Kobiety chcą otwierać własne biznesy online | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Kobiety chcą otwierać własne biznesy online

Kobiety chcą otwierać własne biznesy online

Startuje największy w Polsce program edukacyjno-rozwojowy dla kobiet – TOP Women w e-biznesie. 400 zgłoszeń, w tym z Niemiec, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, na 200 miejsc.

Blisko 80% spośród kandydatek planuje uruchomić swoją działalność gospodarczą. Zgłosiły się do programu TOP Women w e-biznesie, żeby rozpocząć sprzedaż online we własnej firmie. Większość z nich ma ciekawe pomysły albo chce zbudować sobie alternatywę dla swojej pracy na etacie. Wiele z nich obawia się o przyszłość, ale mają też odwagę, są otwarte na zmiany i chcą się rozwijać. Polki są aktywne, kreatywne i nie boją wyzwań.

19 lutego uczestniczki TOP Women w e-biznesie rozpoczynają zajęcia, które potrwają do 29 maja. 30 ekspertów i praktyków biznesu w roli wykładowców, 29 merytorycznych wystąpień, prezentacji
i warsztatów, 15 tygodni profesjonalnego programu, 21 partnerów i patronów medialnych. Projekt Fundacji Kobiety e-biznesu spotkał się z daleko większym od zakładanego zainteresowaniem. Organizatorkami TOP Women są: Anna Heimberger, Dorota Bachman i Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, które tworzą Zarząd Fundacji Kobiety e-biznesu.

Eksperci i praktycy biznesu podczas 7 weekendowych konwentów przekażą uczestniczkom wiedzę z zakresu prowadzenia biznesu online. Uczestniczki, które wezmą aktywny udział w minimum pięciu konwentach, otrzymają certyfikaty potwierdzające ich wiedzę, kompetencje i umiejętności w zakresie prowadzenia e-biznesu.

ZAKWALIFIKOWANE UCZESTNICZKI

Do programu TOP Women w e-biznesie zgłosiło się niemal 400 kobiet od 19 do 65 lat. Średnia wieku kandydatek to 36 lat. Dla dwunastoosobowej Kapituły Programu przy ocenie zgłoszeń aplikujących kobiet ważne było uzasadnienie każdej z kandydatek dotyczące udziału w programie TOP Women.

Zgłoszenia kandydatek do programu TOP Women w e-biznesie pokazały ogromną determinację do zmian w życiu zawodowym. Z doświadczenia wiemy, że to jeden z wyznaczników sukcesu w e-commerce. W IdoSell cieszymy się, że jako partner Programu TOP Women, będziemy mogli podzielić się wiedzą z zakresu rozwiązań platformowych, marketingu sprzedażowego, czy głównych integracji, które są niezbędne do stworzenia profesjonalnego sklepu internetowego. Wyraźnie widzimy, jak wielką szansą dla naszej gospodarki są kobiety i chcemy im pomóc w uruchamianiu ich biznesów e-commerce – mówi Erwin Wilczyński, CCO w IdoSell.

WIEDZA I PRAKTYKA – SIEDEM MODUŁÓW TEMATYCZNYCH

Uczestniczki Programu na pierwszym konwencie dowiedzą się i nauczą, jak zbudować swój wizerunek, jaką obrać strategię i przede wszystkim – czym jest wizerunek w sieci i jak jest ważny na dalszych etapach działalności gospodarczej. Nie zabraknie praktycznych porad jak zrobić makijaż biznesowy, żeby dobrze wyglądać online i wzbudzić zaufanie potencjalnego partnera biznesowego, jak przygotować przestrzeń wokół siebie, żeby wyglądała profesjonalnie. Eksperci doradzą, jakie oprogramowanie wybrać do transmisji live, a także w jakiego rodzaju urządzenia należy się zaopatrzyć, żeby rozmówca po drugiej stronie nie miał wątpliwości, że ma do czynienia z poważną partnerką biznesową.

Tematy kolejnych modułów Programu związane będą bezpośrednio z działalnością gospodarczą – począwszy od założenia własnej firmy, poprzez wiedzę z zakresu prawa i finansów, niezbędną do jej prowadzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Specjaliści od platform sprzedażowych wyjaśnią zasady ich działania i korzystania z oferowanych przez nie funkcjonalności oraz podzielą się wiedzą na temat optymalizacji sprzedaży w internecie, w tym również w social mediach. Każda
z uczestniczek przejdzie kurs tworzenia strony www w WordPress dla swojego biznesu. Nie zabraknie również warsztatów na temat prowadzenia działań marketingowych w sieci, optymalnych integracji
z systemami płatności internetowych i operatorami logistycznymi.

Uczestniczki, które nie będą mogły wziąć udziału w spotkaniu w czasie rzeczywistym, dostaną dostęp do nagrania.

W długotrwających programach edukacyjnych organizatorzy muszą walczyć o atencję uczestników. Szczególnie ważne jest to na starcie projektu. Podczas trwania konwentów TOP Women będą organizowane konkursy dla chętnych, w których uczestniczki zaprezentują, jak wykorzystują wiedzę zdobytą podczas modułów tematycznych. Łączenie edukacji z elementami zabawy i grywalizacji to szansa na zapewnienie zaangażowania kursantek, oraz utrzymania go wraz z kolejnymi modułami szkoleniowymi.

Pierwszy z konkursów związany będzie z metamorfozą wizerunkową – kobiety wykonają zdjęcia przed i po zajęciach, na których zaprezentują zmianę w swoim wyglądzie, dzięki stylizacji i odpowiedniemu makijażowi. Uczestniczki, które przejdą najbardziej spektakularne metamorfozy zostaną nagrodzone zestawami kosmetyków.

WSPARCIE PO ZAKOŃCZENIU

Program TOP Women w e-biznesie to nie tylko wykłady i praktyczne warsztaty, ale realne wsparcie ze strony ekspertów  i partnerów.  Uczestniczki, po zakończeniu wykładów w danym module, będą mogły zadawać dodatkowe pytania, a po zakończeniu Programu te osoby, które otworzą działalność gospodarczą, dostaną wsparcie ze strony wykładowców oraz partnerów, jeśli zgłoszą taką potrzebę. Każda z uczestniczek, poza zestawem materiałów merytorycznych, otrzyma pakiet startowy, który pozwoli bezpiecznie uruchomić własny e-biznes.

Partnerami programu są: Allegro, Visa, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Hebe, IdoSell, OLX, Canon, Przelewy24, Progressivo, Flywheel PR, Future Collars, Izba Gospodarki Elektronicznej i Uniwersytet Łódzki.

Patronat honorowy –  Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Patronat medialny nad programem objęły: Wirtualna Polska, Money.pl, Uroda Życia, Mamo to Ja, Polki.pl i MeloRadio.

O Fundacji

Fundacja Kobiety e-biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się poprawą życia kobiet i rozwojem zawodowym głównie w branży e-commerce. Organizacja określiła swoją misję, w której nadrzędnym celem jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w internecie. Zarząd Fundacji – Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, chce pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy