Pozycjonowanie stron w wersji DIY | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Pozycjonowanie stron w wersji DIY

Pozycjonowanie stron w wersji DIY

Pozycjonowanie stron w wersji DIY

Firmowa strona internetowa, która zajmuje wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania – do tego dążą wszyscy. Niektórzy jednak decydują się na samodzielne prowadzenie działań w zakresie SEO. Czy jednak pozycjonowanie stron w wersji DIY ma sens? Dowiedz się więcej.

Pozycjonowanie strony www to konieczność, aby witryna była widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Chociaż tego typu działaniami zajmują się agencje SEO, wielu przedsiębiorców próbuje swoich sił w tym zakresie.

Pozycjonowanie strony – dlaczego jest ważne?

Dążenie do zajęcia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania ma kluczowe znaczenie. Chodzi o to, aby „pokazać się” szerokiemu gronu internautów, wśród których znajdują się potencjalni klienci. W związku z tym, że większość użytkowników ogranicza się do przejrzenia zaledwie 1-2 podstron wyników, przedsiębiorcy robią wszystko, aby dotrzeć do TOP10.

Należy przy tym podkreślić, że tylko profesjonalne pozycjonowanie strony przyniesie wymierne rezultaty. Zanim więc zdecydujesz się na samodzielne prowadzenie działań, przeanalizuj „za i przeciw”. Być może współpraca z agencją taką jak np. Fabryka Marketingu okaże się jednak lepszym rozwiązaniem.

Pozycjonowanie strony w wersji DIY – od czego zacząć?

Warto mieć świadomość, że pozycjonowanie to nie tylko dobór odpowiednich słów kluczowych i umieszczenie ich w treściach na stronie www. Jest to bardziej złożony proces, który należy rozpocząć od przeprowadzenia audytu stron, a dopiero potem można przystąpić do optymalizacji.

W ramach audytu SEO warto zwrócić uwagę na takie elementy jak np.:

  • indeksowanie,
  • poprawność adresów URL,
  • szybkość ładowania się strony,
  • responsywność,
  • strukturę witryny,
  • jakość i liczbę linków przychodzących.

Audyt pozwoli określić, jakie elementy wymagają poprawy itp. Następnie można przeprowadzić działania optymalizacyjne on-site, które powinny uwzględniać m.in.:

  • dobór odpowiednich słów kluczowych i umieszczenie ich w treściach,
  • poprawę jakości treści na stronie lub dodanie nowych tekstów,
  • wyeliminowanie duplikatów treści,
  • poprawę witryny pod kątem UX.

Kolejny etap to optymalizacja off-site, która powinna uwzględnić takie działania jak np. link building, analizę konkurencji.

Samodzielne pozycjonowanie strony – czy jest możliwe?

Nieograniczony dostęp do bezpłatnych poradników, możliwość uczestniczenia w kursach – to wszystko sprawia, że pozycjonowanie strony w wersji DIY cieszy się dużym zainteresowaniem. Głównym powodem jest chęć poczynienia oszczędności, ponieważ działania SEO potrafią sporo kosztować.

Samodzielne pozycjonowanie strony jest możliwe, ale… nie zawsze przyniesie oczekiwane efekty – szczególnie, jeśli przedsiębiorca nie dysponuje dostateczną wiedzą. Co innego poznać podstawy pozycjonowania, a co innego – teorię przełożyć na praktykę. Trzeba nie tylko orientować się w tym temacie, ale także na bieżąco śledzić zmiany algorytmów – po to, aby szybko zareagować na „nowości” wprowadzane przez Google. Ponadto wymaga dostępu do zaawansowanych narzędzi, które pozwolą nie tylko na dobieranie słów kluczowych, ale i analizę konkurencji, monitorowanie widoczności strony itp. To wszystko sporo kosztuje.

Pamiętaj! Samodzielne pozycjonowanie strony jest możliwe, jednak wymaga od ciebie maksymalnego zaangażowania. Musisz poświęcić czas nie tylko na przeprowadzenie konkretnych działań, ale i śledzenie zmian algorytmów czy nowinek branżowych.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top-women
Polecamy