Trendy i innowacje w designie etykiet produktowych
Trendy w designie etykiet produktowych ewoluują w szybkim tempie. Muszą bowiem odpowiadać na stale rosnące i zmienne oczekiwania konsumentów oraz standardy rynkowe. Design, zależnie od rynku, potrafi zupełnie odmienić efektowność i klasę danego produktu, a przy tym także obniżyć lub, co jest znacznie ciekawszym rozwiązaniem, podwyższyć zainteresowanie nim wśród klientów. Zobacz, jakie są trendy w designie etykiet na 2024 rok!
Nowe trendy w designie etykiet produktowych – lista
Co podkreślają projektanci we współczesnych etykietach? Oto lista najciekawszych rozwiązań designerskich, które dla wielu przedsiębiorców stanowią podstawowe narzędzie walki ze zbyt małą popularnością ich wyrobów.
- Minimalizm – redukcja elementów graficznych i ograniczenie palety kolorów oraz minimalizacja treści sprawia, że produkty wykończone etykietą w stylu prezentują się nowocześnie, elegancko, luksusowo.
- Rzemieślniczy charakter – ta estetyka nawiązuje do tradycji, co ma na celu przyciągnięcie miłośników oryginalności i wyrobów ręcznych. Tego typu etykiety cechuje design przypominający ręczne wykonanie, użycie naturalnych tekstur papieru i unikatowe, niepowtarzalne czcionki przypominające pismo odręczne.
- Storytelling – projektanci w ramach etykiet w tym stylu wykorzystują grafikę i tekst, aby opowiedzieć o pochodzeniu produktu, jego unikalnych właściwościach lub o filozofii marki. Takie podejście nie tylko informuje o właściwościach czy charakterystyce produktu, ale też buduje emocjonalne więzi i lojalność wobec marki.
- Ekologia – coraz więcej marek stosuje biodegradowalne materiały, minimalizuje użycie tuszu i dba o szeroko pojęte środowisko, a przy tym także podkreśla te cechy na swoich etykietach. Projektanci wykorzystują symbole i hasła promujące zrównoważony rozwój, informują także o dotychczasowych zrealizowanych celach.
- AR (augmented reality) – zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości staje się coraz bardziej popularne w projektowaniu etykiet. Kody QR umożliwiają dostęp do dodatkowych informacji, historii produktu lub interaktywnych doświadczeń, w tym obejrzenia prezentacji produktu, zapoznania się z jego danymi technicznymi czy poradami dotyczącymi jego eksploatacji.
- Transparentność – transparentne etykiety zyskują na znaczeniu w branżach, w których klienci chcą wiedzieć dokładnie to, co kupują – bez przysłaniania produktu nalepką.
- Flat design – flat design charakteryzuje się prostotą i brakiem trójwymiarowości oraz prostymi liniami, co sprawia, że etykiety są czytelne i łatwe w percepcji oraz szczególnie lekkie wizualnie. Ta technika, polegająca na ograniczeniu do minimalnej liczby detali i płaskich kolorów, pomaga skupić uwagę na najważniejszych informacjach o produkcie.
Liczy się jednak nie tylko design, a jakość gotowej etykiety oraz jej zgodność z projektem. Dobra drukarnia etykiet stanowi gwarancję otrzymania nalepki, która z łatwością spełni wszelkie oczekiwania nabywcy.
Druk cyfrowy – jakie ma przewagi? A jakie korzyści?
Druk cyfrowy w produkcji etykiet przyniósł szereg korzyści zarówno dla producentów, jak i konsumentów. Jedną z głównych przewag druku cyfrowego jest elastyczność produkcji i szybkość realizacji, co jest szczególnie ważne przy krótkich seriach produkcyjnych lub potrzebie szybkiej zmiany projektu etykiety.
Producenci mogą eksperymentować z różnymi projektami bez dodatkowych kosztów związanych z przygotowaniem tradycyjnych form drukowych, a klienci osiągają szybszy czas realizacji. Co ważne, druk cyfrowy stanowi gwarancję bardzo wysokiej jakości grafiki i wiele innych zalet technicznych, w tym wierną reprodukcję barw i ostrość detali.