SEO w biznesie – do czego zastosować SEO?
Spis treści:
- Search engine optimization – Czym jest SEO?
- SEO on-page
- SEO off-page
- W jaki sposób działania SEO mogą przełożyć się na działalność naszego biznesu?
- Realizacja celów biznesowych w SEO
- Analiza grupy docelowej w SEO
- Budowanie wizerunku w Google w SEO
- Analiza konkurencji w SEO
- SEO i inne kanały komunikacji
Działania SEO w biznesie, są to wszelkie procesy, które mają na celu optymalizację naszej strony pod wyszukiwarki internetowe. Głównym celem prowadzenia tego rodzaju czynności jest przede wszystkim zwiększenie widoczności witryny w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo istotny element dla osób, które prowadzą własne biznesy, zwłaszcza te internetowe. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania ma przełożenie na osiągane wyniki sprzedażowe.
Search engine optimization – Czym jest SEO?
Jak wspomnieliśmy we wstępie, SEO w biznesie to działania, które mają za zadanie wypozycjonować naszą witrynę. Za pomocą jakich elementów możemy tego dokonać? Jednym ze sposób jest stworzenie strategii marketingowej, w której szczególną uwagę zwrócimy na czynniki rankujące. Aby łatwiej to zrozumieć, podzielimy SEO na dwa obszary.
SEO on-page
SEO on-page – do działań kwalifikujących jako on-page możemy zaliczyć wszelkie czynności widoczne na stronie i dotyczące jej budowy. Do działań on-page zaliczyć należy także tworzenie treści oraz optymalizację techniczną.
SEO off-page
SEO off-page – działania off-page to praca nad odnośnikami kierującymi do naszej strony internetowej. Dla wyszukiwarki jest to bardzo ważny aspekt. Google promuje witryny, do których linkują inne strony, a to przekłada się na wzrost widoczności.
Spójność i unikalność wszystkich tych elementów pomoże nam w tym, aby nasza strona internetowa cieszyła się większą widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania Google.
W jaki sposób działania SEO mogą przełożyć się na działalność naszego biznesu?
Zbudowanie zadowalającego nas ruchu organicznego, który przełoży się na wzrost wyników sprzedaży, może potrwać kilka tygodni, a nawet miesięcy! Jednak efekty odpowiednio stworzonej i wdrożonej strategii będą widoczne przez bardzo długi czas. Dlatego warto konsekwentnie i systematycznie realizować założone prace. Działania SEO w biznesie oprócz wzrostu widoczność w wyszukiwarce Google również w innych aspektach ma pozytywny wpływ na działanie naszego biznesu:
1. Realizacja celów biznesowych w SEO
Nadrzędnym celem każdego biznesu jest pozyskiwanie kolejnych leadów, generowanie sprzedaży, a także komunikacja z osobami zainteresowanymi naszymi usługami lub produktami. Poprzez działania SEO możemy poszerzyć grono użytkowników, do których dotrze nasza oferta. Ten aspekt jest szczególnie ważny dla przedsiębiorców prowadzących swój biznes w internecie. Muszą oni zadbać o to, aby ich strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jak wiadomo wysoko wyświetlane domeny są chętniej wybierane przez użytkowników.
2. Analiza grupy docelowej w SEO
Odpowiednie zdefiniowanie naszej grupy docelowej, a także pozyskanie informacji na temat, w jaki sposób użytkownicy trafiają na naszą stronę, lub po wpisaniu jakich słowach kluczowych znajdują się na niej, zapewne pozytywnie wpłynie na zrozumienie osób zainteresowanych naszą ofertą. Gdy już pozyskamy wyżej wymienione informacje, będziemy mogli dostosować komunikację do naszej grupy docelowej, a także zmodyfikować strategię marketingową w taki sposób, aby docierała i była interesująca dla potencjalnych klientów.
3. Budowanie wizerunku w Google w SEO
Kreowanie pozytywnego wizerunku naszego przedsiębiorstwa za pomocą działań SEO określane jest jako SEO PR. Analiza fraz wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki związanych z naszą firmą pomoże nam w zaplanowaniu strategii, która odpowiada na potrzeby zainteresowanych. To również dobry sposób na to, aby sprawdzić kondycję naszego przedsiębiorstwa – możemy dowiedzieć się jakie informacje poszukiwane są przez konsumentów – wykorzystajmy tę wiedzę i zaplanujmy artykuły blogowe, które odpowiadają zapytaniom internautów! SEO PR to również jeden z elementów zarządzania kryzysowego – skuteczne prowadzenie narracji i dementowanie danych może zniwelować konsekwencje kryzysu.
4. Analiza konkurencji w SEO
Działania SEO to również metoda, aby podejrzeć, w jaki sposób funkcjonuje nasza konkurencja. Przy użyciu odpowiednich narzędzi możemy zidentyfikować m.in. główne źródła ruchu organicznego, popularne kategorie oraz produkty, istotne frazy kluczowe, a także silne i mocne strony SEO, czyli porównać nasze działania z konkurencją.
5. SEO i inne kanały komunikacji
Mając informacje, o których wyżej wspominamy możemy wykorzystać je do innych działań, zarówno promocyjnych, jak i biznesowych. Materiały tworzone na potrzeby realizacji strategii SEO możemy wykorzystać:
- W mediach społecznościowych – poprzez odpowiednie dopasowanie treści do naszej grupy docelowej, a także medium społecznościowego.
- W obsłudze klienta – stworzenie treści, które będą odpowiadały na najczęstsze zapytania oraz problemy użytkowników. Takie działanie buduje również lojalność i przywiązanie danego konsumenta do naszej marki.
- Edukacja wewnętrzna zespołów – po analizie fraz wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki możemy zyskać nowe spojrzenie na nasz biznes. Okazać się może, że nasi potencjalni klienci mają inne oczekiwania czy skojarzenia z marką.
- Newsletter – promowanie nowych treści publikowanych na naszej stronie poprzez wysyłkę newslettera jest skuteczną metodą, która przyciąga klientów, a w konsekwencji zwiększa ruch na stronie i generuje sprzedaż.
Zbudowanie ruchu organicznego nie jest szybkim procesem ─ najważniejsza jest systematyczność oraz konsekwencja. Warto podkreślić, że efekty naszych działań mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. Jednak ruch z wyszukiwarki Google może skutecznie generować nam sprzedaż przez kolejne tygodnie, co przełoży się na osiąganie celów biznesowych.
Zobacz także: