PWA przepustką do budowy doświadczeń Twoich klientów | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

PWA przepustką do budowy doświadczeń Twoich klientów

PWA przepustką do budowy doświadczeń Twoich klientów

Nie da się prowadzić nowoczesnej firmy bez obecności w sieci. Owszem, osiedlowy sklep obejdzie się bez promocji w Internecie, pewnie będzie całkiem prężnie działał, jeśli tylko zadba o jakość produktów i obsługi. Jeśli jednak Twoje aspiracje wychodzą poza najbliższą okolicę – potrzebujesz strony internetowej. Pozwoli ona rozszerzyć zasięg Twoich działań i osiągnąć skalowalność biznesu. Chęć rozwoju i bycia liderem w Twojej branży zaprowadzi Cię za to do uzasadnionej chęci posiadania aplikacji mobilnej. Pozwoli ona być w stałym kontakcie z klientami i wspomoże proces lojalizacji.

Niestety, jak to często bywa, tak strony internetowe jak i aplikacje mają swoje plusy i minusy. Co zrobić, by wziąć to co najlepsze z obu i stworzyć technologię idealną? Albo inaczej: co to jest PWA i dlaczego warto zainwestować swoje siły i środki w wykorzystanie Progressive Web App dla swojego biznesu? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

Co oznacza PWA?

PWA to “progressive web app”, czyli “progresywna aplikacja internetowa”. Łączy ona w sobie najlepsze cechy aplikacji natywnej oraz strony internetowej, które pomagają stworzyć środowisko spójnych doświadczeń użytkownika. To właśnie dbałość o użytkownika spowodowała, że w IMAGINE często sięgamy po technologię PWA i tworzymy w oparciu o nią nasze produkty czy rozwiązania dla naszych klientów. Co sprawia, że firmy decydują się na taki kierunek? Tu warto przytoczyć najważniejsze jej cechy, decydujące o atrakcyjności opartych o nią rozwiązań.

Główne argumenty “za” PWA

Do szczególnie przykuwających uwagę i często determinujących decyzje naszych klientów możliwości, które daje PWA, należą:

  1. Responsywność

Rozwiązania PWA są doskonale przystosowane do różnego rodzaju urządzeń i ich rozdzielczości. Korzystanie ze strony stworzonej w PWA na urządzeniach mobilnych i desktopowych dostarcza pozytywnych i spójnych doświadczeń.

  1. Szybkość ładowania strony

Dzięki zapisaniu w pamięci telefonu, PWA po inicjalnym ładowaniu nie musi pobierać treści ponownie. To bardzo ważne z punktu widzenia biznesu: skraca czas ładowania strony i pozwala zminimalizować ryzyko odrzucenia, które może być wzbudzone zniecierpliwieniem użytkownika.

  1. Możliwość działania offline

PWA nie potrzebuje zasięgu sieci, by działać. Treści tam zawarte można przeglądać nawet bez łącza internetowego. Pozwala to na częstszy i wygodniejszy kontakt z marką, bez względu na ograniczenia sieci. Oczywiście aplikacje PWA, jak każde inne, nie są w stanie dostarczyć offline niektórych funkcji, takich jak np. składanie zamówienia czy zakup. Do tego zawsze potrzeba stabilnego łącza.

  1. Doświadczenie użytkownika

Doświadczenia z użytkowania stron w PWA są zbliżone do doświadczeń z użytkowania aplikacji mobilnych, np. dzięki możliwości korzystania z NFC, ukrycia paska przeglądarki i UI bardzo przyjaznym dla mobile.

  1. Zawsze pod ręką

PWA nie wymaga wyszukiwania w sklepie z aplikacjami. Wystarczy zainstalować skrót do na ekranie smartfona, aby być w kontakcie z marką na wyciągnięcie kciuka.

  1. W stałym kontakcie

PWA pozwala na wysyłanie powiadomień push, dzięki czemu kontakt klienta z marką jest o wiele prostszy – szybciej i skuteczniej można informować o szczególnych wydarzeniach czy promocjach.

  1. Lepsze pozycje w Google

Wyszukiwarka z Mountain View docenia działania na rzecz doświadczenia użytkownika i nagradza strony, które o nie dbają – jak PWA właśnie –  wyższymi pozycjami

  1. Niższe koszty

PWA łączy w sobie stronę internetową i aplikację mobilną, dlatego redukuje konieczność tworzenia obydwu platform, aby dotrzeć do różnych segmentów klientów. Pozwala to zaoszczędzić czas i pieniądze. Warto wspomnieć też o tym, że PWA w prosty sposób da się kolportować: wystarczy rozesłać link.

  1. Łatwość wdrożenia i aktualizacji

Strony w tej technologii nie wymagają wdrożenia i aktualizacji w sklepach Appstore i Google Play, ponieważ wciąż pozostają stronami internetowymi. W związku z tym są aktualizowane jak klasyczne strony. To mocno upraszcza życie zarówno marki (zmniejszając czasochłonność i koszty), jak i konsumenta, z którego zdejmujemy ciężar aktualizacji i ściągania nowych wersji.

  1. Bezpieczeństwo

Szyfrowanie w protokole HTTPS pozwala na zabezpieczenie użytkownika przed potencjalnymi zagrożeniami z sieci.

Do czego przyda Ci się PWA?

Łączenie w sobie tak wielu cech, pożądanych zarówno przez użytkowników, jak i ludzi biznesu, wynosi PWA na silną pozycję wśród sposobów komunikacji na linii marka-odbiorca. Dlatego w portfolio IMAGINE dajemy naszym klientom rozwiązania, które stworzyliśmy w oparciu o tę technologię.

eKatalogi

To funkcjonujące w sieci katalogi, przenoszące w strefę online doświadczenia znane z przeglądania gazetek promocyjnych lub katalogów firmowych. Mają za zadanie prezentować ofertę biznesową firm – realizują założenie ulotek czy katalogów papierowych, są jednak od nich o wiele nowocześniejsze, prostsze w obsłudze i kolportażu oraz – co najważniejsze-  tańsze.

Ich walory doceniła marka Sephora, wykorzystując to przy wdrożeniu eKatalogu.

Co jako marka możesz zyskać, korzystając z rozwiązania, jakim jest eKatalog w PWA?

eKatalog pomaga Ci w osiąganiu celów sprzedażowych.

Służy nie tylko prezentacji produktów, ale też ich sprzedaży. Dzięki skróceniu ścieżki od contentu i emocji do zakupu, jako marka masz szansę na poprawę konwersji oraz wzrost zaangażowania klientów w relacje z marką. Całość zapewnia również pełna integracja z eCommerce marki.

eKatalog wpływa na optymalizację kosztów w Twojej firmie


Jest tańszy w stworzeniu i dystrybucji w porównaniu z wersją papierową.
Wystarczy umieścić go na serwerze a link do niego przesłać do klientów i dystrybuować w dostępnych marce kanałach komunikacji. Klienci również mogą dzielić się eKatalogiem między sobą i nadal mieć do niego dostęp, co przy wersji papierowej było niemożliwe. eKatalog lubi efekt wirusowy, a Twoja marka na nim zyskuje.

eKatalog jest ekologiczny, więc masz wpływ na Planet Corporate Responsibility.


W sytuacji kompletnej rezygnacji z papierowej wersji katalogu Twoja firma niweluje zużycie naturalnych zasobów planety i emisji złych substancji, co nie tylko działa na rzecz środowiska, ale również pomaga obniżyć Ci koszty marketingowe.

eKatalog angażuje Twoich klientów, ponieważ wykorzystuje elementy interaktywne i multimedia (niedostępne dla katalogu papierowego lub zwykłego PDF-a), np. animacje, filmy.

eKatalog pozwala być Twojej marce w stałej łączności z klientem.


Jako marka możesz być w stałym kontakcie z Twoim klientem dzięki powiadomieniom push o nowych promocjach lub nowej edycji katalogu promocyjnego. Możesz również skorzystać z grywalizacji, dodatkowo angażując swoich klientów i obdarowując ich kodami rabatowymi do realizacji podczas zakupów.

 

E-commerce oparty na PWA

Z technologii PWA korzystamy również, tworząc dla naszych klientów sklepy internetowe. Specjalna formuła headless e-commerce zakłada stworzenie lekkiego i szybkiego front-endu w PWA. Taki front komunikuje się z back-endem za pomocą REST API. Skonstruowany w ten sposób sklep internetowy pozwala wprowadzić praktycznie wszystkie funkcje tradycyjnego sklepu internetowego, a do tego wykorzystać możliwości, które daje PWA. Dzięki temu eklektycznemu podejściu łatwiej osiągnąć cele biznesowe. Sklepy internetowe, wykorzystujące technologię PWA, mają szereg zalet, które o tym decydują:

  • szybkie ładowanie, które minimalizuje współczynnik odrzuceń,
  • PWA zajmują mniej miejsca po zapisaniu w pamięci urządzenia,
  • technologia PWA pozwala osiągnąć wyższy poziom responsywności niż tradycyjna strona internetowa,
  • odpowiednie szyfrowanie zabezpiecza zakupy w sklepie internetowym.

Warto, aby właściciele firm i przedsiębiorcy, planujący stworzenie sklepu internetowego mieli na uwadze PWA już podczas planowania swojego e-commerce. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by przebudować istniejący sklep do technologii PWA.

Transformacja cyfrowa z PWA

Połączenie najlepszych cech technologicznych aplikacji mobilnej i strony internetowej wyraźnie ma na celu osiąganie celów sprzedażowych. To też wyjście naprzeciw potrzebom użytkowników i sprawną transformację cyfrową firm. To właśnie główna przyczyna powstania PWA i powód, dla którego ta technologia coraz częściej gości na naszych smartfonach.

Wpływ na to mają bezdyskusyjne zalety PWA jako nowoczesnego i użytecznego rozwiązania, zarówno dla biznesu, jak i użytkowników końcowych. Pojawianie się nowych produktów, takich jak autorskie eKatalogi czy sklepy internetowe w modelu PWA, to spektrum możliwości dla obecności online jest coraz większe i warto wybrać to, które najlepiej realizuje do potrzeb naszych i naszych klientów.

—-

Jeśli chcesz nas zapytać o szczegóły wdrożenia PWA dla Twojego biznesu, zapraszamy do kontaktu: box@imagine.am

Dowiedz się więcej o PWA oglądając video https://www.youtube.com/watch?v=xqIImH9Wmdg

Więcej porad i inspiracji znajdziesz w naszej strefie wiedzy https://www.kobietyebiznesu.pl/strefawiedzy/

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy