Miniszkolenie z LinkedIn: budowanie marki osobistej jako milowy krok na drodze do sukcesu | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Miniszkolenie z LinkedIn: budowanie marki osobistej jako milowy krok na drodze do sukcesu

Miniszkolenie z LinkedIn: budowanie marki osobistej jako milowy krok na drodze do sukcesu

Na początek małe ćwiczenie. Wyobraź sobie, że kupujesz rasowego psa. W postaci rodowodu masz dowód na jego szlachetną naturę. Możesz go zamykać w czterech ścianach i tylko z konieczności ukradkiem wyprowadzać na spacer, a możesz o niego dbać, karmić go najlepszą karmą, kąpać, wyczesywać, trenować z nim i pokazywać go na wystawach. Nie inaczej jest z marką osobistą. Markę osobistą po prostu się ma. Można jednak o nią dbać, rozwijać ją, by przynosiła korzyści biznesowe lub siedzieć z założonymi rękami i czekać, aż… nic się nie wydarzy. Co wybierasz?

Gdzie wzmacniać markę osobistą? Na Linkedin! 

Jeśli chcesz wzmacniać swoją markę osobistą, musisz wiedzieć, że idealną przestrzenią do tego jest LinkedIn. Ta platforma zrzeszająca największą społeczność biznesową stanowi doskonałe narzędzie do budowania osobistego wizerunku. W tym celu można zapisać się na szkolenie z LinkedIn.

Szkolenia pokazują jak w kilku krokach skutecznie budować i promować swoją markę osobistą na LinkedIn.

Profesjonalny profil: Twoja wizytówka na LinkedIn 

Twój profil na LinkedIn to Twoja wirtualna wizytówka, dlatego tak ważne jest, aby wyglądał on profesjonalnie i był w pełni uzupełniony. Wykorzystaj wszystkie dostępne pola, aby zaprezentować swoje doświadczenie, umiejętności, edukację i osiągnięcia.

Spróbuj się wczuć w rolę Twojego klienta lub partnera biznesowego i odpowiedz na jego oczekiwania.

Postaw na niebanalny nagłówek. Koniecznie napisz, jakie stanowisko zajmujesz, w jakim sektorze działasz, w czym się specjalizujesz.

Skup się na swoich doświadczeniach, przedstaw swoje osiągniecia i wkład w firmę czy projekt, nad którym pracowałeś. Swoje dokonania możesz zilustrować za pomocą multimediów (np. zdjęć, prezentacji, video). Na pewno będą działały na Twoją korzyść i podniosą Twoją wiarygodność. LinkedIn to nie szkółka z XIX wieku, w której ceniono skromność i skrytość.

Nie pisz podsumowania na kolanie. Skup się na swojej misji, wartościach, podkreśl to, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Niech podsumowanie będzie Twoją reklamą.

Pamiętaj o profesjonalnym i ciekawym zdjęciu profilowym. Nie bagatelizuj roli zdjęcia w tle. Niech kojarzy się ono z Twoją branżą, informuje o Twoich usługach czy produkcie. W tej roli na pewno nie sprawdzi się zdjęcie z mola w Sopocie (chyba że jesteś ratownikiem).

Profil na LinkedIn jest jak  bilbord w pobliżu galerii handlowej czy dworca kolejowego. Musi on być na tyle atrakcyjny, by przykuć wzrok, a jednocześnie powinien zawierać informacje, które sprawią, że jego przypadkowy odbiorca sprawdzi, jaka marka stoi za tą reklamą.

Umiejętności i rekomendacje – podnieś wiarygodność Twojej marki 

Często traktowane po macoszemu sekcje „Umiejętności” i „Rekomendacje” na Twoim profilu są niezwykle ważne. Dzięki uzupełnieniu tych pól inni użytkownicy mogą potwierdzić Twoje kompetencje w danych dziedzinach, co daje Ci pewne korzyści – m.in. podnosi Twoją wiarygodność. Natomiast rekomendacje od współpracowników, klientów czy partnerów biznesowych świadczą o pozytywnych relacjach, jakie udało Ci się zbudować. Poza tym pozytywne referencje nie tylko potwierdzą Twoje umiejętności, lecz także przyczynią się do wzmocnienia Twojej marki osobistej na LinkedIn.

Osobiście wolę wybierać restauracje, które w Internecie mają najlepsze opinie. A ty? Tak samo jest z usługami i produktami, dlatego nie bój się prosić o referencje. Jeff Bezos, założyciel Amazona, definiował markę osobistą jako „to, co mówią o Tobie inni, gdy wychodzisz z pokoju” – zadbaj więc, by ludzie biznesu zarówno w Twojej obecności, jak i za Twoimi plecami mówili o Tobie jak najlepiej.

Publikuj wartościowe treści na LinkedIn i bądź aktywny

Aktywność to słowo klucz. Sam profil nie będzie pracował na Twój sukces. Pokaż się innym! Dziel się wiedzą i spostrzeżeniami. Twórz artykuły, posty i komentuj teksty innych. Pamiętaj: publikowanie wartościowych treści to jeden z najważniejszych elementów budowania marki osobistej na LinkedIn. Publikowanie artykułów, postów czy komentarzy na temat aktualnych wydarzeń czy trendów pozwoli Ci zaprezentować swoją wiedzę, doświadczenie i zaangażowanie w danej dziedzinie. Pamiętaj, aby treści, które publikujesz, były merytoryczne, interesujące i dostosowane do potrzeb Twoich odbiorców. Nie sil się na specjalistyczny język, ale pokaż swoją wiedzę, a wzmocnisz Twój wizerunek eksperta w danej dziedzinie, a więc swoją markę osobistą. Przyjaciółką aktywności jest regularność. Tylko dzięki regularnej aktywności przyciągniesz większą liczbę osób do Twojego profilu i wzmocnisz swoją markę osobistą.

Rozbuduj sieć kontaktów na LinkedIn

LinkedIn to nie tylko miejsce, gdzie prezentujemy nasze doświadczenie i umiejętności, lecz także platforma, która umożliwia nawiązywanie wartościowych relacji. Szerokie grono odbiorców zwiększa Twoje szanse na biznesowy sukces. Jednak nie chodzi o to, byś w swoją sieć kontaktów złowił(-a) jak najwięcej osób – liczy się nie to, ile masz znajomych, ale kto wśród nich się znajduje. Dlatego stwórz profil swojego potencjalnego odbiorcy i aktywnie poszukuj osób związanych z Twoją branżą. Skup się na budowaniu autentycznych, wzajemnie korzystnych relacji, które opierają się na zaufaniu i wspólnych interesach. Regularnie angażuj się w rozmowy i dyskusje, odpowiadaj na wiadomości, bądź pomocny dla innych i szanuj czas oraz wysiłek swoich kontaktów. Pamiętaj, że każdy z nas lubi czuć się wartościowy i potrzebny, podchodź do użytkowników LinkedIn indywidualnie i pielęgnuj relacje. LinkedIn to nie kącik wzajemnej adoracji, lecz przestrzeń do dzielenia się doświadczeniem i wspierania się w kwestiach zawodowych. Miej to na uwadze, poszerzając swoją sieć kontaktów.

Tip ze szkolenia z LinkedIn – dołącz do grup dyskusyjnych 

A może by tak dołączyć do grup dyskusyjnych na LinkedIn? Zaangażowanie w dyskusje na grupach związanych z Twoją branżą może pomóc Ci zbudować wizerunek specjalisty. Aktywność w takich grupach pozwoli Ci na nawiązywanie kontaktów z ekspertami z danej dziedziny, uczestnictwo w ciekawych dyskusjach i dzielenie się swoją wiedzą. Przyczyni się to do zwiększenia Twojej widoczności w środowisku, w którym chcesz budować swoją markę osobistą.

Marka osobista uszyta na miarę sukcesu

Budowanie marki osobistej na LinkedIn to długotrwały proces, który wymaga czasu, zaangażowania i konsekwencji. Profesjonalny i atrakcyjny profil, publikowanie wartościowych treści, budowanie autentycznych relacji, zbieranie rekomendacji oraz aktywność w grupach branżowych są kluczowymi elementami tego procesu. Pamiętaj, że Twoja marka osobista jest nie tylko zbiorem informacji o Twoim doświadczeniu, ale przede wszystkim wynikiem wartościowych treści, jakimi dzielisz się ze swoją społecznością. Bądź autentyczny, dziel się swoją wiedzą i pasją, angażuj się w rozwijające rozmowy, a efektywnie zbudowana marka osobista na LinkedIn pomoże Ci osiągnąć sukces i wyróżnić się na dynamicznym rynku pracy. Stwórz markę, której nazwa kojarzy się z najwyższą jakością!

Jeśli personal branding wciąż Cię przerasta lub wydaje Ci się stratą czasu, skorzystaj ze szkolenia z LinkedIn lub z pomocy mentora marki. Takie osoby bez problemu znajdziesz na LinkedIn. To świetni specjaliści! Ważne, byś czuł(-a) z nimi chemię, dlatego umów się na pierwsze spotkanie, by sprawdzić, czy między wami zaiskrzy, czy macie podobne cele, i z ich wsparciem stwórz silną markę osobistą na LinkedIn.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy