PWA przepustką do budowy doświadczeń Twoich klientów

Nie da się prowadzić nowoczesnej firmy bez obecności w sieci. Owszem, osiedlowy sklep obejdzie się bez promocji w Internecie, pewnie będzie całkiem prężnie działał, jeśli tylko zadba o jakość produktów i obsługi. Jeśli jednak Twoje aspiracje wychodzą poza najbliższą okolicę – potrzebujesz strony internetowej. Pozwoli ona rozszerzyć zasięg Twoich działań i osiągnąć skalowalność biznesu. Chęć rozwoju i bycia liderem w Twojej branży zaprowadzi Cię za to do uzasadnionej chęci posiadania aplikacji mobilnej. Pozwoli ona być w stałym kontakcie z klientami i wspomoże proces lojalizacji.
Niestety, jak to często bywa, tak strony internetowe jak i aplikacje mają swoje plusy i minusy. Co zrobić, by wziąć to co najlepsze z obu i stworzyć technologię idealną? Albo inaczej: co to jest PWA i dlaczego warto zainwestować swoje siły i środki w wykorzystanie Progressive Web App dla swojego biznesu? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Co oznacza PWA?
PWA to “progressive web app”, czyli “progresywna aplikacja internetowa”. Łączy ona w sobie najlepsze cechy aplikacji natywnej oraz strony internetowej, które pomagają stworzyć środowisko spójnych doświadczeń użytkownika. To właśnie dbałość o użytkownika spowodowała, że w IMAGINE często sięgamy po technologię PWA i tworzymy w oparciu o nią nasze produkty czy rozwiązania dla naszych klientów. Co sprawia, że firmy decydują się na taki kierunek? Tu warto przytoczyć najważniejsze jej cechy, decydujące o atrakcyjności opartych o nią rozwiązań.
Główne argumenty “za” PWA
Do szczególnie przykuwających uwagę i często determinujących decyzje naszych klientów możliwości, które daje PWA, należą:
- Responsywność
Rozwiązania PWA są doskonale przystosowane do różnego rodzaju urządzeń i ich rozdzielczości. Korzystanie ze strony stworzonej w PWA na urządzeniach mobilnych i desktopowych dostarcza pozytywnych i spójnych doświadczeń.
- Szybkość ładowania strony
Dzięki zapisaniu w pamięci telefonu, PWA po inicjalnym ładowaniu nie musi pobierać treści ponownie. To bardzo ważne z punktu widzenia biznesu: skraca czas ładowania strony i pozwala zminimalizować ryzyko odrzucenia, które może być wzbudzone zniecierpliwieniem użytkownika.
- Możliwość działania offline
PWA nie potrzebuje zasięgu sieci, by działać. Treści tam zawarte można przeglądać nawet bez łącza internetowego. Pozwala to na częstszy i wygodniejszy kontakt z marką, bez względu na ograniczenia sieci. Oczywiście aplikacje PWA, jak każde inne, nie są w stanie dostarczyć offline niektórych funkcji, takich jak np. składanie zamówienia czy zakup. Do tego zawsze potrzeba stabilnego łącza.
- Doświadczenie użytkownika
Doświadczenia z użytkowania stron w PWA są zbliżone do doświadczeń z użytkowania aplikacji mobilnych, np. dzięki możliwości korzystania z NFC, ukrycia paska przeglądarki i UI bardzo przyjaznym dla mobile.
- Zawsze pod ręką
PWA nie wymaga wyszukiwania w sklepie z aplikacjami. Wystarczy zainstalować skrót do na ekranie smartfona, aby być w kontakcie z marką na wyciągnięcie kciuka.
- W stałym kontakcie
PWA pozwala na wysyłanie powiadomień push, dzięki czemu kontakt klienta z marką jest o wiele prostszy – szybciej i skuteczniej można informować o szczególnych wydarzeniach czy promocjach.
- Lepsze pozycje w Google
Wyszukiwarka z Mountain View docenia działania na rzecz doświadczenia użytkownika i nagradza strony, które o nie dbają – jak PWA właśnie – wyższymi pozycjami.
- Niższe koszty
PWA łączy w sobie stronę internetową i aplikację mobilną, dlatego redukuje konieczność tworzenia obydwu platform, aby dotrzeć do różnych segmentów klientów. Pozwala to zaoszczędzić czas i pieniądze. Warto wspomnieć też o tym, że PWA w prosty sposób da się kolportować: wystarczy rozesłać link.
- Łatwość wdrożenia i aktualizacji
Strony w tej technologii nie wymagają wdrożenia i aktualizacji w sklepach Appstore i Google Play, ponieważ wciąż pozostają stronami internetowymi. W związku z tym są aktualizowane jak klasyczne strony. To mocno upraszcza życie zarówno marki (zmniejszając czasochłonność i koszty), jak i konsumenta, z którego zdejmujemy ciężar aktualizacji i ściągania nowych wersji.
- Bezpieczeństwo
Szyfrowanie w protokole HTTPS pozwala na zabezpieczenie użytkownika przed potencjalnymi zagrożeniami z sieci.
Do czego przyda Ci się PWA?
Łączenie w sobie tak wielu cech, pożądanych zarówno przez użytkowników, jak i ludzi biznesu, wynosi PWA na silną pozycję wśród sposobów komunikacji na linii marka-odbiorca. Dlatego w portfolio IMAGINE dajemy naszym klientom rozwiązania, które stworzyliśmy w oparciu o tę technologię.
eKatalogi
To funkcjonujące w sieci katalogi, przenoszące w strefę online doświadczenia znane z przeglądania gazetek promocyjnych lub katalogów firmowych. Mają za zadanie prezentować ofertę biznesową firm – realizują założenie ulotek czy katalogów papierowych, są jednak od nich o wiele nowocześniejsze, prostsze w obsłudze i kolportażu oraz – co najważniejsze- tańsze.
Ich walory doceniła marka Sephora, wykorzystując to przy wdrożeniu eKatalogu.

Co jako marka możesz zyskać, korzystając z rozwiązania, jakim jest eKatalog w PWA?
eKatalog pomaga Ci w osiąganiu celów sprzedażowych.
Służy nie tylko prezentacji produktów, ale też ich sprzedaży. Dzięki skróceniu ścieżki od contentu i emocji do zakupu, jako marka masz szansę na poprawę konwersji oraz wzrost zaangażowania klientów w relacje z marką. Całość zapewnia również pełna integracja z eCommerce marki.
eKatalog wpływa na optymalizację kosztów w Twojej firmie
Jest tańszy w stworzeniu i dystrybucji w porównaniu z wersją papierową.
Wystarczy umieścić go na serwerze a link do niego przesłać do klientów i dystrybuować w dostępnych marce kanałach komunikacji. Klienci również mogą dzielić się eKatalogiem między sobą i nadal mieć do niego dostęp, co przy wersji papierowej było niemożliwe. eKatalog lubi efekt wirusowy, a Twoja marka na nim zyskuje.
eKatalog jest ekologiczny, więc masz wpływ na Planet Corporate Responsibility.
W sytuacji kompletnej rezygnacji z papierowej wersji katalogu Twoja firma niweluje zużycie naturalnych zasobów planety i emisji złych substancji, co nie tylko działa na rzecz środowiska, ale również pomaga obniżyć Ci koszty marketingowe.
eKatalog angażuje Twoich klientów, ponieważ wykorzystuje elementy interaktywne i multimedia (niedostępne dla katalogu papierowego lub zwykłego PDF-a), np. animacje, filmy.
eKatalog pozwala być Twojej marce w stałej łączności z klientem.
Jako marka możesz być w stałym kontakcie z Twoim klientem dzięki powiadomieniom push o nowych promocjach lub nowej edycji katalogu promocyjnego. Możesz również skorzystać z grywalizacji, dodatkowo angażując swoich klientów i obdarowując ich kodami rabatowymi do realizacji podczas zakupów.
E-commerce oparty na PWA
Z technologii PWA korzystamy również, tworząc dla naszych klientów sklepy internetowe. Specjalna formuła headless e-commerce zakłada stworzenie lekkiego i szybkiego front-endu w PWA. Taki front komunikuje się z back-endem za pomocą REST API. Skonstruowany w ten sposób sklep internetowy pozwala wprowadzić praktycznie wszystkie funkcje tradycyjnego sklepu internetowego, a do tego wykorzystać możliwości, które daje PWA. Dzięki temu eklektycznemu podejściu łatwiej osiągnąć cele biznesowe. Sklepy internetowe, wykorzystujące technologię PWA, mają szereg zalet, które o tym decydują:
- szybkie ładowanie, które minimalizuje współczynnik odrzuceń,
- PWA zajmują mniej miejsca po zapisaniu w pamięci urządzenia,
- technologia PWA pozwala osiągnąć wyższy poziom responsywności niż tradycyjna strona internetowa,
- odpowiednie szyfrowanie zabezpiecza zakupy w sklepie internetowym.
Warto, aby właściciele firm i przedsiębiorcy, planujący stworzenie sklepu internetowego mieli na uwadze PWA już podczas planowania swojego e-commerce. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by przebudować istniejący sklep do technologii PWA.
Transformacja cyfrowa z PWA
Połączenie najlepszych cech technologicznych aplikacji mobilnej i strony internetowej wyraźnie ma na celu osiąganie celów sprzedażowych. To też wyjście naprzeciw potrzebom użytkowników i sprawną transformację cyfrową firm. To właśnie główna przyczyna powstania PWA i powód, dla którego ta technologia coraz częściej gości na naszych smartfonach.
Wpływ na to mają bezdyskusyjne zalety PWA jako nowoczesnego i użytecznego rozwiązania, zarówno dla biznesu, jak i użytkowników końcowych. Pojawianie się nowych produktów, takich jak autorskie eKatalogi czy sklepy internetowe w modelu PWA, to spektrum możliwości dla obecności online jest coraz większe i warto wybrać to, które najlepiej realizuje do potrzeb naszych i naszych klientów.
—-
Jeśli chcesz nas zapytać o szczegóły wdrożenia PWA dla Twojego biznesu, zapraszamy do kontaktu: box@imagine.am
Dowiedz się więcej o PWA oglądając video https://www.youtube.com/watch?v=xqIImH9Wmdg
Więcej porad i inspiracji znajdziesz w naszej strefie wiedzy https://www.kobietyebiznesu.pl/strefawiedzy/