Top 12 prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Top 12 prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Top 12 prostych sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Chcesz rozwinąć Twój sklep online? Dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce? A może nie zadowalają Cię Twoje obecne wyniki? Zwiększenie sprzedaży wymaga systematycznej pracy, zaangażowania i wprowadzania nowych rozwiązań. Poznaj listę skutecznych sposobów, które pozwolą Ci uzyskać lepsze wyniki w Twoim sklepie internetowym.

1. Przygotuj kody rabatowe

Specjalne okazje pomogą Ci przyciągnąć do sklepu nowych klientów, ale także zachęcić stałych użytkowników do kolejnych zakupów. Dzięki temu użytkownicy będą mieli więcej powodów do dokonania transakcji. Kody rabatowe możesz oferować w newsletterze, na stronie głównej sklepu lub za pomocą pop-upów. 

Sklep internetowy diuneo.pl działający na oprogramowaniu Sky-Shop

Warto także oferować kody ograniczone czasowo. W ten sposób zmotywujesz klientów do skorzystania z promocji. Pamiętaj też, żeby umieścić w koszyku pole na wpisanie kodu. Po jego użyciu powinno następować automatyczne przeliczenie wartości produktów. 

2. Korzystaj z promocji okresowych

Ograniczenie czasowe promocji sprawia, że klienci szybciej podejmują decyzje zakupowe. Zgodnie z regułą niedostępności ludzie pragną rzeczy, które są trudno osiągalne lub jest ich mało. Właśnie dlatego ograniczenia czasowe zwiększają atrakcyjność oferty. Aby wykorzystać tę regułę, włącz licznik promocji na swojej stronie. 

Specjalną ofertę możesz zaprezentować na karcie produktu. W ten sposób klient zobaczy przekreśloną starą cenę, nową cenę i czas pozostały do końca promocji. Będzie miał zatem większą motywację, aby szybko dokonać transakcji. 

Sklep shelbi.pl działający na oprogramowaniu Sky-Shop

3. Oferuj darmową dostawę od określonej kwoty

Dobrym pomysłem będzie oferowanie darmowej dostawy od określonej kwoty – wielu klientów woli dorzucić do koszyka dodatkowe produkty, zamiast płacić za przesyłkę. Możesz także zdecydować się na bezpłatne dostarczenie zakupów wybraną przez Ciebie metodą (np. do paczkomatu lub punktu odbioru) albo w określonym czasie. Darmowa dostawa może być także Twoim wyróżnikiem wśród konkurencji. 

Sklep ekoszopka.pl działający na oprogramowaniu Sky-Shop

4. Stwórz program lojalnościowy

Jeśli chcesz zatrzymać odbiorców na dłużej i zachęcić ich do regularnych wizyt w sklepie, stwórz program lojalnościowy polegający na zbieraniu punktów i wymianie ich na nagrody lub zniżki. W ten sposób za każde zakupy użytkownicy będą otrzymywać określoną liczbę punktów, które będą mogli wydać przy następnych wizytach. Dzięki temu najłatwiej zachęcisz ich do ponownych odwiedzin i zyskasz grono wiernych klientów.

Sklep hau-miau.com.pl działający na oprogramowaniu Sky-Shop

5. Zadbaj o profesjonalną obsługę klienta

Jeśli chcesz, żeby klienci chętnie składali zamówienia w Twoim sklepie, postaw na wysoką jakość obsługi. Pomoże ona budować dobre doświadczenia zakupowe, co z kolei sprawi, że Twoi odbiorcy częściej będą wracać do Twojego sklepu. 

Jak zadbać o profesjonalną obsługę klienta?

  • Daj możliwość kontaktu za pomocą wielu kanałów – przez infolinię, mailowo, na czacie oraz w mediach społecznościowych, 
  • Zwróć uwagę na sposób komunikacji z klientami – Twoje odpowiedzi powinny być szybkie i profesjonalne. 
  • Stwórz sekcję FAQ – zbierz najczęściej zadawane przez klientów pytania i przygotuj odpowiedzi. 
  • Podawaj informacje o statusie zamówienia
  • Zadbaj o przejrzyste zasady działania sklepu oraz przyjazną politykę dokonywania zwrotów i składania reklamacji. 

6. Zwróć uwagę na wygląd sklepu internetowego 

Wygląd sklepu w pierwszej kolejności decyduje o tym, czy użytkownik zdecyduje się pozostać na stronie. Szablon Twojego sklepu powinien być przejrzysty, nowoczesny i dopasowany do Twojej branży. Jeżeli sam nie masz umiejętności graficznych, możesz zdecydować się na gotowe skórki od Sky-Shop lub indywidualny projekt graficzny. 

Ważną sprawą jest również responsywność. Twój sklep powinien wyglądać dobrze na każdym urządzeniu i umożliwiać swobodne dokonywanie zakupów zarówno na komputerze, jak i na smartfonie. 

7. Dziel się opiniami klientów

Nic tak dobrze nie wpłynie na postrzeganie Twojego sklepu, jak pochlebne opinie od innych klientów. Pozwolą Ci one zwiększyć wiarygodność i zbudować pozytywny wizerunek marki. Daj Twoim odbiorcom możliwość pozostawienia oceny – czy to w sklepie, w mediach społecznościowych, czy za pomocą porównywarek opinii. Opinie klientów warto eksponować na stronie głównej sklepu, w specjalnej zakładce oraz na karcie produktu

Sklep adkosmetyki.store działający na oprogramowaniu Sky-Shop

8. Dopracuj system składania zamówień

Zdarza się, że klienci przeglądają ofertę sklepu, dodają produkty do koszyka i rezygnują z dokonania zakupu. Dlaczego tak się dzieje? Często jest to wina zbyt skomplikowanego procesu składania zamówień. Zadbaj zatem o krótki koszyk zakupowy. 

Jak poprawić system składania zamówień w Twoim sklepie?

  • Daj możliwość dokonania zakupów bez rejestracji.
  • Skróć cały proces do maksymalnie 3 etapów.
  • Stwórz przejrzysty formularz zamówienia – musi mieć on widoczne podstawowe buttony umożliwiające przejście do kolejnego etapu, powrót i zapisanie zmian.
  • Uwzględnij w koszyku informację o koszcie wysyłki.
  • Udostępnij klientom preferowane opcje dostawy poprzez integracje z firmami kurierskimi. 
  • Daj użytkownikom różne możliwości zapłaty za zamówienie – szczególnie sprawdzą się tu metody szybkich płatności

9. Stosuj cross-selling i upselling

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie, zwiększ wartość koszyków Twoich klientów. Pomoże w tym stosowanie dwóch taktyk. Pierwszą z nich jest cross-selling, który polega na polecaniu użytkownikom dodatkowych produktów, np. myszki do laptopa czy słuchawek do telefonu. 

Z kolei upselling to proponowanie klientom artykułów o większej wartości, np. komputera o lepszych parametrach. Działania te możesz realizować za pomocą specjalnej zakładki w sklepie, na karcie produktu czy poprzez płatne reklamy

Sklep lecosmetique.pl działający na oprogramowaniu Sky-Shop

10. Pomyśl o dodatkowych kanałach sprzedaży

Sprzedaż online nie kończy się na sklepie internetowym. Dzisiaj wielu użytkowników woli korzystać z różnorodnych portali aukcyjnych i marketplace’ów takich jak Allegro, Morele, eBay, Empik Marketplace czy Kup Teraz Ceneo. Sprzedaż wielokanałowa pomoże Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców, a przez to zmaksymalizować zyski

W Sky-Shop masz możliwość zarządzaniu wieloma kanałami z poziomu jednego panelu administracyjnego, dzięki czemu Twoja praca staje się znacznie prostsza i przynosi lepsze efekty. 

11. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Wykorzystaj siłę kanałów społecznościowych w dotarciu do Twojej grupy docelowej. Social media są dzisiaj świetnym narzędziem promocyjnym, pozwalającym na nawiązanie bliskiej relacji z odbiorcami. Warto nie tylko aktywnie prowadzić firmowe konta społecznościowe, ale także korzystać z różnych opcji reklamowych oferowanych przez Facebook czy Instagram. Daj również Twoim klientom możliwość dokonania zakupów poprzez social media, np. tworząc Sklep na Facebooku

12. Stosuj remarketing

Nie zapominaj o użytkownikach, którzy już raz odwiedzili Twój sklep. Aby zachęcić ich do powrotu, wykorzystaj remarketing. To dobry sposób na budowanie świadomości marki, odzyskiwanie porzuconych koszyków oraz lojalizację klientów. Ponadto zaawansowane opcje pozwolą Ci na wyświetlanie spersonalizowanych komunikatów, które jeszcze skuteczniej przyciągną użytkowników. Remarketing możesz uruchomić przy pomocy Google Ads oraz w Facebook Ads. 

Poznaj jeszcze więcej trików na zmaksymalizowanie zysków w Twoim sklepie

Sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie jest wiele, ale nie musisz wprowadzać ich wszystkich jednocześnie. Skoncentruj się na pojedynczych działaniach i sprawdzaj, jakie przynoszą efekty. Analiza wyników pozwoli Ci zlokalizować obszary wymagające poprawy i wybrać te metody, które sprawdzą się najlepiej w przypadku Twojego biznesu.

Autor: Magdalena Wilk, Content Marketing Specialist w Sky-Shop.pl

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy