Marketing w social mediach - 5 trendów, które zdominują 2023 rok! | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Marketing w social mediach – 5 trendów, które zdominują 2023 rok!

Marketing w social mediach – 5 trendów, które zdominują 2023 rok!

Media społecznościowe od momentu powstania rok rocznie odnotowują tendencję zwyżkową. Światowa pandemia i związany z nią lock down tylko umocnił pozycję social mediów w naszym codziennym życiu. Platformy takie jak Facebook czy Instagram od lat pełnią kluczową funkcję w kontekście marketingu online. Inne (np. TikTok) weszły na rynek stosunkowo niedawno, ale już odgrywają niebagatelną rolę. Przekonaj się, jakie trendy będą wyznaczały kierunek rozwoju marketingu w social mediach w 2023 roku!

Social media marketing – więcej naturalności

Społeczeństwo zaczęło wyraźnie dostrzegać i piętnować zakłamania rzeczywistości i manipulacje, które w dużym stopniu stanowią siłę napędową social mediów. Wyidealizowane obrazki, influencerzy pozbawieni trosk, narracja oparta na afirmacji konsumpcjonizmu — te wszystkie elementy przelały szale goryczy. 

Wyrazem buntu przeciwko utopijnej, nieprawdziwej wizji świata i społeczeństwa jest, chociażby aplikacja BeReal, która w 2022 roku zdobyła dużą popularność. Zasady działania platformy są proste — każdy użytkownik raz dziennie o losowej porze musi zrobić sobie zdjęcie. Co ciekawe, aby uwiarygodnić cały zamysł, zdjęcie wykonuje zarówno przednia, jak i tylna kamera. Na wykonanie czynności użytkownik ma jedynie 2 minuty co znacznie ogranicza czas na “poprawienie” swojego wyglądu. 

Walka o autentyczność jest także mocno widoczna na Instagramie i wszystko wskazuje na to, że bieżący rok będzie kontynuacją tego trendu. Spora grupa influencerów zmieniła idealne zdjęcia, podrasowane precyzyjnie dobranymi filtrami na fotki ukazujące codzienne życie. Wnioski? W 2023 roku naturalność i prawdziwość będzie miała ogromne znaczenie, także w kontekście działań marketingowych – zdaniem agencji Kohai specjalizującej się m.in. w social media marketingu. 

Postaw na reelsy!

O reelsach napisano i powiedziano już chyba wszystko. Instagram trafił w dziesiątkę i stworzył format, który co prawda nie wyróżnia się innowacyjnością, ale jest bardzo praktyczny. Popularne “rolki” wzięły szturmem media społecznościowe, ponieważ:

  • mogą docierać do ludzi spoza grona obserwujących dany profil (są publiczne);
  • w przeciwieństwie do relacji nie znikają po 24 godzinach od publikacji, a zostają na stałe.

Dzięki tym dwóm cechom Twoja rolka może trafić do milionów odbiorców i stać się viralem. Jeśli Ci się to uda, możesz liczyć przede wszystkim na gwałtowny wzrost rozpoznawalności marki. 

Kampanie social media – czy warto iść w TikTok? 

Aby odpowiedzieć na pytanie zawarte, w nagłówku wystarczy spojrzeć na kilka podstawowych danych. Po pierwsze pod koniec II kwartału 2022 roku liczba aktywnych użytkowników TikToka wynosiła 1,023 miliarda. Oczywiście ta liczba bez ustanku rośnie. Po drugie platforma zajmuje pierwsze miejscu na podium, jeśli chodzi o ilość czasu, który spędzają na niej użytkownicy (średnio półtorej godziny dziennie). Tak szybkie tempo rozwoju jest wyraźnym sygnałem, że TikTok to platforma, w którą należy inwestować! Specjaliści przewidują, że w 2023 r. liczba użytkowników aplikacji wzrośnie o 15%.

Media społecznościowe jako platformy sprzedażowe?

Zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych to nic nowego. Facebookowy marketplace funkcjonuje już od 2016 roku. Jednak w najbliższym czasie giganci pokroju Instagrama, TikToka czy właśnie Facebooka mają skonfigurować swoje social commerce tak, aby znacząco usprawnić procesy sprzedażowe. Zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych systematycznie wzrastają od czasu wybuchu światowej pandemii. W 2023 r. warto obserwować zmiany w tym zakresie.

Twoja firma w social mediach – nie zapomnij o LinkedInie

LinkedIn nie jest najpopularniejszą platformą w Polsce. Duża część osób traktuje ją jako portal do szukania ofert pracy. Jednak warto odnotować, że w ubiegłym roku marketerzy B2B publikowali posty na LinkedInie ok. 4 razy częściej niż na Facebooku. Ta platforma ma swoją odrębną specyfikę, a jej przeznaczenie jest bardziej zawodowe niż rozrywkowe. Chcesz wypracować ekspercki wizerunek swojej marki? Udzielaj się w dyskusjach na LinkedInie, które dotyczą Twojej branży, publikuj fachowy content i nawiązuj długotrwałe relacje z kluczowymi klientami.

1 Komentarz

  1. aleksander

    z tymi marketplace w social mediach to bedzie roznie….

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy