Komentarze ekspertów. Raport Potencjał Kobiet w e-biznesie | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

Komentarze ekspertów. Raport Potencjał Kobiet w e-biznesie

Komentarze ekspertów. Raport Potencjał Kobiet w e-biznesie

Każdy raport dostarczający wiedzę na temat obszarów rozwoju w biznesie jest szeroko komentowany przez właścicieli biznesów oraz ekspertów w danej dziedzinie. Raport Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce został skomentowany i zaopiniowany przez znane osobowości, liderów i wizjonerów ze świata biznesu.

To wielki zaszczyt i jednocześnie wspaniała okazja do podzielnia się spostrzeżeniami, które mogą posłużyć wielu menedżerom jako inspiracja.


Marcin Grzymkowski, Prezes E-obuwie

Komentarz do raportu Potencjał kobiet w e-biznesie

Raport „Potencjał kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce” ukazuje się w trudnym czasie pandemii. Nie wiemy, jak długo to zagrożenie z nami pozostanie i jaki jeszcze wpływ wywrze na nasze życie – czy to zawodowe czy prywatne. 

Niemniej jednak, raport pokazuje, że pandemia zmieniła handel na dobre. W naturalny sposób przeniósł się on do online i wiele branż odnotowuje znaczący wzrost sprzedaży w tym kanale. Paradoksalnie, dla wszystkich zainteresowanych uruchomieniem własnego biznesu może to być dobry czas. A jak wynika z raportu, jest wśród nich wiele kobiet. 

Z dużym zaciekawieniem przestudiowałem wnioski płynące z tego dokumentu. Współczesna kobieta, stojąca u progu biznesowego wyzwania, dobrze zna rynkowe realia, rozumie mechanizmy funkcjonowania e-commerce. Jest także świadoma tego, co chce robić, ma odpowiedni warsztat i kwalifikacje. Nie obawia się podejmowania odpowiedzialnych decyzji – chce to robić w sposób przemyślany i rozważny. 

Okazuje się, że aż 62% badanych jest gotowych na zainwestowanie w swój biznes, a 36% z nich widzi dla siebie szansę w nowych, kojarzonych do tej pory głównie z offline’m dziedzinach: coachingiem, wizażem czy zajęciami edukacyjnymi. 

W grupie CCC mamy na co dzień przyjemność współpracować z wieloma kobietami sukcesu. Dominika Żak z powodzeniem rozwija swoją markę DeeZee, a 56% kadry zarządzającej w eobuwie.pl stanowią właśnie kobiety. Inne spojrzenie, inna wrażliwość, inne doświadczenie – nie ma jednej, sprawdzonej recepty na sukces. A ten na obcasach jest jak najbardziej możliwy!



Dominika Żak, założycielka i Prezes DEEZEE, marki obuwniczej wchodzącej w skład Grupy CCC


Raport Potencjał Kobiet w e-biznesie – komentarz Dominiki Żak, założycielka i Prezes DeeZee

Na początku swojej drogi z DeeZee traktowałam sprzedaż butów online jako dodatek do mojej pracy nauczyciela. Szybko jednak okazało się, że. po pierwsze, moje zarobki z e-biznesu przewyższają pensję nauczycielską, a po drugie, mając prężnie rozwijającą się firmę z potencjałem rynkowym, należy poświęcić się jej w całości. Ludziom czasem wydaje się, że e-biznes to wirtualna przestrzeń, gdzie jesteśmy anonimowi. Nic bardziej mylnego – liczy się transparentność, responsywność i zaangażowanie. Dotyczy to zarówno działań sprzedażowych i prowadzenia samego sklepu internetowego, jak również działań wizerunkowych w mediach społecznościowych. Kobiety mają te cechy – są pracowite, kreatywne i zaradne. Warto jednak pamiętać, że o ile próg wejścia do biznesu online jest stosunkowo niski, to przetrwanie w nim z sukcesem wymaga dużej determinacji, a tej płci pięknej nie brakuje. 



Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Zarządu EMPIK Sp. z o.o.


Raport Potencjał Kobiet w e-biznesie – komentarz Ewy Szmidt-Belcarz, Prezes Zarządu Empik

Empik posiada rozwiązania, które mogłyby pomóc także kobietom w budowaniu e-biznesu i osiąganiu dobrych wyników sprzedażowych.

Dzięki wdrożonej ponad dwa lata temu platformie Empik Marketplace zapraszamy do współpracy z nami inne firmy oraz marki aktywne w świecie e-commerce. Dzięki wsparciu i pomocy naszych specjalistów oraz możliwości dotarcia do milionów klientów, z sukcesem pomagamy rozwijać biznes w segmencie online.

Wśród ponad 1000 sprzedawców, którzy zrealizowali już ponad milion zamówień na platformie Empiku, jest wiele odnoszących sukcesy przedsiębiorczyń. Osobiście bardzo im kibicuję! Naszym partnerkom oferujemy możliwość sprzedaży na jednej z największych platform e-commerce w Polsce, szereg możliwości promocyjnych w naszym omnikanałowym ekosystemie czy dotarcie do ponad 10 milionów klientów. Jednocześnie w samej Grupie Empik jest silna reprezentacja kobiet (jest nas nawet większość ). Mamy wspaniałe liderki we wszystkich naszych zespołach, w tym e-commerce,  technologii czy Data Science – wierzymy w siłę kobiet i wszystkie zapraszamy do współpracy!


Pełny raport Potencjał Kobiet w e-biznesie, Wiedza o e-commerce możesz pobrać ze strony: https://www.kobietyebiznesu.pl/publikacje-raporty/


Główne wnioski z badania Potencjał Kobiet w e-biznesie. Wiedza o e-commerce przeczytasz na naszej stronie Publikacje: https://www.kobietyebiznesu.pl/raport-potencjal-kobiet-w-e-biznesie-wiedza-o-e-commerce/

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy