fbpx

POTENCJAŁ KOBIET W E-BIZNESIE – WEBINAR 1

POTENCJAŁ KOBIET W E-BIZNESIE – WEBINAR 1

„Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce” to tytuł raportu, który jest wynikiem badania kobiet, które nasza Fundacja Kobiety e-biznesu zrealizowała wspólnie z Atena Reserach & Consulting w drugim półroczu 2020 roku. Badanie zostało przeprowadzone wśród kobiet, które już dziś działają w e-biznesie lub rozważają wejście w ten obszar.

Całe spotkanie z ekspertkami oglądajcie na: https://youtu.be/OzVBnYJsyJc

Raport „Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce” to zbiór niezwykle cennych informacji dla wszystkich osób oraz podmiotów funkcjonujących w strefie e-biznesu, pokazujący wiele wartościowych danych dotyczących potrzeb i oczekiwań związanych z wejściem w e-biznes, wiedzy kobiet na temat e-commerce i dostępnych platform sprzedażowych, ale też wyzwań i barier, z jakimi przychodzi im się mierzyć.

O Deezee.pl – biznesie założonym przez Dominikę Żak 15 lat temu


„Pamiętam jak zaczynałam moją przygodę z e-comm. Moi rodzice, moja cała rodzina mało chyba wiary mieli w to, że coś takiego może się udać. Pamiętam jak wszyscy ludzie pytali:
– Jak to jest możliwe? Buty przez internet? Niemożliwe.
Ale to jest MÓJ ŚWIAT. MOJA RZECZYWISTOŚĆ – zarówno e-comm, jak i social media (…)”


Dominika Żak – Prezes, założycielka i Dyrektor Kreatywny marki Deezee, Grupa CCC

Postanowiłyśmy podzielić się wiedzą z raportu w cyklu webinariów. Każdy z nich poświęcamy innemu obszarowi. Serdecznie zapraszamy do ich obejrzenia.


O co zapytałyśmy ekspertki?

Nasz pierwszy webinar poświęciliśmy zagadnieniom związanym z „Potencjałem kobiet w e-biznesie”.

Nasze ekspertki odpowiadały na pytania:

  1. Co sądzą o skali zainteresowania e-biznesem wśród kobiet? Z czego to wynika, że aż 38% badanych jest zainteresowanych wejściem w e-biznes? A zdecydowana większość z nich chce założyć własną firmę w internecie lub przenieść obecny biznes w przestrzeń online?
  2. Na ile profil kobiet zainteresowanych e-biznesem: wykształcenie, wiek – wpisuje się w wiedzę o przedsiębiorczości kobiet w Polsce w ogóle?
  3. Jak oceniają to, w jakich obszarach chcą działać, czym chcą handlowaćw internecie? Skąd tak duże zainteresowanie sprzedażą usług edukacyjnych i szkoleniowych w świecie online?


Zaproszone ekspertki

Naszymi ekspertkami były osoby od lat związane z rozwojem przedsiębiorczości kobiet, a także rynkiem e-commerce:

  1. Patrycja Sass-Staniszewska – Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
  2. Katarzyna Wierzbowska – Założycielka i wieloletnia Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, Inicjatorka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, Współzałożycielka Funduszu VC Black Swan
  3. Dominika Żak – Prezes, założycielka i Dyrektor Kreatywny marki DeeZee, Grupa CCC
  4. Adrianna Kubik – Business Director & Board Member, They.pl


Na co zwróciły uwagę ekspertki?

Webinar pokazuje skąd bierze się tak duże zainteresowanie e-biznesem wśród kobiet.To, co szczególnie wydało się ciekawe i inspirujące dla rozmówczyń, to niesamowita odwaga kobiet do wchodzenia na rynek cyfrowy. Mimo trudnego czasu, kobiety szukają dróg/ nowych pomysłów na siebie, które pozwolą im ten czas przetrwać. Słusznie dostrzegają ogromny potencjał w e-biznesie i mimo pewnych obaw, decydują się na ten rynek wchodzić. Świadczy to o dużej przedsiębiorczości i odwadze kobiet.


Patrycja Sas-Staniszewska – Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

Jak mówi Patrycja Sass-Staniszewska – Prezes e-Izby – potencjał kobiet w e-biznesie jest ogromny, kobiety są otwarte na pogłębianie swojej wiedzy, chętnie wchodzą w ten obszar, profesjonalizują się.

„Zawsze kibicuję paniom w tym, żeby odważnie szły do przodu, pogłębiały swoją wiedzę i nie bały się działać w biznesie

Patrycja Sas-Staniszewska Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej


Katarzyna Wierzbowska – założycielka i wieloletnia Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet

Wśród kobiet obserwujemy pozytywne zjawisko oportunistycznych zachowań, zmiany kierunku biznesowego, który ogromnie przyspieszył podczas pandemii. Kobiety próbują się dostosować do nowej rzeczywistości, szukają nowych możliwości piwotowania swoich tradycyjnych biznesów i świetnie się w tym odnajdują – mówi Kasia Wierzbowska, wieloletnia Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet.

1/3 wszystkich biznesów to są biznesy kobiece, więc nie można wrzucać do jednego worka przedsiębiorczości w ogóle, tylko trzeba zrobić pewną „lupę” na biznesy kobiece

Katarzyna Wierzbowska – założycielka i wieloletnia Prezeska Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet


Adrianna Kubik – Business Director & Board Member, They.pl

48% kobiet w Polsce jest gotowa zmienić branżę – to pokazuje ich elastyczność, są otwarte na nowe w obliczu zjawisk światowych, dokształcają się, rozwijają – mówi Adrianna Kubik z They.pl.

„Jesteśmy (jako kobiety) otwarte na „nowe” i w obliczu różnych zjawisk, które mogą się pojawić – zjawisk ogólnoświatowych – radzimy sobie i jesteśmy otwarte, żeby wejść w nowy biznes, w nowy e-biznes, który rośnie w tempie dwucyfrowym

Adrianna Kubik – Business Director & Board Member, They.pl


Dominika Żak – Prezes, założycielka i Dyrektor Kreatywny marki Deezee, Grupa CCC

Oznacza to, że mamy do czynienia ze zjawiskiem przenoszenia się pewnych biznesów tradycyjnych do świata online. To, co do tej pory świadczone było głównie w kanałach tradycyjnych, przenika również do świata digitalowego.

Jednocześnie cieszy fakt, że coraz więcej kobiet pojawia się w obszarze e-commerce – mówi Dominika Żak, Prezes DeeZee. Od 15 lat działa w hermetycznym, e-commerce’owym świecie. Od wielu lat obserwuje trend przechodzenia biznesów ze świata offline do online, a teraz to bardzo mocno przyspieszyło. I wspaniale, że w tym świecie pojawia się coraz więcej kobiet, które naprawdę prężnie działają.

Kobiet w e-biznesie jest zdecydowanie mało. Nie ukrywam, że podczas tych 15 lat w ogóle nie spotykałam kobiet w tym biznesie. To nie jest tak, że spotykałam je czasami albo w 1/3 to były kobiety. (…) Próbowałam kiedyś policzyć kobiety, które pokazały się na mojej drodze i to była jedna pani

Dominika Żak – Prezes, założycielka i Dyrektor Kreatywny marki Deezee, Grupa CCC


Co chcą sprzedawać w internecie kobiety?

Aż 36% kobiet zadeklarowało, że chciałoby sprzedawać w internecie usługi  edukacyjne i szkoleniowe.

Rozwijanie biznesów w obszarze usług online, to temat mocno dyskusyjny, jak twierdzą nasi eksperci. Z jednej strony, usługi – to naturalny obszar biznesowy dla kobiet, posiadają one naturalną łatwość nawiązywania relacji, wysokie umiejętności komunikacyjne, w tym przez internet. Na rynku jest też bardzo duże zapotrzebowanie na szkolenia z różnych obszarów, w tym z e-commerce.

Z drugiej, rodzi się pytanie, czy rynek będzie w stanie wchłonąć tak dużo usług internetowych, bo pojawia się wiele bezpłatnych treści, coraz trudniej zaistnieć z płatnymi formatami, bo wiele światowej sławy uniwersytetów, czy instytucji świadczy bezpłatne usługi edukacyjne.

Reasumując, rynek e-commerce ma ogromny potencjał, a pandemia, mimo wszystkich swoich wad i poważnych konsekwencji jakie przyniosła, sprawiła, że jest on otwarty jeszcze bardziej niż dotąd.

Cały webinar możecie obejrzeć na naszym profilu na Youtube:
https://youtu.be/OzVBnYJsyJc

A już w kolejnym webinarze: Wyzwania, drivery i bariery w prowadzeniu e-biznesu.

Zapraszamy serdecznie.

Fundacja Kobiety e-biznesu