fbpx

Webinar marketing. Poznaj najnowszy trend w świecie marketingu i PR

Webinar marketing. Poznaj najnowszy trend w świecie marketingu i PR

Marketing obejmuje różne działania. Kanały i sposoby komunikacji zmieniają się w szybkim tempie. Prowadzenie firmy, budowanie profesjonalnego wizerunku i zdobywanie nowych klientów wymaga coraz większej wiedzy i znajomości odpowiednich metod promocyjnych. Jedną z najbardziej obiecujących jest webinar marketing. Warto dowiedzieć się więcej na jego temat.

Webinary można wykorzystać w wielu różnych celach. Możesz uczynić z nich sposób na przyciągnięcie nowych klientów, zacieśnienie relacji ze stałymi kontrahentami czy wykreowanie rozpoznawalności swojej marki. To nowy trend, który podbija świat marketingu oraz PR. Dlatego, jeśli chcesz ubiec konkurencję i wykorzystać je w swojej działalności, dowiedz się, jakie możliwości oferują treści wideo i jak wykorzystać webinar marketing dla własnych celów.

Czym jest webinar marketing?

Webinar marketing to wykorzystanie webinarów oraz platform do webinarów i wideokonferencji w celach promowania siebie, swoich usług lub działalności firmy. Webinary tradycyjnie organizowane były w celach edukacyjnych i szkoleniowych, jednak coraz częściej służą generowaniu leadów, budowaniu świadomości marki lub autorytetu eksperta oraz rozwijaniu relacji z potencjalnymi klientami.  Jak sama nazwa wskazuje, webinar to seminarium  online, które pozwala marketerom, sprzedawcom, nauczycielom i innym ekspertom na interakcję z odbiorcami. Webinar marketing daje przy tym jeszcze większe możliwości, ponieważ – obok formatu webinaru – wykorzystuje także pełny zakres narzędzi wykorzystywanych przez marketerów i PR-owców.

Webinary, czyli przyszłość marketingu i PR

Formaty wideo podbijają nie tylko rynek rozrywki i edukacji, ale również marketingu i handlu, co widać choćby na przykładzie dynamicznie rosnącej popularności platform typu YouTube czy TikTok. Dzieje się tak z kilku powodów, jednak dla nas najważniejsze są dwa z nich. Po pierwsze, treści wideo są atrakcyjne i niezwykle łatwe w przyswojeniu – nie wymagają zbyt angażującego przetwarzania i często towarzyszą nam w różnych miejscach i czasie. Treść tego typu jest zdecydowanie bardziej rozbudowana – zawiera obraz, dźwięk, tekst i inne elementy – możemy więc przyswajać ją przez zdecydowanie dłuższy czas bez poczucia zmęczenia. Po drugie, siłą wideo marketingu jest bezpośrednia interakcja z ekspertem, marką czy mówcą, co sprzyja tworzeniu zażyłej i lojalnej relacji z odbiorcą, kreowaniu profesjonalnego wizerunku oraz zaufania ze strony klientów. To właśnie dlatego webinar marketing jest tak chętnie wykorzystywany także w sferze PR. Jak widać, potencjał webinarów jest ogromny, dlatego warto dowiedzieć się, jak wykorzystać to narzędzie w praktyce.

Do jakich celów możesz wykorzystać webinar marketing?

Z pomocą działań marketingowych wykorzystujących webinary można realizować wiele różnych celów. W tym artykule skupimy się  na dwóch najważniejszych sferach, w których tego typu działania są najczęstsze i najskuteczniejsze z biznesowego punktu widzenia.

Lead generation i lead nurturing

Webinar marketing to wspaniałe narzędzie, które można z powodzeniem wykorzystać w celu zwiększenia poziomu sprzedaży, podtrzymywania relacji z klientami, prezentacji nowego produktu  oraz zdobywania nowych odbiorców. Webinary mogą okazać się przydatne zarówno w pozyskiwaniu nowych leadów sprzedażowych, jak i budowaniu relacji z istniejącą grupą odbiorców. Skuteczny program pielęgnowania kontaktów jest określany mianem lead nurturing. Koncentruje wysiłki marketingowe i komunikacyjne na wsłuchiwaniu się w potrzeby potencjalnych klientów oraz dostarczaniu informacji i odpowiedzi, których potrzebują, aby zbudować zaufanie i utrzymać więź aż do momentu, w którym odbiorca będzie gotowy do dokonania zakupu.

Bezpośrednie wsparcie sprzedaży

Webinary nie muszą mieć wyłącznie edukacyjnego i informacyjnego wydźwięku. Możesz także przejść bezpośrednio do konkretów i za ich pośrednictwem promować swój produkt i skłaniać odbiorców do dokonania zakupu. W takim celu na platformach takich jak ClickMeeting dostępne są różne narzędzia i funkcje, takie jak wygodny przycisk CTA, czyli spersonalizowany button, który może zawierać dowolną informację, na przykład zachęcenie do przejścia na landing page. Webinar nadaje się także idealnie do zaprezentowania nowego produktu, bo dzięki niemu możesz w kompleksowy sposób przedstawić jego działanie i funkcje, odpowiedzieć na pytania i wątpliwości potencjalnych klientów lub inwestorów, oraz pokazać go z jak najlepszej strony.

Podsumowując: webinar marketing posłuży zarówno startupom do tworzenia bazy nowych klientów i zaprezentowania nowego produktu lub usługi, jak i do pielęgnowania dotychczasowych relacji, a w konsekwencji zwiększenia sprzedaży.

Działania PR z wykorzystaniem webinaru

Odpowiednio przygotowany i poprowadzony webinar pozwoli Ci przedstawić Twoją markę większej liczbie osób i poprawić jej wizerunek w oczach odbiorców. Dzięki temu potencjalni klienci zyskają pewność, że dbasz o ich dobro, poświęcasz im swój czas, a także, że jesteś prawdziwym ekspertem w swojej branży, w związku z czym w przyszłości chętniej sięgną właśnie po Twoje produkty czy usługi. Rozpoznawalna marka, która wyróżnia się na tle konkurencji, jest jednym z filarów udanego biznesu.

Webinar marketing pomoże Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, poprawiając Twoją rozpoznawalność. Webinary pozwolą również na podniesienie widoczności Twoich treści i serwisów w sieci: nie od dziś wiadomo, że zarówno odbiorcy, jak i algorytmy uwielbiają wartościowe i atrakcyjne wizualnie treści, a formaty wideo zaczynają dominować w działaniach content marketingowych. Strony publikujące atrakcyjny content tego typu są lepiej widoczne, co przekłada się na więcej leadów i popularność marki.

Kolejną zaletą webinarów jest to, że ich fragmenty można później wykorzystać na innych platformach, na przykład w stories na firmowym Instagramie lub tworząc artykuł blogowy na ich podstawie.

Zadbaj o ekspercki wizerunek

Webinary nie służą jedynie promocji firm i marek. Równie dobrze sprawdzają się jako sposób wykreowania eksperckiego wizerunku konkretnej osoby. Dzięki nim możesz zaprezentować się jako człowiek, który naprawdę zna się na swoim fachu, a tym samym przyciągnąć do siebie nowych klientów i współpracowników. To właśnie dlatego fachowcy z wielu branży tak chętnie dzielą się swoją wiedzą i organizują wydarzenia online, podczas których odpowiadają na najczęściej zadawane pytania i zdradzają tajniki swojej profesji. Dlatego jeśli jesteś niezależnym profesjonalistą, najwyższy czas rozważyć poprowadzenie własnego webinaru. Webinary to nie tylko skuteczny, ale i stosunkowo tani oraz łatwo dostępny sposób na zwiększenie sprzedaży czy wykreowanie wizerunku specjalisty. Nie wymagają dużych inwestycji ani specjalistycznego sprzętu, dlatego wdrożenie webinar marketingu do strategii jest bardzo proste.

Specjalnie dla czytelników naszej strony Fundacji – możecie skorzystać z miesięcznego okresu próbnego w ClickMeeting

Opracowanie: Redakcja Fundacji Kobiety e-biznesu!