Optymalizacja kampanii afiliacyjnych - jak poprawić konwersje i ROI? - okiem eksperta | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Optymalizacja kampanii afiliacyjnych – jak poprawić konwersje i ROI? – okiem eksperta

Optymalizacja kampanii afiliacyjnych – jak poprawić konwersje i ROI? – okiem eksperta

Marketing partnerski dynamicznie zyskuje na znaczeniu, co potwierdzają dane sieci afiliacyjnej Admitad. Wg Admitad w Polsce, tylko podczas Black Week 2022, afiliacja pomogła wygenerować wzrost sprzedaży o 55% wyższy niż w porównaniu do zwykłego okresu sprzedażowego. W kontekście wysokiej inflacji i spowolnienia w e-commerce, marketing partnerski pozostaje atrakcyjnym modelem biznesowym, dlatego globalnie rosną na niego wydatki w firmach różnej wielkości, ale też Google odnotowuje coraz więcej wyszukań frazy afiliacja.

Poprowadzenie skutecznej kampanii marketingu partnerskiego wymaga jednak strategicznego podejścia i cierpliwości, ponieważ wymierne efekty zazwyczaj widoczne są dopiero po trzech miesiącach współpracy. Trendy w afiliacji i rady dotyczące skutecznych strategii w marketingu afiliacyjnym komentuje Anna Datsiuk, Head of Admitad Polska.

Jak prowadzić kampanie skutecznie?

Marketing partnerski staje się coraz ważniejszym elementem strategii e-commerce i co potwierdzają dane naszych ekspertów jego efektywność nie spada nawet w trudnych gospodarczo czasach. Najważniejszym elementem prowadzenia skutecznej afiliacji jest nieustanne analizowanie wyników działań i dostosowywanie strategii do zmieniających się warunków rynkowych. Optymalizacja może polegać też na włączaniu współpracy z nowymi wydawcami i platform, jak nowe media społecznościowe, formy współpacy, na które nie chcieliśmy się wcześniej zgodzić, np media buying. Wiele lat pracy pokazało mi, że czasami w afiliacji działają rzeczy, które wcześniej odrzucaliśmy.

Jakie są potencjalne pułapki związane z wykluczaniem określonych źródeł ruchu w programach partnerskich?

Zbyt restrykcyjne podejście do wyboru partnerów w kampanii może ograniczać zasięg działań. Zamiast wykluczać pewne źródła ruchu, lepiej jest zdefiniować jasne wytyczne, np. poprzez stworzenie listy słów zakazanych w komunikacji marketingowej. Pozwala to na bardziej elastyczne podejście i wykorzystanie różnorodnych modeli biznesowych wydawców. Kampania więc będzie zrealizowana na czas i będzie miała wiele możliwości rozwinięcia.

Jakich materiałów należy dostarczyć wydawcom do efektywnej promocji?

Dostarczanie materiałów marketingowych jest niezwykle ważne. Zapewnienie wydawcom materiałów takich jak grafiki, opisy produktów czy banery reklamowe nie tylko ułatwia im pracę, ale również gwarantuje, że marka zostanie właściwie zaprezentowana. To z kolei przekłada się na bardziej kreatywne i efektywne kampanie.Ograniczenia w tym przypadku będą działać na korzyść reklamodawcy. 

Dodatkowo warto powiedzieć o feedach produktowych. Aktualne feedy produktowe są podstawą pracy w wielu modelach biznesowych. Regularne aktualizowanie informacji o produktach, w tym opisów i cen, jest dlatego niezbędne do zapewnienia skutecznej sprzedaży.

Jakie znaczenie ma utrzymanie dobrych relacji z partnerami i jak wpływa to na ogólny sukces kampanii?

Utrzymanie dobrych relacji jest fundamentalne. Szybkie zatwierdzanie wypłat i transparentność w komunikacji budują zaufanie i lojalność wśród wydawców, co przekłada się na długoterminowy sukces i stabilność kampanii. Często długotrwała relacja między partnerami może przełożyć się na działania ambasadorskie wydawcy. Jak wiadomo wtedy wizerunek eksperta – cyfrowego twórcy – przekłada się wtedy na autentyczność marki. 

Oferowanie dodatkowych warunków wybranym wydawcom może przynieść korzyści, kiedy kampania nie performuje tak jakbyśmy tego chcieli. Indywidualne podejście do wybranych wydawców, oferowanie im specjalnych warunków, może przyciągnąć ich uwagę i zachęcić do bardziej intensywnej współpracy. To z kolei może otworzyć drzwi do nowych, efektywniejszych sposobów promocji.

Jak współpraca z ekspertami może pomóc w dostosowaniu i optymalizacji strategii marketingu partnerskiego?

Współpraca z ekspertami sieci afiliacyjnych, np. Admitad, pozwala na holistyczne spojrzenie na cele biznesowe i strategię. Szybkie przekazywanie informacji zwrotnych umożliwia nam efektywne dostosowywanie kampanii i strategii, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się środowisku e-commerce. Specjaliści sieci nie tylko widzą szczegółową analitykę, która pozwala im na podanie odpowiednich rekomendacji, ale także mają wiele lat doświadczenia w Twojej branży, więc wiedzą co działało u Twojej konkurencji. 

Optymalizacja kampanii afiliacyjnych wymaga starannego planowania, monitorowania i dostosowywania strategii. Po ustawieniu wszystkich technicznych aspektów i pełnego wglądu w statystyki, warto sprawdzić też promocje różnych produktów czy współpracę z różnymi modelami biznesowymi wydawców. Przestrzeganie powyższych rad może znacznie poprawić konwersje i ROI, budując jednocześnie silne i trwałe relacje z partnerami.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top-women
Polecamy