Programy lojalnościowe dla firm — dlaczego warto?
E-commerce to prężnie rozwijająca się branża. Przy pomocy jej kanałów coraz więcej z nas robi zakupy. Według najnowszych raportów już blisko 90% Polaków decyduje się na zakupy online. Ma to swoje odzwierciedlenie także w działaniach przedsiębiorców, którzy upatrują duży potencjał sprzedażowy właśnie w e-commerce. Aby go w pełni wykorzystać, trzeba jakoś zatrzymać przy sobie raz pozyskanych odbiorców. Dlatego większość firm nie pyta, czy inwestycja w programy lojalnościowe się opłaca, ale dlaczego warto budować lojalność wśród klientów?
Czym są programy lojalnościowe dla firm?
W zasadzie każdy program lojalnościowy jest tak samo zbudowany, jego podstawę stanowią bowiem proste działania, a mianowicie: kupowanie, zbieranie benefitów i wymienianie ich na nagrody. Oczywiście same programy dzielą się jeszcze na poszczególne podtypy, które można precyzyjnie dopasować do potrzeb poszczególnych odbiorców. Podstawa, choć solidna, nie zawsze jest jednak wystarczająca. Pozostaje jeszcze kwestia budowania dobrych relacji, a odpowiednio wykorzystane narzędzia gratyfikacji wyróżnią właśnie Twoje programy lojalnościowe B2B.
Korzyści dla firmy
Programy lojalnościowe dla firmy są świetnym środkiem do wzmocnienia wizerunku marki, budowania zaufania, a także przynoszą korzyści biznesowe oraz finansowe. Takie programy zachęcają konsumentów do podejmowania decyzji zakupowych, w których wydatki są większe niż zamierzone (dołożenie dodatkowych produktów to szansa na większe premie).
Niezaprzeczalną korzyścią jest również pomoc w utrzymaniu obecnych klientów marki. Oferowane nagrody sprawiają, że firma jest odbierana jako bardziej atrakcyjna, a świadomość marki rośnie.
Programy lojalnościowe dla firm to także doskonały sposób na przyciągnięcie nowych klientów, budowanie przewagi konkurencyjnej oraz większej rozpoznawalności zarówno online, jak i offline.
Agencja Smolar — każdy wygrywa
Zaoferuj swoim klientom B2B, to coś więcej niż konkurencja. Odpowiednio wdrożone programy lojalnościowe to różnorakie aktywności promocyjne (oferty specjalne, nagrody rzeczowe i finansowe, budowanie relacji, ocieplanie wizerunku itd.), dzięki którym zyskuje zarówno firma-organizator, jak i przedsiębiorca-uczestnik.
Dla konsumenta to korzyści i nagrody za dokonane zakupy, a dla firmy profity zarówno finansowe, biznesowe, jak i wizerunkowe. Nie należy zapominać, że dobre programy lojalnościowe dla firmy pomagają także w lepszym zrozumieniu zachowań odbiorców i obraniu efektywniejszej strategii na przyszłość.