Techniki sprzedażowe w 2024 r.: co nowego na rynku sprzedażowym? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Techniki sprzedażowe w 2024 r.: co nowego na rynku sprzedażowym?

Techniki sprzedażowe w 2024 r.: co nowego na rynku sprzedażowym?

Na przestrzeni lat podejście do sprzedaży ewoluuje. Zmienia się postrzeganie tego procesu i podejście do klienta. Jakie trendy są wyraźnie widoczne obecnie?

Sprzedaż w dobie nowoczesnych technologii

Nowoczesny proces sprzedażowy został w dużej mierze zautomatyzowany. Klient sam dodaje do swojego koszyka kolejne produkty i na tej podstawie generuje się faktura. Zamówienie od razu spływa do osób odpowiedzialnych za jego komplementację. Wszystko to sprawia, że przebiega znacznie sprawniej. Oprócz tego rośnie rola AI, czyli sztucznej inteligencji umożliwiającej lepsze zrozumienie potrzeb i zachowań konsumentów. Tak samo coraz powszechniejsze jest zastosowanie chatbotów.

Nowy wymiar kontaktu z klientem

Coraz częściej sprzedaż przenosi się do internetu, co niesie za sobą poważne konsekwencje. Proces sprzedażowy odbywa się bez bezpośredniego kontaktu z klientem. Trzeba więc jak najlepiej poznać jego potrzeby i oczekiwania. Oferty w branży e-commerce muszą przyciągać i wyróżniać się na tle konkurencji. Część firm dba o to, by kupujący mieli szansę na nowe unikalne doświadczenia zakupowe.

Rośnie rola mediów społecznościowych

W związku z brakiem bezpośredniego kontaktu konieczne są inne sposoby na nawiązanie relacji i zwiększenie lojalności. Tutaj dużą rolę odgrywają media społecznościowe. Ich specyficzna komunikacja pomaga podtrzymać kontakt z kontrahentami i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Sama sprzedaż też może odbywać się za pośrednictwem mediów społecznościowych, przykładem są coraz powszechniejsze zakupy na żywo.

Personalizacja reklam i oferty

Klient chce czuć się ważny i wyróżniony. Nowoczesne techniki sprzedażowe to uwzględniają, dlatego coraz częściej można liczyć na personalizację oferty pod kątem indywidualnych preferencji. Tę personalizację łatwo zauważyć też w innych formach komunikacji jak wyświetlające się w sieci reklamy.

Dostawa Out-of-home

Wśród technik mających przyciągnąć klientów stosuje się dostawy Out-of-home. Pod tym pojęciem kryje się możliwość odbioru zamówienia poza swoim miejscem zamieszkania. Mowa tutaj o paczkomatach i punktach partnerskich. Rozwiązanie to jest szczególnie popularne wśród osób pracujących i często przebywających poza domem. Już nie muszą czekać na kuriera, a paczkę odbiorą o dowolnej porze.

Rola szkoleń sprzedażowych w podążaniu za trendami

Wymieniliśmy kilka trendów, które się umacniają, ale nie wyczerpują one pełni tego, co wykorzystuje się w procesie sprzedaży. Jednak wyraźnie widać, że przebiega to zupełnie inaczej niż kilkanaście, czy nawet kilka lat temu. Technologie cyfrowe rozwijają się w ekspresowym tempie, a wraz z nimi jest wiele zmian w różnych obszarach, w tym w sprzedaży. Jedynie podążając za trendami, można zjednać klientów coraz bardziej ceniących wygodę i oszczędność czasu. Wiedzy na temat współcześnie stosowanych technik sprzedażowych i tego, jak powinno wyglądać zjednywanie klientów, dostarczają szkolenia sprzedażowe. Wśród tych, jakie mamy do wyboru, są m.in. kursy na temat określania i docierania do grupy docelowej klientów, warsztaty dotyczące języka korzyści w sprzedaży, motywowania handlowców.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top-women
Polecamy