Komu powierzyć rekrutację kadry zarządzającej?
Dotarcie do wysokiej klasy menedżerów nie jest łatwe. Osoby piastujące wysokie stanowiska zazwyczaj nie szukają aktywnie zatrudnienia – co nie oznacza, że nie są otwarte na ciekawe propozycje zatrudnienia. Pasywność kandydatów sprawia, że tradycyjne metody rekrutacji nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Jak więc dotrzeć do osób, które mają odpowiednie kompetencje do zarządzania biznesem? Kto zajmuje się rekrutacją kadry zarządzającej? Podpowiadamy!
Kto rekrutuje członków kadry zarządzającej?
Przy rekrutacjach na stanowiska kierownicze stosuje się metodę Executive Search (potocznie headhunting), czyli technikę bezpośredniego kontaktu. W tym przypadku stroną aktywną jest rekruter. Za proces rekrutacji kadry zarządzającej najczęściej odpowiedzialny jest doświadczony headhunter działający z ramienia agencji rekrutacyjnej.
Pozyskanie kadry zarządzającej wymaga doskonałej znajomości rynku pracy oraz branży klienta. Od osób zajmujących się rekrutacją wysokiej klasy menedżerów wymaga się znajomości technik skutecznej komunikacji, a także obycia biznesowego, które pomaga w prowadzeniu efektywnych negocjacji. Dobry headhunter jest nie tylko rekruterem. Jego zadaniem jest budowanie długotrwałych relacji z kandydatami (które nie kończą się wraz zamknięciem procesu rekrutacji).
Ze względu na to, że proces pozyskiwania wysokiej klasy menedżerów wymaga wiedzy i doświadczenia w wielu dziedzinach, m.in. psychologii, socjologii i biznesu, wiele firm korzysta z pomocy wyspecjalizowanych podmiotów zewnętrznych świadczących usługi HR. Agencje rekrutacyjne w ramach swojej organizacji tworzą specjalne oddziały, które specjalizują się w pozyskiwaniu pracowników wysokiego szczebla z konkretnych branż. Dzięki temu są w stanie szybciej zidentyfikować kandydatów i prowadzić skuteczniejsze negocjacje.
Executive Search w 7 krokach
Poznanie potrzeb klienta
Rekruter zbiera informacje o celach biznesowych firmy i wymaganiach stanowiskowych. Tworzy profil kandydata modelowego.
Stworzenie strategii rekrutacyjnej
Headhunter opracowuje plan procesu rekrutacyjnego, wskazując źródła pozyskiwania kandydatów oraz narzędzia rekrutacyjne.
Identyfikacja kandydatów
Rekruter tworzy listę kandydatów, którzy pasują do opisu stanowiskowego – spełniają wymagania formalne i mają kompetencje miękkie umożliwiające pracę na stanowisku kierowniczym. Przy identyfikacji kandydatów rekruter korzysta z własnych baz danych oraz innych źródeł.
Nawiązanie kontaktu
Rekruter podejmuje próbę kontaktu z kandydatami, przedstawiając im spersonalizowaną ofertę zatrudnienia i zachęcając do wzięcia udziału w rekrutacji.
Wywiady biograficzne i kompetencyjne
Rekruter przeprowadza z kandydatami pogłębione rozmowy, które pozwalają ujawnić motywację do zmiany zatrudnienia i zweryfikować kompetencje miękkie.
Badanie referencji
Rekruter kontaktuje się z osobami z dotychczasowego otoczenia zawodowego kandydatów, prosząc o wystawienie referencji.
Raportowanie
Na podstawie zgromadzonych informacji headhunter tworzy szczegółowy raport dla klienta zawierający diagnozę kompetencji kandydatów i wskazując osoby, które najlepiej pasują do wymagań stanowiskowych. Decyzję o rozpoczęciu współpracy zawsze podejmuje klient.
Więcej informacji znajdziesz na stronie https://hrk.pl/pl/dla-klienta/executive-search
Iza100
szkoda tylko ze czasem to jest zbyt drogie dla małych firm