenia za zakupy w ratach (szczególnie, jeśli sprzedają przedmioty o wartości powyżej kilkuset złotych), przez wirtualne portfele (takie jak np. PayPal) czy innymi metodami mobilnymi (np. PeoPay).

Na przyjmowanie wpłat dokonywanych różnymi metodami pozwoli Ci bramka płatnicza obsługująca wiele form płatności. Jeśli zależy Ci na wprowadzeniu płatności w ratach, powinnaś postawić na oprogramowanie posiadające integracje z systemami ratalnymi.

Udostępniana klientom Sky-Shop bramka Sky-Pay obsługuje aż 32 kanały płatności, w tym szybkie przelewy online, karty płatnicze czy BLIK. Przez pierwsze 3 miesiące prowadzenia sklepu, prowizja od transakcji dokonywanych przez bramkę jest obniżona do 1%.

2. Współpraca z operatorami logistycznymi

Klienci sklepów online wybierają też różne formy dostawy. Zamówienia ze sklepów internetowych wysyłane są między innymi:

  • do automatów paczkowych (inPost i nie tylko);
  • kurierem (np. DHL czy FedEx);
  • Pocztą Polską (listem lub kurierem);
  • usługami wysyłkowymi z odbiorem w punkcie (np. Orlen Paczka)

Sprawne nadawanie przesyłek zapewnią Ci wbudowane w oprogramowanie e-commerce integracje z operatorami logistycznymi, firmami kurierskimi i brokerami, które częściowo automatyzują procesy związane z wysyłaniem paczek.

Tego typu integracje odciążą Cię np. od konieczności ręcznego uzupełniania danych w listach przewozowych czy przekazywania linków do śledzenia przesyłek. Dadzą Ci także wgląd w dane dotyczące wysyłek, które musiałbyś pozyskiwać bezpośrednio u operatorów.

Sky-Shop posiada gotowe integracje z DHL, DPD, FedEx, GLS, UPS, K-EX, InPost (paczkomaty i kurier), Pocztą Polską i Paczką w Ruchu oraz brokerami kurierskimi aPaczka i Furgonetka. Oprogramowanie obsługuje też etykiety przewozowe Allegro Smart.

3. Obsługa sprzedaży wielokanałowej

Sprzedaż w sklepie internetowym warto rozszerzyć o handel i promocję w innych kanałach, za pośrednictwem których dociera się do większej liczby odbiorców.

Realizację strategii omnichannel (sprzedaży wielokanałowej) umożliwią Ci integracje z różnymi kanałami sprzedaży i promocji, które pozwalają m.in na:

  • przekazywanie danych dotyczących produktów do kanałów sprzedaży (np. zdjęć, parametrów, opisów);
  • pobieranie informacji o zamówieniach oraz danych osobowych i adresowych klientów, które są niezbędne do realizacji wysyłek;
  • drukowanie etykiet przewozowych obowiązujących w systemach poszczególnych kanałów (np. Allegro Smart);

UWAGA: Integracje z poszczególnymi kanałami mogą się od siebie różnić. Zdecydowanie najbardziej funkcjonalne są tzw. integracje dwukierunkowe, opierające się na przesyłaniu danych z systemu sklepu do kanału sprzedaży/promocji i na odwrót.

Portale aukcyjne i serwisy marketplace

Znajdziesz w nich klientów nastawionych na dokonywanie zakupów. Za możliwość sprzedaży za pośrednictwem portali aukcyjnych i ogłoszeniowych oraz serwisów zakupowych marketplace, będziesz musiała jednak płacić – obowiązują w nich prowizje.

Świetnie by było, gdyby wybrane przez Ciebie oprogramowanie posiadało integracje z:

  • Allegro – na największym portalu zakupowym w Polsce, z niewątpliwą pozycją lidera na rynku, czeka na Ciebie mnóstwo klientów zainteresowanych Twoimi produktami;
  • OLX – serwis ogłoszeniowy, który znają prawie wszyscy Polacy, wprowadził niedawno funkcję dokonywania zakupów z wysyłką, którą warto wykorzystać;
  • eBay – zachodni odpowiednik Allegro przyniesie Ci klientów ze wszystkich stron świata.

W przypadku sprzedaży określonego typu produktów mogą Ci się też przydać integracje z innymi serwisami marketplace, takimi jak Empik czy Morele.

Platforma e-commerce Sky-Shop posiada jedną z najbardziej zaawansowanych integracji z Allegro na rynku. Oprogramowanie jest też wyposażone w integracje z Olx, eBay, Empik Marketplace, Morele Marketplace czy Kup teraz na Ceneo.

Kanały promocji

W sieci istnieje także wiele kanałów promocji, za pośrednictwem których możesz pozyskiwać klientów do swojego sklepu. Należą do nich między innymi:

  • porównywarki cen i opinii, takie jak np. Skąpiec, Nokaut, Okazje.info czy Ceneo
  • zakładka Google Shopping (Zakupy Google) w popularnej wyszukiwarce;
  • sklep na Facebooku i Facebook Ads, dla właścicieli profili firmowych;
  • tematyczne serwisy reklamowe, takie jak Domodi, Allani czy Hello IT.

Funkcjonalne oprogramowanie do prowadzenia własnego sklepu internetowego powinno posiadać integracje z co najmniej kilkoma kanałami promocji – zwróć uwagę na te, z których prawdopodobnie będziesz korzystała w przyszłości.

Platforma e-commerce Sky-Shop posiada gotowe integracje z 20 miejscami, w których możesz reklamować swój sklep i asortyment, w tym: sklepem na Facebooku, Google Shopping czy kilkoma porównywarkami cen i opinii.

4. Integracje z hurtowniami i producentami

Jeśli nie będziesz handlowała własnymi produktami, a asortymentem pochodzącym ze źródeł zewnętrznych, przydadzą Ci się również integracje z hurtowniami i producentami.

Dzięki takim integracjom, będziesz mogła:

  • importować produkty wraz z parametrami, cenami, zdjęciami, a nawet krótkimi opisami do swojego sklepu;
  • sprawdzać stany magazynowe towarów w hurtowniach i u producentów (z aktualizacją do 12x dobę);
  • handlować w dropshippingu – zarówno we własnym sklepie internetowym, jak i innych kanałach (np. na Allegro).

Wybierz oprogramowanie, które posiada gotowe integracje z kontrahentami, z którymi będziesz współpracować i możliwość integracji z dowolną hurtownią lub producentem.

Sky-Shop posiada gotowe integracje z ponad 415 hurtowniami i producentami oferującymi towary z 30 kategorii, w tym ponad 185 kontrahentami dropshipping. W module integracji możesz też zlecić integrację z dowolnym kontrahentem spoza listy – jest ona darmowa.

5. Pozostałe

Z biegiem czasu z pewnością zaczniesz korzystać z rozmaitych narzędzi zewnętrznych, które pomogą Ci w rozwijaniu Twojego sklepu. Zwróć zatem uwagę na integracje z:

  • programami księgowymi i magazynowymi (np. SubiektGT, Comarch, WFirma czy WF-MAG);
  • narzędziami do kontaktu z klientami (systemami e-mail marketingu, wysyłki SMSów i powiadomień, czatami itp. – np. Freshmail, SMS API czy LiveChat);
  • systemami i usługami reklamowymi (np. Google Ads czy firm świadczących usługi marketingowe);
  • narzędziami do monitoringu i analiz (np. Google Analytics czy Brand24)

Platforma Sky-Shop jest zintegrowana z 45 narzędziami i programami zewnętrznymi, z których listą możesz się zapoznać na stronie internetowej.

Podsumowanie

Wszystkie funkcje i integracje, o których przeczytałaś w artykule, znajdziesz na platformie e-commerce Sky-Shop. Z oprogramowaniem w wygodnym abonamencie, otworzysz w pełni funkcjonalny sklep internetowy, niezależnie od tego, co, gdzie i w jaki sposób chcesz sprzedawać. Skorzystaj z darmowego okresu testowego – masz 14 dni na wypróbowanie wszystkich funkcji oprogramowania.

Więcej artykułów na temat e-commerce i prowadzenia biznesu online znajdziesz w naszej strefie wiedzy https://www.kobietyebiznesu.pl/strefawiedzy/