O czym warto pamiętać, wybierając strój do pracy? | Fundacja Kobiety e-biznesu
biuro@kobietyebiznesu.pl

O czym warto pamiętać, wybierając strój do pracy?

O czym warto pamiętać, wybierając strój do pracy?

Wybór odpowiedniego stroju do pracy zależy między innymi od specyfiki miejsca, w którym wykonujemy obowiązki zawodowe. Inaczej bowiem ubieramy się do biura, inaczej do szpitala czy na halę produkcyjną. Czym się kierować, ubierając się do pracy? Podpowiadamy w tym artykule!

Strój, który spełnia wszelkie normy

Wybór stroju pracowniczego w pewnych zawodach pozostaje w gestii zatrudnionych, jednak są i takie, w których podlega on pewnym regulacjom. Warto mieć na uwadze na przykład normy bezpieczeństwa i higieny pracy, które nakazują dobór ubrań zapewniających odpowiedni poziom ochrony. Strażacy, osoby pracujące z chemikaliami czy przy produkcji niektórych towarów muszą mieć na sobie specjalny strój, który powinien zapewnić im pracodawca. Niemniej jednak są też zawody, w których możemy dobierać ubrania zgodnie z własnymi preferencjami, lecz według przyjętych norm. Mowa tutaj zwłaszcza o osobach pracujących w sektorze medycznym. W szpitalach, przychodniach czy placówkach ochrony zdrowia bardzo ważny jest strój zmienny, który powinien składać się ze spodni lub spódnicy oraz bluzy medycznej. Powinien być on przede wszystkim wygodny, tak aby nie ograniczać ruchów. Z drugiej strony, w pracy spędzamy sporą ilość czasu, dlatego chcemy prezentować się i czuć dobrze. Poszukując wysokiej jakości odzieży medycznej, warto zapoznać się z ofertą dostępną na stronie https://anilon.pl/odziez-medyczna-kosmetyczna-damska/. Podobne ubrania mogą wybierać dla siebie także pracownicy salonów urody, fizjoterapeuci czy masażyści.

Jaki powinien być strój do pracy?

Jaki powinien być strój do pracy?

W wielu zakładach pracy panuje swoisty dress code, zgodnie z którym pracownicy powinni dobierać stroje na co dzień. W niektórych przypadkach jest on bardzo surowy, jasno określając, jakie elementy ubioru są dozwolone w miejscu zatrudnienia, a jakie całkowicie zakazane. Czasami jednak pracodawca nie podaje, w co dokładnie powinien być ubrany pracownik, a jedynie określa, czym musi charakteryzować się jego strój. Na ogół wymaga się, aby:

  • ubranie było schludne i czyste,
  • prezentowało się elegancko,
  • pracownik nie dobierał elementów charakterystycznych dla stylu sportowego.

Większość pracodawców nie oczekuje stroju uroczystego, wręcz galowego. Powinien być on jednak utrzymany w stylu smart casual. Dobrą praktyką jest więc łączenie elementów charakterystycznych dla stylu eleganckiego z ubraniami, które wybieramy na co dzień. Dobrym przykładem będzie zestawienie białej koszuli z ciemnymi jeansami. 

Dress code w miejscu pracy – o czym należy pamiętać?

Pracodawca może określić w regulaminach wewnątrzzakładowych dress code, czyli zasady, zgodnie z którymi należy ubierać się do pracy. Ścisły dress code najczęściej obowiązuje pracowników banków, działów obsługi klienta czy recepcji. Jeśli takowy został stworzony, pracownik ma obowiązek go przestrzegać. Oznacza to, że nie ma on możliwość doboru dowolnych elementów garderoby – muszą być one zgodne z określonymi normami. Podobnie w przypadku pracy w miejscach, w których zastosowanie mają przepisy z zakresu BHP, bądź podobne, określające, jakie elementy odzieży pracownik powinien mieć na sobie.

Czym grozi dobór nieodpowiedniego stroju do pracy?

Nad wyborem odpowiedniego stroju do pracy warto nieco się pochylić, gdyż stawienie się w niewłaściwym ubraniu może rodzić pewne konsekwencje. W zawodach, w których wymagany jest strój ochronny, pracodawca nie dopuści pracownika do wykonywania obowiązków, jeśli nie posiada on odpowiedniego zabezpieczenia. Wyjątkiem jest sytuacja, w której to pracodawca powinien zapewnić strój zmienny, lecz tego nie zrobił. Tymczasem jeśli zatrudnionych obowiązuje ścisły dress code, nieprzestrzeganie zasad może skutkować upomnieniem, a w najgorszym wypadku nawet rozwiązaniem stosunku pracy. Powodem jest to, że pracownik nie stosuje się do regulaminów przyjętych w zakładzie, naruszając tym samym politykę firmy. Pamiętajmy też, że strój pracowniczy świadczy o nas samych, dlatego powinien być schludny i zawsze adekwatny do sytuacji. Inaczej bowiem ubieramy się na co dzień do biura, inaczej natomiast na ważne spotkanie biznesowe. 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy