Profil firmowy na Facebook | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Profil firmowy na Facebook

Profil firmowy na Facebook

Od czego zacząć tworzenie profilu na Facebook?

Na wstępie warto zaznaczyć, dlaczego mając w planach prowadzenie działań reklamowych na Facebooku, powinniśmy założyć fanpage zwany również stroną firmową.

Bardzo często osoby stawiające pierwsze kroki w Social Media, w tym na Facebooku, reklamują swoje produkty i usługi za pomocą prywatnego profilu w tymże medium. Nie jest to błędem, jednak znacznie lepsze efekty można osiągnąć przenosząc takie działania na profil firmowy, który daje nam o wiele większe możliwości.

Krok 1 – Utworzenie i konfiguracja profilu firmowego

Jeśli posiadasz już profil prywatny na Facebooku, za jego pomocą możesz stworzyć swoją stronę firmową. W tym celu odwiedź link ​www.facebook.com/pages/create/​, a następnie przejdź przez proces tworzenia swojego fanpage’a wybierając kolejno opcje pojawiające się na ekranie. Gdy profil zostanie utworzony, pozostanie Ci uzupełnienie go niezbędnymi informacjami o Twojej marce. Rozpocznij od dodania awatara – najlepiej sprawdza się logotyp firmy, ale pamiętaj, że jest on kadrowany po okręgu, więc upewnij się, że nie zostanie przycięty żaden element logo.

Cover photo konta Facebook

Drugim bardzo ważnym krokiem jest dodanie cover photo, inaczej mówiąc zdjęcia w tle Twojej strony firmowej na Facebooku. Baner ten jest widoczny na samej górze zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych, potraktuj go więc jak nagłówek i umieść zachęcające zdjęcie, hasło i konkretne informacje. Teraz pozostaje Ci już uzupełnienie zakładki Informacje, w których znajdują się między innymi takie bloki jak: dane teleadresowe firmy, godziny otwarcia, odnośnik do strony www.

profil Facebook

Krok 2 – Wybór szablonu fanpage’a

Facebook daje nam możliwość wyboru szablonu i zakładek profilu firmowego. Po przejściu do sekcji Ustawienia strony znajdziesz opcję konfiguracji widoku strony i zawartych na niej kart. Wyłącz te, które są dla Ciebie zbędne, a następnie włącz zakładki, które będą idealnie pasować do prowadzonej przez Ciebie działalności. W tym miejscu również możesz ustawić kolejność kart, które na komputerach ułożone są pionowo po lewej stronie na Twoim fanpage. Na urządzeniach mobilnych pojawią się poziomo, tuż pod cover photo i awatarem strony.

Krok 3 – O nas, czyli historia

Od jakiegoś czas Facebook udostępnił dla profili firmowych specjalny blok, który możesz przygotować na wzór zakładki “O nas” na Twojej stronie internetowej. Będziesz mieć możliwość dodania baneru nagłówkowego, zdjęć, czy też tekstu z większą ilością opcji edycji (np. pogrubienie tekstu, użycie znaczników H1 czy H2). Warto mądrze wykorzystać tę zakładkę – nadać jej zachęcającą nazwę oraz dodać przyciągający baner.

Krok 4 – Zrób plan postów i działaj!

Wszyscy wiemy jak bardzo ważne jest ustalenie strategia lub chociaż planu komunikacji marki w sieci. Ustal co chcesz publikować na swojej stronie firmowej, zrób plan postów, zaplanuj kilka wpisów na przód i działaj!

Autor: Gabriela Piwowarska

Poznaj naszych Edukatorów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top-women
Polecamy